Sneller dan gedacht zwanger van de 2e: ervaringen gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juffie1981, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie1981

1 feb 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Na dik 4 jaar wachten, MMM en uiteindelijk met IVF zijn we in april van dit jaar trotse ouders geworden!
    In juli ben ik voor het eerst ongesteld geworden en vanaf augustus dachten we "het zal wel loslopen, we zien wel wat er gebeurt".
    En nu afgelopen weekend: ZWANGER op de test! Heel onwerkelijk!
    Na eerst zo lang gewacht te hebben, nu zo snel een nieuw wondertje!

Natuurlijk super blij, maar nu begint ook het gepieker... Ze zitten dus maar 14,5 maand uit elkaar. Hoe moet dat met het bedje, kinderwagen, lichamelijk etc. Graag zou ik willen vragen om ervaringen en tips!

2. gusto

gusto Niet meer actief

Herken je verhaal. Ook bij ons duurde het lang voor we zwanger waren van de onze dochter. Zij is geboren in september 2012. Na 3 maanden werd ik weer ongesteld, maar erg onregelmatig. Mijn man is voor zijn werk veel van huis, en aangezien we bij de eerste met geen mogelijkheid zwanger werden hadden we zoiets van, we zien het wel.
    Nou, er was dus maar 1 keer voor nodig :). Heel onwerkelijk ook. Ik ben nu 34 weken zwanger van de tweede, en ook bij ons zal er straks 14,5 maand tussen zitten.

Lichamelijk vind ik het goed te doen, maar ik heb erg makkelijke zwangerschappen. Eigenlijk niet misselijk geweest en op vermoeidheid na, geen kwaaltjes. Wat lastig is is dat dochter nog niet loopt, en ik haar dus constant moet tillen. Met die buik erbij is dat zwaar. Wij hebben een dubbele kinderwagen gekocht (phil en teds). Dit is wel hecht nodig vind ik. En verder qua uitzet hadden we natuurlijk alles al, en het meeste nog als nieuw. We hebben alleen een extra ledikantje gekocht, en een ladekast die we als commode gebruiken.

Eenmaal over de schok geen vond ik het ook wel erg leuk. Zo weinig leeftijdsverschil lijkt me voor de kindjes erg leuk, maar t zal ook pittig zijn, twee baby's. Maar goed, dat weet ik over een week of 6 ;)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    VAN HARTE GEFELICITEERD :D Wat een verrassing zeg!

Hier was ik van * ook heel snel zwanger maakte mij eigenlijk niet zo heel druk gewoon een tweede erbij in de luiers je eerste doet nog middagdutjes dus jij kan ook nog lekker terug. Met 14,5 maand kan de eerste nog niet over naar een normaal bed dus er zal een tweede ledikant moeten komen, ik zou een dubbele kinderwagen kopen omdat de eerste tegen die tijd nog niet goed genoeg loopt waarschijnlijk, wil je geen grote kijk dan eens bij Phil en Teds wagens. Je kan nu nog je rust pakken net als ik, ik ga s'middags nog lekker naar bed en wil dit zo lang mogelijk blijven doen. Verder denk ik dat je moet genieten! En maar moet denken er zijn ook moeders met tweelingen/drielingen en die redden het ook allemaal het is eigenlijk een tweede kleintje erbij in de luiers. Wel heb ik Sylvano nu alvast leren traplopen(kruipend omhoog) Scheelt me veel getil zodat hij straks dan is hij 2 jaar zelf de trap op en af kan. Enzovoort :)

4. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Gefeliciteerd! !
    Hier zit ook 14 mnd ertussen straks. Lijkt me super. Tis idd pittig omdat je kindje nog veel getilt wordt en je sneller moe bent. Maar das prima te doen

Hier ook n combi wagen anders kom jee bijna de deur niet uit. Hier een ledikant erbij je kindje kan nog nie naar een gewoon bedje natuurlijk. Verder voor een baby heb je alles al. ;)

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier ook na 3 jaar mmm zwanger van de eerste. Na een 1 jaar gezegt we zien wel iets eerder de anticonceptie de deur uit gegooid en was spontaan zwanger. Na 5 maanden heel onwerkelijk. Bij ons zit er iets meer verschil tussen (bewust na mijn bevalling ging het lichamelijk niet zo goed met me) Maar wel heel leuk. Wij hebben trouwens wel een bedje gekocht maar dat is omdat ze bijna 2 jaar is. Ze krijgt nu ook een grote meidenkamer maar we hoeven ook niet veel aan te schaffen.

6. juffie1981

1 feb 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie fijne reacties!!!
    Ik ga nu GENIETEN van dit mooie wonder!

7. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Wij hebben niet een lang traject doorgelopen bij mijn dochter, maar zit verder wel in hetzelfde schuitje.
    Mijn dochter zal 15 maanden zijn als de tweeling wordt geboren.
    Ja dat was flink schrikken, dus we hebben zometeen 3 kinderen onder de 1,5. Ik maak me soms flink zorgen van, hoe moet dat nou allemaal. Dus ik begrijp je heel goed.

Toen we nog dachten dat het er 1tje zou zijn hebben we gekeken naar phil en ted wagens.
    Qua bedjes: als je een wieg hebt kan de baby daar een aantal maanden in liggen, tegen de tijd dat de baby er uit groeit kan je oudste naar een groot bed (handig is zo'n plank van Ikea die voorkomt dat ze uit bed vallen). Je baby kan dan het ledikant van je oudste in. is dat een idee?

8. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hoii, jou verhaal is mijn verhaal. ik weet het ook niet dus lees even mee! :) Gr.

9. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ten eerste gefeliciteerd!!!

Hier ook heel snel weer zwanger, ze schelen nu precies 1 jaar en 1 dag :)

Moet zeggend dat ik de zwangerschap zwaarder vond, vooral tegen het einde. Je heb nog een kleine die veel gedragen moet worden en ik kreeg ook nog BI....

Nu dat de kleine er is merk ik dat ik echt een ritme met ze moet vinden, vooral omdat hij zelf ook nog niet echt een ritme heeft....vind het bv moeilijk om te plannen om weg te gaan. Zeker alleen moet ik nog "oefenen" , vooral wat timing betreft. Heb ik hem net klaar is het voor madam weer tijd voor een dutje ;) Maar niet daar maak ik me niet zo druk om, het komt allemaal wel. Wat soms wel lastig is, is dat je 1 soms toch wel moet laten huilen omdat je net met de ander bezig bent. Dochtertje kan ik nog niet uitleggen wat wachten betekend...

Wat spullen betreft...heb een 2de ledikant "geleend" vond het zonde om een 2de te kopen aangezien ik hem kon lenen en zodra mn dochter in een groot bed kan, wisselen we.
    Ik heb geen dubbele wagen omdat ik dat onhandig vind...heb een stoeltje voor op de kinderwagen en heb draagdoeken.
    verder heb je alle spullen al ;)

Ik zit nou dus midden in het leer "proces" van 2 kleintjes :) hih dus als je wilt kletsen mag je me altijd pb-en.

Maar belangrijk....gewoon rustig blijven, op je af laten komen en vooral genieten!

10. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij ons zat er meer tijd tussen dan bij jullie.
    ik dacht we zijn wel een half jaar zoet maar had 2 weken later een positieve test.

mijn zoontje en dochter schelen 22 maanden.

de zwangerschap van mijn dochter (de jongste) was niet zonder complicaties en was dan ook erg zwaar,

maar vond het het zwaarst toen mn dochter een maand of 6 was en dat heeft geduurt totdat ze 2 was.

in die anderhalf jaar heb ik het heel moeilijk gehad. nu achteraf zie ik dat het voor mij gewoon te kort erop was.

mijn zoontje was een helse bevalling en ook de periode erna was heel heftig want hij was heel erg ziek.

we hebben de eerste week helemaal niet kunnen genieten. en had ook geen band met hem. hij lag in de couveuse met 4200 gram omdat hij zo ziek was en ik lag op de kraamafdeling alleen helemaal kreupel en gekneusd. na 4 weken was ik er een beetje bovenop en toen viel ik snachts van de trap van boven naar beneden (alleen gelukkig) daar heb ik nu nog wel es last van.

achteraf had er gewoon meer tijd tussen moeten zitten.
    maar ben nu dolgelukkig met mn zoon en dochter en zou ze echt niet kwijt willen hoor.
    maar als ik een keus zou hebben zou ik er meer tijd tussen hebben gelaten.

maar dta kwam misschien ook door de situatie.

in elk geval van hartge gefeliciteerd!!! geniet er lekker van.

11. soeza

soeza Niet meer actief

Daar kan ik heel kort over zijn:Als ik een leeftijdsverschil van 14 maanden tussen nummer 1 en 2 pittig had gevonden, was er nooit binnen 3 jaar na de geboorte van de eerste een 3e kindje gekomen :D

12. rums

rums Niet meer actief

Geen ervaring mee maar ik wil je feliciteren! Wat bijzonder!

Deel Deze Pagina