ruggeprik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meissie1984, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik krijg rond 37/38 weken een geplande keizersnee en nu krijg ik een ruggeprik.
    zie hier best wel tegenop.
    zijn er meer dames geweest die ook een ruggeprik hebben gehad? en viel het mee en had je na afloop ook last van bijwerkingen?

2. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar ik ken heel veel zwangere dames die het WEL gehad hebben.
    Opzich over de spuit zelf hoor ik nooit iemand klagen.. geen pijn ofzo, maar wat ik vaak wel hoor is dat mensen nog maandenlang hoofdpijn hebben en zich niet zo goed voelen.

Het is best wel een 'agressief' middel om het zomaar te zeggen, maar bij een geplande keizersnede kun je echt niet zonder, dus ik zou me er maar gewoon bij neerleggen en niet druk om maken :)

3. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een keer een ruggenprik gehad voor een knieoperatie. En ik ben echt geen held en zag er vreeeeselijk tegenop. Maar het was me zo meegevallen, echt totaal niet eng of naar. Het duurde lang voordat ik mijn benen weer voelde dat vond ik even eng maar ook dat was zo weer voorbij. Al met al vond ik het positieve ervaring. Het kan zijn dat ik ook met keizersnee moet bevallen dan ben ik in ieder geval voor de ruggeprik het minste angstig ;) succes!

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb er twee gehad. Een keer ruggeprik om weeenstorm op te vangen en daarna (zelfde dag dus) een nieuwe ruggeprik voor de keizersnede. Vond ze allebei prima. Nergens last van gehad. Je wordt eerst verdoofd en dan komt de ruggeprik, niks engs aan :)!

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

idd niks ergs aan hoor, ik heb er ook niks van gevoelt.
    had alleen na de bevalling(19.15) wat moeite met opstaan en plassen. maar dat was de volgende dag weer over.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    heb een ruggenprik gehad tijdens mijn normale bevallen, niets van gevoeld gewoon zo veel mogelijk ontspannen en echt waar je voelt helemaal niets van de prik! Verder had ik koorts en mijn zoontje ook maar verder geen nare bijwerkingen :)

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb een ruggenprik gehad met de bevalling van de eerste. De prik was niet pijnlijk, meer een raar gevoel.
    Daarna heb ik wel koorts gehad, waarschijnlijk als bijwerking van de ruggenprik. Verder geen bijwerkingen gehad. Mij is het mee gevallen.
    Veel sterkte met de keizersnee.

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Nee joh is vooral een eng idee. Moet je je voorstellen dat je onder volle narcose moet bij de geboorte van je kind. Dat is pas eng en niet leuk.

Bij mij zitten de wervels nogal dicht op elkaar, dus de anesthesist moest een paar keer prikken voordat hij goed zat, en dat voelt heel raar, echt als een zenuwschok, maar that's it. Geen klachten naderhand, geen hoofdpijn en dus geen lekkages. Wel last van dat hij omhoog 'kroop' tijdens de ok en daardoor beetje wegraken, maar dat schijnt heel vaak te gebeuren. En het is best maf om daarna een paar uur echt niet je benen te kunnen gebruiken, hoe hard je ook probeert :D

Succes met je ks!

9. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt.jullie hebben me weer wat gerust gesteld :D.
    soms hoor je zulke rare dingen na een ruggeprik en of bijwerkingen.

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad en heb het als zeer pijnlijk ervaren. Ik heb zeker een half jaar een slapende voet gehad en dit kwam echt door de ruggenprik. Ook is de plaats waar de prik gezet was vrij lang gevoelig geweest. Bij de tweede wilde ik dus absoluut geen ruggenprik en de bevalling volledig zonder pijnstilling gedaan. Dit wil ik bij de derde ook weer! Nooit geen ruggenprik meer voor mij.

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik heb toen op aanraden van het ziekenhuis een ruggeprik gehad.. ze dachten dat ik anders niet de kracht zou hebben om de bevalling zelf te volbrengen..

ik ben doodabenauwd voor die lange naalden dus ging van de spanning tijdens ht zetten van de prik van mijn stokje. Pijn heeft het niet echt gedaan.
    Maar voor de rest heb ik het ervaren als hemel op aarde, rust, zodat ik even kon bijkomen. Na een paar keer bijspuiten wilde de anesthesist niet meer bijspuiten omdat mijn bloeddruk ongelooflijk laag werd. Gelukkig had ik toen volledige ontsluiting en kon gaan persen.

Net als iemand anders hierboven schreef is de plek waar de prik was gezet nog wel lange tijd gevoelig geweest. Maar das alles wat ik eraan over gehouden heb.

12. nono

nono Niet meer actief

Hier ook ruggeprik gehad maar niet vanwege keizersnede maar ik hield anders de bevalling ook niet vol. Echter begreep ik wel dat er tussen deze 2 ruggeprikken verschil zit, zo kon ik nog wel m'n benen verleggen en klein beetje optillen maar voelde geen pijn. Ik begrijp dat als je een ruggenprik krijgt bij een keizersnede dat je de benen niet meer op kan tillen etc.
    Maar qua pijn bij zetten zal het vast 't zelfde zijn. Ook ik vond het reuze meevallen, maar dat kwam misschien ook wel omdat de weeën veel en veel pijnlijker waren. Qua bijwerkingen.. ik had ook koorts erna en heb deze dagen last van hoofdpijn.. voel mij ook vaak duizelig maar ik heb geen idee of het daar van kan komen.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb een ruggenprik gehad bij mijn eerste, aangezien ik een ongelooflijke weeënstorm had door het inleiden. Het laten plaatsen viel ontzettend mee, ik moest alleen duidelijk aan de anesthesist doorgeven wanneer ik een wee had, zodat hij niet per ongeluk de prik verkeerd zou zetten :D De pijnstiller zelf was héérlijk, het gaf me rust tijdens het bevallen. Voor de rest geen bijwerkingen gehad, en mijn dochter ook niet :)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb anderhalve week geleden een ruggenprik gehad vanwege een spoedkeizersnede. Ik vond het echt een rotding. Bijwerkingen heb ik niet gehad, maar dat ding plaatsen vond ik verschrikkelijk. De anesthesist prikte 4x verkeerd en ik moest maar blijven ontspannen, zelfs in een wee. Tsja probeer dat maar eens... Toen hij er eenmaal goed in zat was het heerlijk hoor! Maar dat ding zetten, nee ik zou er nog steeds niet vrijwillig voor kiezen. Maar soms heb je geen andere keuze.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maargoed, dit heeft meer met de onkunde van de anesthesist dan dat het met de ruggeprik te maken heeft. Zou dan ook zeker een klacht indienen, 4x proberen? Echt belachelijk.

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Ik heb een ruggeprik gehad voor een operatie aan mijn linkervoet... Ik zag er ook heel erg tegenop, maar uiteindelijk is het me 100% meegevallen! :) Ik weet niet of je voor de bevalling een zelfde soort prik krijgt... maar ik vond het geen pijn doen... het enig wat ik erg naar vond was dat ik dus het gevoel in mijn benen tot aan mijn buik kwijt was... en die kwam langzaam weer terug dus ik voelde mijn blaas ontzettend zeer doen... terwijl ik nog niet kon plassen.. (gevoel was daar nog niet terug) uiteindelijk gelukkig een katheter gehad die de 1,5 liter vocht uit mn blaas haalde... anders was mn blaas geklapt denk ik ;p haha maar goed ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat met een zwangerschap hetzelfde is... aangezien je wel mee moet persen etc...

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hier ook een ruggenprik gehad bij spoedkeizersnee (en daarna alsnog algehele narcose, omdat het kindje er onmiddellijk uit moest en de ruggenprik niet snel genoeg inwerkte :(). De anesthesist was zeer kundig; alles ging in 1x goed. Alleen het prikje om de huid te verdoven heb ik gevoeld, verder niks. Maar goed, ik zat ook flink in de weeën, dus die deden natuurlijk meer pijn :). Geen enkele last gehad van bijwerkingen.

18. dido84

dido84 Actief lid

22 nov 2013
    180
    0
    0
    Hai meid, r klinkt eng en ziet er eng uit maar het valt reuze mee. Ik heb er 2 gehad bij me keizersnee. Helemaal geen last van gehad. Gewoon ergens anders op focussen zoals de geboorte zelf. En de keizersnee zelf daarna valt ook wel mee. Tenminste bij mij, niet gaan forceren alleen maar doen wat je aankan. Maak je niet druk t komt goed

Deel Deze Pagina