As. Maandag mag dochterlief (die pas 20-09 4 wordt) voor het eerst echt naar school. Alleen weet ik dus niet of ik haar drinken, fruit oid mee moet geven..heb van de school niets ontvangen, ze is wel 1 middag gaan wennen en dat ging prima en ze kregen wat te drinken van school maar neem niet aan dat dit altijd zo gaat. Toen ik haar op ging halen weinig tijd gehad om aan de juf te vragen hoe en wat de 1e echte schooldag omdat ze de kindjes al aan de hand had in de drukte en naar buiten liep waar het nog veel drukker was. Ik kan proberen te bellen deze week, maar zie niemand op school als ik er langs kom zo'n 2x per dag. Voel me zo suf dat ik niet meteen gevraagd heb of ze wat mee moet..En vraag me af of t wel klopt, omdat ze haar inschrijving ook al even 'kwijt' waren toen ik enige tijd geleden belde Maar mijn vraag na t lange verhaal is dus eigenlijk: is het normaal dat je niets krijgt voor de 1e schooldag? Ook geen schoolgids gehad..
O ja gewoon drinken meegeven met fruit. Ik snijd meestal het appeltje nog in stukjes voor in een bakje. Banaan komt hier direct uit de tas en daar komt dan een naam op. Nee ik vind het niet normaal dat je niks hebt gekregen. Hier gaat alles via de email en wij krijgen het al voor de vakantie.
Hier mogen ze pas naar school vanaf het moment dat ze echt 4 zijn. De nieuwe schoolgids wordt 1 van de eerste weken mee naar huis gegeven maar die van het afgelopen jaar staat wel op de site. Wij krijgen overigens een brief met een diploma thuis gestuurd zodra ze naar school mogen van de juf met een klasindeling. Hier moet je zelf wat te drinken mee nemen met een koekje of stukje fruit. Dus dat zou ik gewoon mee nemen.
Bij ons: drinken: geen frisdranken, yoghurtdranken of chocomel tussendoortje: geen chocolade, snoep of cake (voorkeur voor fruit) lunch: boterhammen
ik denk dat je met een beker sap en fruit altijd wel goed zit. Op de school waar onze dochter heen gaat hebben ze vaste fruitdagen, waarop fruit meenemen verplicht is, zijn 3 vaste dagen in de week. Ik zou ook even op de site van de school kijken.
Gewoon een beker diksap of water. Een trommeltje met fruit, of komkommer/tomaatjes. Soms doe ik er wat rozijntjes bij. Snoep en koekjes 'mogen' hier ook niet, dan krijgen mama en papa op 'e kloten haha. ( mijn man heeft er een keer een snoepje bij gestopt, juf was not amused hahaha ). Hier moet de beker in een bak, en de rugtasjes in een andere bak. Jammer dat je niets van school hebt gekregen, maar maak je niet te druk. Geef haar gewoon genoeg eten en drinken mee, komt helemaal goed!
Ik neem aan dat ze niet direct overblijft? Dan is het alleen 's ochtends in de kring even wat eten/drinken. Met fruit zit je altijd goed, voor het geval jullie school ook groente/fruitdagen heeft. Ik zou gewoon een banaan meegeven in de rugzak en een beker of pakje drinken.
ik zou ook veilig spelen met een beker sap en wat fruit. Ten minste, mijn zoon eet geen fruit, dus die krijgt altijd een stukje (volkoren) ontbijtkoek oid mee. Knijpfruitjes 'eet' ie wel, maar daar is wel doorzettingsvermogen voor nodig en dat doe ik dan liever zelf. Dus die krijgt ie als ie uit school komt.
Mja hier mag koek gewoon niet Maar.. Die eerste dag hoor je vanzelf wel als het niet goed was... En ze moeten altijd een deel van het fruit in de schaal doen. Dus als iemand geen fruit heeft om wat voor reden dan ook is er niks aan de hand en eten ze gewoon uit de schaal. De rest eet dan eerst z'n eigen fruit en mag daarna iets uitkiezen uit de schaal.
Wij moeten een tussendoortje meegeven (fruit), brood en drinken voor tussen de middag. Brood is in elk geval nodig bij continurooster en/of overblijf. Ik zou ze gewoon even bellen om het te vragen, of een mailtje sturen.
Thanks voor de reacties in ieder geval, ik bedacht me later dat ik idd niet zo moet stressen om niks, neem gewoon alles mee van drinken, ontbijtkoekje en stuk fruit. Kan het altijd nog aan de juf vragen lol. Hier geen continuerooster overigens, dus haar brood eet ze tussen de middag gewoon thuis op maandag en dinsdag, woensdag tm vrijdag heeft ze alleen 's morgens schooltje zo benieuwd! Hier mag ze uiteraard ook komen als ze pas echt 4 is, maar ze is er enorm aan toe en met wennen ging het prima dus mag ze nu al. Als we merken dat het teveel is blijft ze lekker een (of paar) morgens thuis Bellen of mailen had geen zin, niemand aanwezig pas as Maandag dus zou geen antwoord krijgen.
Hier ook nog geen vier en volgende week voor het eerst naar school. Ook ik heb geen info gekregen, gelukkig zit ons buurmeisje op dezelfde school. In de ochtend drinken ze in de kring schoolmelk of eigen drinken met een koekje oid. Op woensdag moet dat fruit zijn. Verder brood en drinken voor de overblijf. Komt vast goed maar spannend he dat naar school gaan, pfff krijg er de bibbers van
Hier vandaag 1e schooldag gehad. Fruit (banaan) en beker melk meegegeven, maar de beker kreeg ik vol terug . Morgen hele dag met overblijven en dan geef ik hem fruit, beker melk, pakje yogi, 2 plakjes brood en plak koek mee. Komt de koek niet op dat kan hij die altijd nog eten op de BSO. Hier verder ook geen info vooraf gekregen van school. Moet het allemaal zelf uitvogelen. Jammer dat ze niet een standaardbrief/mail uitsturen van "uw kind gaat vanaf ... voor het eerst naar school...".
@pruts: bij ons op de bso is er altijd ontbijtkoek, brood, fruit etc Gebeurd niet vaak dat dochterlief op de bso honger heeft maar ze geven dr rustig om 5 uur nog een boterham. Niet heel handig mbt avondeten vind ik Hoe ging de eerste dag verder? Was het leuk?
@Saskia: Hij vond het vandaag erg gezellig. Mocht in groep 4 overblijven, dus voelde zich een erg grote jongen . Op de BSO kwam hij oude vriendjes tegen, dus was helemaal goed. Die plak koek krijgt hij donderdag niet meer mee. Hij krijgt inderdaad nog een cracker om half 5 op de BSO, dus die koek is ook niet nodig (en inderdaad handig zo voor het avondeten). Hij was wel moe en lag er al om half 7 in .
Vandaag ook de eerste schooldag: - druiven als tussendoortje - beker diksap - 2 boterhammen - plak ontbijtkoek (in de vorm van een K) Alles op! Op school heeft hij nog een beker melk gekregen. De vermoeidheid viel hier erg mee.. zoon ligt al enige tijd in bed maar slaapt nog niet ("leest" nog wat en zingt een liedje.. zal zo wel in slaap vallen) Hier is een continu rooster (8:30-14:45 en ik heb hem om 16:00 opgehaald bij de NSO.. allemaal goed gegaan. Op de NSO heeft hij lekker nog wat gedronken en een cracker gegeten.
Donderdag heeft mijn zoontje zijn eerste echte schooldag na zijn 4e verjaardag. Hij is gister al wel de hele dag geweest omdat de schoolfotograaf kwam en hij is al een paar keer daarvoor wezen wennen. Hij krijgt van mij voor in de ochtend een pakje drinken mee en een koekje en wat fruit. Tussen de middag eet hij thuis! Als hij vanaf maandag gaat overblijven doe ik er nog 2 boterhammen bij.