Wij zijn met ongeveer 10 maanden begonnen met het geven van brood. Met ruim 9 maanden wel begonnen met af en toe een korstje. Maar we hadden gewoon niet het idee dat ze het eerder al nodig hadden.
En hoe geef je het brood als je met 6 mnd begint? Neem aan dat je niet een heel korstje in de hand geeft? Of kan dat wel?
In ieder geval niet voor de 6 maanden, ivm de gluten in het brood. Daarvoor moeten de darmen 6 maanden rijpen buiten je buik Wij zijn met 6,5 maand begonnen. Gewoon een boterham van een dag oud (vers is te klef). Klein laagje boter erop. In stukjes van 1 bij 1 cm gesneden. En zo laten eten, hij had al snel door hoe hij dat in zijn mond moest krijgen. De 1e dag ging een halve boterham op. Dag 2 een hele!! Maar doorsnee begin je vanaf 6 maanden met een korst, en dan bij 7 maanden stukjes boterham. Sommige kindjes hebben best wel moeite met boterham. Dan kan het nodig zijn om de boterham in melk/thee te dopen, of in de wang te stoppen ipv voor in de mond.
Hoi Hoi, Vanaf 6 maanden inderdaad korst en 7 maanden gewoon brood. Nu moet ik zeggen dat het ook een beetje van je kindje afhangt. Tim kokhalsde heel veel in het begin en deed het nog prima met zn fles. Toen hij 8 1/2 maand was merkt ik dat hij meer honger kreeg en toen ben ik elke dag brood gaan geven. Dus gewoon een beetje je gevoel volgen... Succes , Groetjes Lysanne
Hier kreeg ons meisje met de 5,5 maand korstjes gewoon in de hand en die at ze helemaal op (ze kreeg toen nog volledige bv). vanaf de 6 maanden kreeg ze een boterham op advies vsn cb en die at ze helemaal op. Siendsdien krijgt ze iedere ochtend een boterham. Ze zat op de -2 curve met gewicht, dus kreeg ze vanaf de 6 maanden al veel bijvoeding.
Sinds vandaag weer begonnen met brood,, ik geef geen korst,,, Liam stikt daarin,, hier krijgt hier gewoon bruin brood met een beetje smeerkaas erop en vind het heerlijk,, hij zuigt lekker op het brood en slikt het daarna door,, Hij wil de fles van 12 uur niet meer hebben dus krijgt hij beetje brood met een klein flesje na en dat wil hij wel,, Owjah hij is nu 7 maand,, Liefsz
ik ga met 5,5 maanden de eerste keer fruit toen ben ik met 6 maanden begonnen met een minis schepje rijstepap in laatste les. toen groente met 6,5 maanden en met 7 maanden af en toe een stukje broodje Ze is nu 8 maanden en krijgt ongeveer een half broodje. Ik bedoel te zeggen dat je eerst goed de stappen kan ondernemen en brood pas na fruit/ groente en (rijste)pap geeft. Heel raar is het, maar eerst geef je ze een korstje om op de knabbelen en als ze een broodje geven dan haal iedereen de korst eraf. Heel grappig! Oftwel kijk het gewoon aan. Proberen kan geen kwijt. Ze zullen wel een paar keer kokhalzen maar dat is GOED, want dat betekent dat ze te snel willen slikken en leren hiervan!
Mijn dochtertje heeft tot 6 maanden alleen BV gekregen, toen gestart met groente- en daarna fruithapjes, met 7 maanden af en toe een korstje brood, met 8 maanden meer brood eten.
Evy eet nu sinds een week of 3 elke dag een boterham. Gaat erin als melk ! Beetje boter en soms een beetje appelstroop of abrikozenjam. Ze eet meestal een hele boterham op . De korstjes geven we apart trouwens.