GEPLAND jong zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bayeux12, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik heb sinds anderhalve maand een nieuwe baan, en dus 26 weken zwanger op dit moment. Ik ben 21 jaar. Mijn nieuwe collega's vragen allemaal of het gepland is, ik vind dit een rare vraag maar goed, was te verwachten. Nou was ik vandaag in de Etos en werd ik aan een vragenvuur onderworpen door een medewerkster, ze zei me ergens van te kennen. Hoe oud ik was en hoe lang zwanger etc, sta ik bij de kassa, vraagt ze of het wel gepland was. Dus ik zeg ja, maar nu zit ik er al de hele tijd aan te denken. Ligt het nou aan mij of is dit echt een belachelijk brutale vraag, en al helemaal in een winkel!? Zou ik soms een minder goede moeder zijn omdat ik 'jong' ben?!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik vind het brutaal!

Ik was op mijn 25-26e zwanger. Ook hartstikke gepland en kreeg die vraag van mijn schoonzus! Ik was ook echt kwaad. En waarom vroeg ze dat: mijn man en ik waren nog niet getrouwd, hadden nog geen eigen huis. Ik had en heb gewoon niks met trouwen (zijn wel getrouwd, maar vraag niet hoe :D)

Geniet van je zwangerschap!

4. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Ik ben 30 en ook aan mij word vaak gevraagd of het gepland is. Heb het idee dat het gewoon een vraag is die veel mensen standaard stellen, hoe raar ook...

5. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meen je niet? Ik vind het echt een hele rare vraag! Is ook iets wat 'onbekenden' niet aan gaat toch!? Vroeg me af hoe anderen hier over denken want mensen die geen kinderen hebben vinden het over het algemeen heel normaal om te vragen.

6. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha. Nee de mensen die mij kennen vragen het dus niet want die zaten er allemaal op te wachten. We hebben een koophuis en allebei een vaste baan.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Naast de vraag is het gepland kreeg ik zelfs de vraag 'heb je er wel goed over nagedacht'.... Nou was helemaal verbaasd en met mn mond vol tanden. Ongelofelijk.
    Ben zelf 25.

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Dit is mijn tweede - allebei gepland en zeer gewenst.
    Nu 21 en ik was 19 toen ik beviel van mijn dochter.

Gelukkig word ik er bij deze minder snel aangekeken, omdat ik al een mooi dochtertje bij heb, alleen ik krijg nog steeds nare blikken in sommige winkels en je merkt dat je op sommige plekken gewoon ongewenst bent.

21 jaar is een prima leeftijd om mee te beginnen in mijn ogen hoor.. ik vind dat eigenlijk niet meer jong... Ik vind 18-20 jong, of als je nog een tienermoeder bent.. maar met 21 ben je gewoon volwassen in mijn ogen.

Ik zou eerder opkijken als iemand met zijn 40ste pas begint met kinderen!

9. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    bij mijn eerste was ik 21 toen ik zwanger werd en werd mij deze vragen ook vaak gesteld. Heel vervelend. Ook bij mijn tweede (ik was 24) werd het ook nog vaak gevraagd. Pas bij deze zwangerschap nu ik 28 ben heb ik het idee dat mensen wat minder vragen stellen. Gewoon ene oor in andere oor uit.

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook hoor!terwijl ik al een aantal maanden getrouwd was toen ik eindelijk zwanger werd na 2 jaar proberen op 21 jarige leeftijd,ben bevallen met 22 en nu ik net 24 ben en zwanger van de 2e vinden sommige het nog raar,kreeg vorige week zelfs de vraag door een compleet vreemde of ik aan het oppassen was!

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier is het half gepland (logisch he? :p), een paar maanden eerder gebeurd dan dat we eigenlijk zouden beginnen, maar ook in december was ik nog steeds 19 geweest. Als de baby geboren wordt, ben ik 20.

Gelukkig wisten de mensen die heel dicht bij me staan hoe graag ik het al een hele tijd wilde (maar wachten i.v.m. emigreren, eigen appartement, kijken hoe het loopt met het geld, enz.), dus daarvan geen rare opmerkingen gelukkig. Aan m'n buik is nog niets te zien met kleren aan, dus aangesproken word ik ook (nog?) niet. Werd wel raar aangekeken in de winkel toen ik de testen ging halen, maar ach, zo is er met elke leeftijd wel iets waarover een bekende of vreemde een opmerking kan maken die kwetsend is..

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik was 19 toen ik gepland zwanger was van de eerste ik woonde 2 jaar samen en we waren net getrouwd dus eigenlijk keek niemand er raar van op ( binnen de familie en vrienden kring) dat we zwanger werden

Ik heb nooit de vraag gekregen of het gepland was of niet
    Wel was het zo dat na de geboorte jonge meiden van een jaar of 15 er opmerkingen maakten over " zou ze weten wie de vader is etc "

Ik heb me er nooit wat van aan getrokken

Bij de tweede was ik 21 en nu bij de derde ben ik net 24

Ik merkte wel dat veel vreemden tijdens de Zwanferschap van de derde dachten dat het mijn eerste was ... Kreeg vaak te horen " ja wacht maar straks lag je niet meer zo hard e.d haha, ze keken dan wel raar op wanneer ik zei dat ik al die trucjes van kinderen wel ken en dat het niet meer nieuw voor me is gezien het de derde is :p

13. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik was ook 19 toen ik gepland zwanger raakte, ondertussen 20.
    Mensen vragen idd vaak of het wel gepland was, opzich niet raar hoor gezien de gemiddelde leeftijd waarin vragen zwanger raken steeds hoger komt te liggen!

Wat ik wel vervelend vond;
    Er kwam een keer iemand voor reclame aan de deur; mijn zwangere buik was al goed te zien, stiefdochtertje van 3 rende rond en de man vroeg mij of mijn ouders misschien thuis waren!!

14. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Dat is inderdaad wel brutaal zeg. Ik ben zelf 22, bijna 23 maar gelukkig nog geen ondervragingen gehad. Wel inderdaad bij het feliciteren; 'gefeliciteerd! ...was het gepland?' Haha :p

We hebben een vrijstaand koophuis met een grote tuin, huisdieren, al 7 jaar een relatie dus ja je zou kunnen zeggen dat we huisje boompje beestje hebben. :D en dan nu een kind erbij. En het was zeker gepland, we hebben er een jaar over gedaan.
    Vroeger was het normaal om rond je 20ste een kind te krijgen, nu lijkt het erop dat rond de 30 pas normaal is.

15. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik ben 29 en zelf mij is het een aantal keer gevraagd.. Rare vraag inderdaad. Maar niks van aantrekken, mensen weten niet wat ze zeggen.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik word in november 21 en ons kindje is ook geheel gewenst. Niet gepland, maar we liepen al bij de gyn. Ivm mijn pcos en toen ben ik toch spontaan zwanger geraakt. Heb ook geen last van rare reacties gehad, iedereen is enthousiast. Wij wonen dan ook 2,5 jaar samen e zijn getrouwd. Vanaf volgende maand word mijn contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, dus ik heb ook een vaste baan.
    Maar ik denk dat veel mensen een 'teen mom' scenario in gedachten hebben bij jonge moeders terwijl dat meestal juist niet zo is.

17. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Vind het wel leuk om de andere verhalen te lezen. Ik trek me er opzich ook niet veel van aan, maar ik zou het zelf gewoon niet in mijn hoofd halen om iemand zoiets te vragen.

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Zo zeg! Ik vind het ook echt brutaal, wat nou als je zou zeggen dat het kindje niet gepland was? Wat dan?
    Ik ben 26 maar denk dat ik ook zulke reacties ga krijgen.. Mensen die mij écht goed kennen weten dat ik heel graag een kindje wil maar ik denk dat bijvoorbeeld mijn collega's denken dat het een 'foutje' was. Ik zie er ook jong uit dus ik zal misschien ook wel wat vragende blikken krijgen op straat.
    Maar vooral dat een winkelmedewerker je zoiets vraagt?! Waar bemoeit ze zich mee echt!

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik vind het wel heel brutaal om te vragen, zeker als het een onbekende is.

Ik ben 23 maar tot nu toe nog geen rare opmerkingen gehad. Wij zijn 8 jaar samen en ik denk dat vrienden en familie het wel verwacht hadden.

20. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind t ook erg brutaal maarja zulke mensen zijn er nou eenmaal..

Ik was 19 toen ik gepland zwanger raakte van onze zoon.. 20 toen ik beviel.. nu ben ik 21 en zwanger van onze 2e zoon en weer krijg ik de vraag of t gepland is.. heb zelfs al is de vraag gekregen of ik nog wel samen ben met de vader.. (want blijkbaar zijn jonge moeders nooit samen met de vader :S) ik trek me er niks van aan ik weet wel beter :)

Deel Deze Pagina