Aankomende zaterdag hebben wij een verjaardag, vanaf 20 uur. Maar nu zit ik heel erg te twijfelen of ik wel zal gaan met onze kleine. Hij krijgt namelijk zo rond 19/20 uur zijn flesje en dan heeft hij soms even een huiluurtje en dut daarna in om vervolgens rond 23 uur zijn flesje al slapende op te drinken en tot 8 uur door te slapen. Maar ja.. ga je naar een verjaardag, gaat misschien zijn ritme eraan.of..ja.. nou.. jullie snappen me wel. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon?
Ik zou niet gaan omdat ik dan zeker weet dat Irem niet slaapt en eenmaal thuis helemaal overprikkeld eerst een tijd gaat huilen voor ze uiteindelijk gaat slapen. Maar het verschilt echt per kindje, sommigen slapen overal doorheen, tsja dan kun je het best een keer doen natuurlijk.
Vooral met die leeftijd deed ik dat. Lekker makkelijk, ze sliep overal! En na 1 dag raken die kleintjes niet meteen uit hun ritme hoor, gewoon doen en kijken hoe het gaat! Lukt het niet dan kan je altijd nog besluiten weg te gaan! (Als het niet te ver weg is!)
Hm ja.. daar zeggen jullie wat.. onze kleine man slaapt inderdaad moeilijk op een andere plek dan in zijn bedje.. en er slapen dan ook nog twee andere kindjes daarboven... hmmm....
Ze raken idd niet zo snel uit hun ritme hoor. Wij hebben ons meisje altijd meegenomen, nu nog, maar zeker op die leeftijd was het erg makkelijk. Ik legde haar altijd wel rustig boven in de bak. Bovendien vertelde ik erbij, bij verjaardagen die later waren, dat wel voor de fles kwamen en anders niet. Dus ik was er rond 19.45 even rondkijken en dan flesje drinken en lekker slapen.
Ik heb het wel gedaan maar vind wel dat het een hoop gedoe is om even een wijntje op een verjaardag te drinken. Is een oppas geen betere optie? En anders gewoon op je gevoel afgaan. Als de dag goed gaat kan je het proberen met de afspraak dat je weggaat als je het gevoel hebt dat het niet goed gaat.
je kan op zich wel gaan, als het niet gaat, kun je altijd nog naar huis. misschien wel wat extra meenemen, draagzak of kinderwagen ofzo, dat je hem wel lekker weg kan leggen of tegen je aan kan dragen en zo kan slapen. ligt er ook aan hoe je kindje is, is hij na een dagje veel doen overprikkeld? ik probeer onze kleine veel mee te nemen (niet te veel natuurlijk) zodat hij hopelijk wel een beetje makkelijk word. (is hij nu al hoor). en ik zou voor zijn laatste fles gewoon thuis proberen te zijn, zodat hij wel zijn nachtrust in zijn eigen bedje begint. (p.s. je zoontje is een dag jonger dan de mijne )
Wat leuk Chilleke! gek he, op 30 april liep ik nog gewoon nietsvermoedend rond, haha! Ik moet idd maar misschien gewoon kijken hoe de dag verloopt.....en wat mijn gevoel erbij is.
Wij doen dat wel...ook al slaapt Finn soms moeilijk op andere plaatsen. Meestal moppert ie een minuutje en valt dan in slaap. Tussendoor wel korter dan thuis..maar in de avond slaapt ie super! (meestal) en als het niet gaat gaan we naar huis! Dat is nu 1 keer voorgekomen toen ie 5 maanden was...en dat was ook geen prbleem. Als hij het niet naar zn zin heeft gaan wedirect....gaat het goed...ligt ie te slapen...dan blijven we!
Ik zorg altijd dat ik vóór dat Ayla de laatste fles krijgt thuis ben, want ze gaat dus echt niet slapen als we ergens op een verjaardag zijn en ik wil haar gewoon in alle rust haar laatste flesje kunnen geven en dan al slapend in bed kunnen schuiven. We zijn 1x op een verjaardag gebleven tot na de laatste fles en dat was dus echt een drama toen we eenmaal thuis waren. Ze heeft eerst nog 3 kwartier gehuild en ik kreeg haar echt niet stil. Uiteindelijk heb ik haar bij me in bed genomen en werd ze eindelijk rustig en viel in slaap. En dat terwijl ze normaal gesproken altijd super slaapt. Het is dus echt niet zo dat alle babies van zo'n 2/3 maanden overal slapen. Mijn dochter is er het levende bewijs van.
sem sliep slaapt ook haast nooit in de kinderwagen enz. Dus ook niet echt bij andere. Ik zorg altijd dat ik voor de laaste fles thuis ben nu nog eigenlijk wel lastig want hij gaat al om 20.00 naar bed haha maar ja soms een keer wat later is ook niet z,n probleem. Het ligt er maar net aan wat jij fijn vind en hoe je kindje is. sem huilde bv veel om in slaap te komen. en dan zit ik zelf nooit fijn op een feestje
we namen en nemen onze dochter overal mee naar toe soms gaan we iets eerder zodat ze daar een fles kan krijgen
ik zou zelf denk ik afspreken dat je iets vroeger komt, zodat je op je gemak die fles van 8 uur daar boven kunt geven . En hem dan lekker te slapen leggen. Lukt het niet, dan kun je altijd nog weggaan. Eigenlijk hebben wij dat altijd gedaan met onze dame hier, iets eerder naar verjaardagen zodat je in de rust er nog aankomt. Nu ze groter wordt, houd dat vaak in dat als ze meegaat naar goede vrienden of familie, dat wij daar blijven eten, maar dat vinden ze eigenlijk altijd alleen maar leuk -dan hebben ze onze dochter even voor zich alleen
Ik doe daar ook niet zo moeilijk over. Maar dan is het misschien wel zo eerlijk om te vertellen dat Justin een heel makkelijk mannetje is. Die slaapt overal. Huilen doet hij alleen als hij honger heeft. We nemen dan wel altijd de reiswieg mee en die zetten we op een rustige plek neer. Het enige waar we wel voor zorgen, en ik zie dat heel veel moeders dat doen, is zorgen dat we de laatste fles thuis kunnen geven rond 23 uur. Zodat ie lekker zijn eigen bedje in kan. Misschien dat dit ook iets is wat ik van mijn ouders heb mee gekregen, die hebben ons ook overal mee naar toe genomen en nooit moeilijk gedaan met ergens anders slapen. Ik zelf had niet verwacht dat ik hier ook zo makkelijk in zou worden. Denk ook niet dat dat gebeurd zou zijn als mijn man niet in het ziekenhuis zou zijn opgenomen toen Justin 2 weken oud was. Toen was ik min of meer verplicht om hem wat meer overal mee naar toe te nemen.
ik deed het wel. J sliep heel makkelijk en was heel makkelijk. Nu doe ik dat niet meer. Als hij later naar bed gaat dan normaal (heb ik het niet over een halfuur ofzo) dan is hij een paar dagen van slag.
Ik heb Esmay gewoon overal mee naartoe genomen waar wij naar toe gingen, nooit geen problemen gehad, ze sliep dan lekker in de wandelwagen bak of ergens in een camping bedje... Nog steeds gaat ze mee en geen problemen! Ik had zelf zoiets van: ik neem haar gewoon overal mee naartoe anders is ze strax niks gewend en wordt het misschien een baby die inderdaad overal gaat zitten krijsen!
Met deze leeftijd en een huiluurtje zou ik hem lekekr thuis laten. Misschien kan 1 van jullie alleen gaan. Straks als je kleintje wat ouder is en het slapen beter gaat zou ik hem/ haar gewoon mee nemen...Doen wij met Rosalie ook. SOms nemen we een oppas. Kost ons wel 5 euro per uur. Maar zij kan lekker in haar eigen bedje blijven liggen. Het is maar net hoe het uit komt en hoe zij in dr hum is.
Zo dacht ik er ook altijd over, maar ik heb ondervonden dat het niet altijd zo werkt. Wij nemen Ayla ook gewoon overal mee naar toe, maar die gaat dus echt niet slapen als het gezellig is. Die wil overal bij zijn en hoef je echt niet rustig ergens neer te leggen, want dan gilt ze de hele buurt bij elkaar.