Voeding ook niet meer kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jo85, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Misschien een beetje onduidelijke titel.
    Maar de situatie is als volgt.
    Jesse zit nu op 4 voedingen per dag soms eens vijf als hij om eentje meer vraagt. De laatste voeding van 23 uur drinkt hij niet meer. Ik kolf die nu iedere keer nog wel steeds. Kan ik deze kolfsessie ook laten vervallen?! Kan mijn productie op peil blijven met 4 voedingen per dag?!
    Ik wil soms wel eens vroeg naar bed maar moet dan alsnog mijn wekker zetten om te kolven. Ben dat eigenlijk wel wat zat maar ik wil wel de 6maand halen.
    Dus als de kans groot is dat mijn productie instort dan blijf ik kolven...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oei, lastig, want wat ik inmiddels op de diverse BV fora geleerd heb, is dat 4 voedingen ( Eigenlijk alles minder als 6 voedingen ) echt heel weinig is voor een borstvoedingskindje die nog zo jong is! Voed je op verzoek of op schema? En weet je zeker dat je geen hongersignalen mist door bv fopspeengebruik?

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik voed op verzoek...
    Hij heeft zijn fopspeen wel maar vaak na de voeding even en om in slaap te komen... Maar verder eigenlijk niet.
    Als hij zich meld dan krijgt hij voeding. Maar troosten doe ik niet aan de borst... Ik word er ook wel onzeker van hoor als ik lees hoe vaak sommige kindjes voeding krijgen en Jesse maar op 4 (soms 5) voedingen per 24 uur krijgt.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind het ook wel weinig hoor. Zou het toch wat vaker aanbieden.
    Op verzoek voeden kan ook op jouw verzoek zijn! :)

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik vind het ook best weinig, 4x... Toen mijn zoontje bijna 4 maanden was, dronk hij nog een stuk meer!
    Nu is mijn zoontje bijna 6,5 maanden en krijgt overdag 4 à 5x de borst... Dat is tussen 7.30 uur en 19.30 uur, wat hij daarna of daarvoor nog wil tel ik niet meer mee! ;) De ene keer komt hij nog wel in de avond/nacht en de andere keer niet. Ik zou dus als ik jou was toch iets vaker de borst aanbieden!

Succes!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik maakte mijn kinderen nooit wakker voor een voeding, en zo rond die leeftijd gingen ze om een uur of negen naar bed (na een uurtje clusteren). Ze meldden zich dan zelf wel weer voor een voeding, dat was toen pas 's morgens rond een uur of zes. Ik ging niet om elf uur nog kolven.
    Voor mij werkte dat prima. Maar ik zat wel op iets meer dan 4 voedingsmomenten per etmaal (al weet ik niet hoeveel dan wel...).

Probeer het eens, wat er gebeurt als jij een keer niet kolft. En eventueel bied je overdag wat vaker aan.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als ik overdag extra ga aanbieden dan zal ik hem moeten wekken of zal ik dan vlak voor het volgende slaapje nog een keertje aanleggen voordat hij naar bedje gaat?!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wekken, daar ben ik niet zo van.
    Bij mij vielen ze altijd aan de borst in slaap, heerlijk. Dus dan zou ik kiezen voor 'vlak voor het volgende slaapje'.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dan probeer ik er zo een voeding tussen te krijgen...
    Het is inderdaad wel een optie alhoewel ik wil dat hij wakker zijn bedje in gaat dan slaapt hij namelijk langer als ik hem slapend in bedje leg slaapt hij maar 3 kwartier en soms zelfs korter...

Deel Deze Pagina