Onze meis is nu 15 maanden en sinds zaterdag ziekjes, beetje koorts soms maar vooral verkouden, eerst vastzittend snot, toen lopend, en nu lopend, afentoe een hoestje en naar mijn idee soms een beetje hoofdpijn. Maarrrr ze heeft ook doorkomende kiesjes. Ze is altijd een hele goede slaper geweest snachts, zo goed dat ze soms overdag maar een kwartiertje dutte en daar gewoon lekker vrolijk op leefde. Maar nu dus sinds zaterdag in de nachten en op de dag met moeite, gisteren enkele uren maar vandaag opeens maar 20 minuten, waardoor ze een uur later weer praktisch in slaap viel, 20 minuten en een uur later weer moe. Nu zitten we hier te dubben, net werd ze enkele keren wakker en de laatste keer echt gillend en krijsend, dus ik ok pijn, maar waar? Ze is ingesmeerd met luuf, heeft de eerste dagen een ui op haar kamer gehad, hoofdeind zit iets omhoog, ze heeft een neusspraytje en toevallig vandaag een paracetamol omdat de temp. tegen de 39 graden aan liep. Ze pakte haar hoofd beet dus hoofdpijn? Ze duwde haar vuistje haar mond in en kwijlde dus kiezen? Ze zat gillend naar haar bed te wijzen dus nachtmerrie? Ze begon te huilen als we weg liepen dus verlatingsangst? Er zijn zoveel keuzes en had al zoiets van ik ben de huisarts wel wat het gillen ging door merg en been. Onze slaapkamer in gelopen en voor het raam gaan staan en het huilen was over, ze begon lekker te brabbelen en te onspannen, wou haar speen, nog even op ons bed gezeten tot ze helemaal kalm was. Haar kamertje in en ze begon wat te jammeren, afgeleid met een leeg doosje en daarna in bed gelegd en nu slaapt ze als een roosje. Nu kan ze wel weer wakker worden natuurlijk maar we weten het niet zo goed, het is natuurlijk gokken met een eerste kindje want al lees je van alles en nog wat, als ze en ziek is en er komen kiezen door en ze wil niet dat je weggaat, maar ze wil ook niet tegen je aan hangen, wat is het dan en wat kunnen we doen? Beetje lang en misschien onduidelijk verhaal maar ik ben nu dan ook lichtelijk moe. Wie herkent dit, is het een combinatie van?
Ik denk dat ze gewoon een beetje van slag is door die doorkomende tanden/kiezen en dat ze niet lekker is. Lekker bij je nemen als ze daar behoefte aan neemt, ze heeft jullei nu even nodig. En indd voor de verkoudheid de luuf en de zoutoplossing/neusspray gebruiken en als de koorts oploopt een paracetamol geven. Ik denk dat het wel weer overgaat maar vermoeiend is het soms wel ( wij 3en zijn net weer beter ) xxx
hier ook de kiesjes denk ik...gisteren was de kleine ineens na zijn slaapje (een uurtje helemaal vol) wat hangerig daar waar hij normaalgesproken een ontzettend vrolijk en energiek mannetje is. hij voelde ook warm maar had geen koorts. zijn wangen waren helemaal rood. aan z'n mondje mocht ik niet komen en hij had steeds z'n mondje half op[en en had echt het idee dat het pijn deed. tandvlees was ook roodopgezwollen maar mocht niet voelen dan huilde hij. eten ging ook niet zo goed als anders (hij is een enorme eter) nu deze nacht heeft hij veel gehuild, veel wakker (om het uur) en dus hebben we hem bij ons in bed genomen. ben gebroken maar voor hem vind ik het zo zielig...drinken gaat ook niet makkelijk...hij wil dan niets, niet bij je en helemaal niet los van je...voel me dan ook zo hopeloos want je wil je kindje troosten! hoop echt dat het snel overgaat (wil mn oude vrolijke dreumesje terug!!!)