hey meiden, Ik ben vandaag precies 28 weken zwanger, en ik voel mijn jongen al sinds de 17e week. Over het algemeen is het een vrij drukke baby. Ik ben echt een beetje ongerust want vandaag voel ik hem nauwelijks.. ook niet als ik hem een beetje por met mijn handen. Ik heb hem wel een aantal keer licht gevoeld maar lang niet zoals gewoonlijk. Vorig weekend had ik dit ook en toen is de vk bij mij thuis langs gekomen en was heel tevreden over zijn hartslag en vertelde dat het kan komen door de manier hoe hij ligt. Ik maak me zorgen maar ik voel me zo stom om steeds de verloskundige te bellen en dat er dan niks aan de hand is. Is iemand van jullie hier bekend mee? Liefs
Lieve @Loraintje ik heb dit nog nooit gehad maar ik hoor echt van iedereen dat ze hebben gebeld, of dat de vk zegt dat ze moeten bellen! Heb je niet toevallig zelf een angel sound in huis? Het garandeert niet alles maar dan hoor je wel het hartje. Je zou nu toch wel iedere dag je kindje moeten voelen hoor. Helpt bewegen of juist heel stil liggen niet? Dan bel svp meid
@Aardbeitjes dankjewel voor je reactie. Ik heb helaas geen angel sound in huis of iets waar ik mijn kindje z’n hartje zou kunnen horen. Ik voel hem wel iedere dag, maar vandaag echt beduidend minder dan alle andere dagen.. Ik heb de laatste tijd zo veel aan de telefoon gehangen met de vk vanwege klachten, angst etc. en er scheelt telkens helemaal niks aan dus ik voel me zo een zeurpiet. Ik heb hem vandaag verdeeld over de dag wel een stuk of 8 - 10 keer gevoeld, kleine schopjes. Is dit genoeg?
Bij twijfel bellen! Als andere oplossing: ga op je linkerzijde liggen en houd twee uur lang bij hoe vaak je hem voelt bewegen. Dit moet in die 2 uur zeker 10x zijn. Ik heb vd week ook gebeld omdat ik de kleine door de dag weinig voelde bewegen. Hartslag werd met de doptone heel makkelijk gevonden en er was niks mis, aldus vk. En dat klopte ook, heb vervolgens het merendeel vd nacht wakker gelegen omdat de kleine de hele nacht een dansje in mijn buik aan t doen was. Maar nogmaals, bij twijfel gewoon bellen.
Ik snap best dat je geen zeurpiet wilt zijn maar dat zullen ze vast begrijpen. Daar zijn ze voor! 10x voelen is wel zo'n beetje de graadmeter, dus dat is een goed teken. Als het anders of minder voelt en je maakt je ongerust, dan zou ik gewoon bellen.
Ik zou bellen als je je ongerust maakt! Heb je al twee uur gelegen? Dan moet je iig de baby voelen en anders gewoon bellen.
Dit had ik vorig weekend precies hetzelfde! Hij heb me helemaal beurs geschopt nadat de vk hem even wakker had geschud haha. Op mijn zij liggen heb ik al geprobeerd en ik voelde hem wel, maar geen 10 keer. Na porren in mn buik kreeg ik onder de douch een kleine reactie, een klein schopje maar verder weer stil.
Als je echt twijfelt dan bel gewoon. Je kunt beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig. Tuurlijk kan het aan zijn ligging liggen dat je hem weinig voelt. Mijn ligt in stuit, maar als hij met zijn gezicht naar mijn rug toe ligt dan voel ik hem minder duidelijk dan wanneer hij weer terug naar de placenta gaat liggen kijken. Je man kan met een glas op je buik de baby horen. Maar dan moet je heel stil zitten en de omgeving moet ook muisstil zijn.
Je zou een glas appelsap kunnen drinken daar zit veel suiker in. Meestal worden ze daarvan wat drukker. En anders gewoon bellen!!
Of probeer een kop koffie, cafeïne reageert ze bij mij heel sterk op. Maar aangezien je niet komt aan 10 bewegingen in 2 uur tijd vind ik dat je zelfs moet bellen. Waarschijnlijk is het loos alarm maar beter een keer teveel dan te weinig.
Ik had rond die tijd vorige 2x groeispurt waardoor ze week lang rustig waren maar bij wantrouwen altijd bellen
Nou ik heb even een uur gelegen, en na wat porren binnen een half uur voelde ik hem al 8 keer! Daarna tijdens het afwassen nog een paar keer dus ik denk dat het wel goed zit! Ik vermoed dat hij het vanacht dubbel en dwars gaat inhalen haha
Gelukkig! En nooit bezwaard voelen om de vk te bellen. Al is t maar voor even overleg. En dan is t alleen maar fijn voor iedereen als blijkt dat er niks aan de ha d is
Gelukkig. Maar voel je nooit schuldig of bezwaard of wat dan ook om met je vk te bellen. Zoals al door meer gezegd, liever te vaak bellen dan een keer te weinig. En ja, vannacht zul je nog denken... "was hij nou maar een paar uurtjes rustig".... dat is wat ik van de week dacht toen hij overdag verdacht stil was, dat heeft hij in de nacht dubbel en dik ingehaald.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar echt. Bellen bellen bellen zodra je weinig tot geen leven voelt. Mijn zoontje lag tegen mijn rug en mijn placenta lag voor, ik voelde sowieso al weinig maar moest écht gewoon iedere keer weer bellen. Al was het iedere dag. Niet bezwaard voelen, gewoon doen dus.
Ik heb het ook regelmatig gehad paar dagen heel druk en dan weer een dag heel rustig...best eng maar ik dacht zelf altijd als ik nog wel wat heb gevoeld en de volgende dag is die weer zo rustig bellen.. maar dat hoefde nooit want duurde vaak maar 1 dag..