snelle praters

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMars, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Even paar vraagjes aan de mama's van snelle praters, wanneer begon jou kindje met praten en hoeveel woordjes kende hij/zij rond de 12-13 maanden? en wanneer kwamen de eerste werkwoorden?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik weet niet precies hoeveel woordjes mijn zoon zei op die leeftijd, wel weet ik dat ik een gesprek kon voeren met mijn zoon toen hij 2 jaar was, inclusief werkwoorden.
    Heel handig, aangezien hij al heel snel kon verwoorden wat hem bezighield.
    Nu is hij ruim 3,5 en praat als een volwassene.
    "Mama, ga jij nu naar je collega's toe?" Dat soort dingen...

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia begon niet heel vroeg met praten (net voor haar verjaardag, ze kon lopen met 10/11 maanden en toen begon het ongeveer), maar met 13 maanden kon ze een stuk of 10-15 woordjes en ze leerde dagelijks bij. Met 15/16 maanden kende ze 100 woordjes en inmiddels kent ze er 200+.

De eerste werkwoorden kwamen 1 of 2 maanden geleden. Inmiddels kent ze er ontzettend veel (en ook abstracte): slapen, eten, fietsen, lopen, wandelen, drinken, rijden, pakken, maken, geven, knuffelen, zwaaien, draaien, zitten, liggen, staan, gooien, rennen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat nu heel hard en ze gebruikt de werkwoorden ook steeds meer. Als ik zeg: 'Ga je mee naar oma?' vraagt ze zelf 'Auto? Rijden?' of 'Fietsen?'

En het is zooo leuk! We kletsen de hele dag, ze verteld me van alles, bijvoorbeeld als ik m'n kleren aantrek, dan zegt ze dat ze het mooi vindt :D Of vanmorgen toen we terug reden van het zwembad en ze vertelde: 'Memmen heuk!' (zwemmen leuk) :D Zooo lief! Ze kan echt wat vertellen en wat duidelijk maken, en ook bijvoorbeeld zeggen dat ze honger/dorst heeft, dat ze iets wil doen (wandelen, kleuren, puzzelen) of vragen naar waar opa en oma zijn, of papa. Ge-wel-dig!

*trotsemama* ;)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier is het eerste woordje miauwe met 10.5 maand en nee is ook iets wat ze goed kan zeggen en ook uit beelden nee is ook gelijk met haar handje iets weg duwen nee is nee bij haar;)

papa oma mama het lijkt er in elk geval op en arunnnn dat is haar broer vind ze ook geweldig om te roepen.

Ze snapt precies wat we bedoelen. k naar bed dan kruipt/loopt ze al weg. Ze begrijpt de woorden ook dus al redelijk.

Zie wel wanneer de rest komt gaat van zelf.;)

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat van dat memmen heuk vind ik gewoon ontroerend zo LIEF!!!doe jij je best om wat leuks met haar te doen en dan krijg je dat als dank:DWat heerlijk moet dat zijn!

6. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    hier rond haar 1e verjaardag zo'n 50 -75 woorden denk ik. Met 1,5 sprak ze 4 of meer woordszinnen en kon ze duidelijke gesprekken voeren die voor de mede mens te verstaan waren. Tegenwoordig praat ze als n grote meid en gebruikt tegenwoordige en verledentijd en voltooid deelwoord in de juiste context.
    (bijv gister na haar kdv dag toen ik vroeg of ze nog had geslapen ' nee mam, ik lag boven en fiene beneden en we hebben gezellig gekletst' dus ik 'o waar hebben julie over gekletst dan?' zij 'over de baby in de buik van esther' (esther is de juf) )

7. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

wow :$ Jouw dochter is net zo oud als mijn oudste, maar die hoor ik dat echt niet doen. Ik heb 2 totaal uiterste kinderen, mijn jongste is de snelle hier..

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het is gewoon heel makkelijk als je kindje zelf kan zeggen wat ze wil. Ik heb in mijn omgeving weinig vergelijking, maar ik begrijp van anderen dat onze dochter vrij goed praat.
    Met 9 maanden de eerste woordjes, met een maand of 12 kende ze 20-30 woordjes ofzo (inclusief een aantal dierengeluiden), en ook enkele werkwoorden (drinken bv..).
    Met een maand of 14 is ze met 2 woorden gaan praten, met anderhalf zei ze 4-5 woorden zinnen, en inmiddels praat ze net als de dochter van Tesske met voltooid deelwoord, wat nog niet altijd goed gaat (mama, ik heb lekker gezwemd), en vertelt ook zulke verhalen. Ze verzint zelf liedjes, wat ook erg leuk is! Het is vrijwel altijd ook verstaanbaar voor anderen. Jammer genoeg praat ze op bv het kdv lang niet zoveel als thuis.

9. ymke

ymke Lid

Feb 25, 2010
    58
    0
    0
    Onze oudste, bijna 5, sprak heel snel en heel goed. Hij kon rond zijn eerste verjaardag al verschillende woorden en zelfs achter elkaar zeggen. Rond zijn 2, sprak hij vloeiend.
    Mijn tweede daarin tegen die sprak rond zijn 1 nog praktisch niet en is pas echt gaan praten na zijn tweede verjaardag.
    Wat een verschil.

Share This Page