Buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tania, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Vannacht heeft mijn mannetje bijna niet geslapen. Hij maait zichzelf wakker met z'n armpjes en de puckababy vond ik echt te warm afgelopen nacht. Wel even geprobeerd maar hij ging zo hard huilen dat ik die maar weer uitgetrokken heb.
    Nou slaapt hij overdag vaak bij me op de bank op z'n buik. Hij slaapt dan al bijna voordat ik hem neergelegd heb. Ik weet dat buikslapen afgeraden wordt maar vannacht had ik hem toch bijna op z'n buik gelegd. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, heb hem maar bij mij laten slapen dat hielp wel een beetje.
    Zijn er hier mensen die hun kindjes wel op hun buik laten slapen? En wat is er nou precies zo gevaarlijk? Ik weet dat de kans op wigendood groter is, komt dat dan omdat ze met hun gezichtje recht op het matras gaan liggen ofzo? M'n zoontje kan wel z'n hoofd draaien en rechtop houden dus daar ben ik niet zo bang voor.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wiegedood is een op een stapeling van factoren.
    roken drinken etc.

fynn lag hier ook op zijn buik anders sliep hij niet.
    je zou even tueel een airosleep oid kunnen aanschaffen zodat je kleintje op zijn buik kan liggen en mocht hij zijn neus in het matras duwen dan kan hij gewoon door slapen

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja ik heb ook een aerosleep inderdaad. Zowel in z'n wiegje als in z'n ledikantje.
    Ik denk dat ik het vannacht gewoon probeer als hij weer zo slecht slaapt. Desnoods blijf ik wel wakker om hem in de gaten te houden een nachtje.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat doe je de eerste nacht sowieso ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zijn al veel topics over, moet je maar even zoeken ;)

Ik laat Irem sinds deze week ook snachts op haar buik slapen. Ze slaapt nu op het aankleedkussen tussen ons in. Dan hoef ik snachts maar 1 oog open te doen om haar te checken en dan slaap ik ook weer verder. Als ik er genoeg vertrouwen in heb verhuis ik haar naar haar eigen bed.

En wiegedood is inderdaad een opeenstapeling van factoren, zeker niet alleen buikligging.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn dochtertje sliep vanaf 3 weken op haar buik.. en nooit bang geweest voor iets.. als je kindje gezond is, en sterk.. hoofdje, nekje goed kan optillen etc.. dan kan je hem gewoon op z'n buik leggen denk ik dan..

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als je de kleine alleen met het luiertje aan zo in de puckababy doet dan gaat dat prima hoor. de puckazak reguleerd namelijk zelf ook goed de warmte. wij hebben hem vorige zomer gewoon gebruikt. je ziet gauw genoeg of het te warm wordt. hij slaapt dan velen malen beter. voor de buik is hij echt nog te jong zeker met dit warme weer. waarschijnlijk heeft hij gewoon last van zijn eigen maaiende armpjes wat door de puckazak tegen gehouden wordt.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou de kleine gewoon lekker op het buikje laten slapen als hij zo goed aangeeft zo gewoon beter te slapen. Ik vind dat echt een veel betere oplossing dan al die kindjes die om die reden in een bakerzak/doek gelegd worden. Het is mi compleet natuurlijk namelijk dat een kind niet plat op zn rug kan slapen, zijn volgens mij ook heel weinig volwassenen die zo kunnen slapen ;).

Maar vooruit, hier M die slaapt al sinds we uit het ziekenhuis kwamen op haar buikje, dat was dus vanaf dag 2-3. Nooit bang geweest dat er iets zou gebeuren. Ik wist immers dat ze zo fijn lag en heerlijk sliep, voor mij prima. Verder is zo een kleintje natuurlijk vrijwel de gehele dag bij je, dus ook daarin zag ik geen problemen verder. Nog altijd slaapt ze op haar buik. Onze jongste dochter die heeft de eerste 4weken in het ziekenhuis gelegen, afwisselend op rug en zij, en door mij werd ze ook vaak op de buik gelegd, heerlijk vond ze dat (tot die fijne verpleegkundige haar snel weer om kwamen draaien :p want dat kon natuurlijk echt niet). Sinds ze thuis gekomen is slaapt ze afwisselend op haar zij en op haar buik, ook daar hebben we nooit problemen mee gehad. Beide dochtertjes hier gingen verder ook nooit met hun gezicht in het matras liggen en konden prima het hoofdje draaien en omhoog houden. En tja ik vind niet dat ik mijn kinderen kan verplichten op hun rug te slapen terwijl ze zelf prima aangeven dat ze in een andere houding veel lekkerder en fijner slapen.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum Belgiƫ
    Hier ook eentje die de seconde ze in haar bedje ligt zichzelf op d'r buik draait... So be it!

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als ze zelf kunnen draaien vind ik het ook geen probleem meer. maar om een kind wat niet kan draaien of het hoofd kan draaien op zijn buik te leggen met deze temperaturen vind ik persoonlijk link.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze dochter slaapt sinds ze een week of 3 oud is op haar buik. Kon toen ook wel al knap haar hoofdje optillen e.d., dus heb me er ook nooit echt druk om gemaakt. Wat sliep ze in ene heerlijk! Verademing voor ons.. Slaapt nu nog op haar buik: kortom is gewoon een echte buikslaper (net als papa)

Deel Deze Pagina