Mijn jongste zoon is nu 3,5 en hij slaapt Smiddags nog . Als ik hem niet op bed leg, valt hij gewoon in slaap op de bank of al spelend. Ik werk op maandag en dinsdag en nu gaat hij naar het kinderdagverblijf . Als hij in februari naar school moet, denk ik niet de hij dat een hele dag gaat volhouden... Maar hoe doe ik dat dan met mijn werk, ik kan niet standaard elke maandag en dinsdagsmiddags vrij pakken en de bso is ook niet open. Sowieso gaat mijn man maandag en dinsdag tot 14.30 werken als tijs naar school gaat en dan even ze niet meer naarder kinderdagverblijf... Hoe doen andere werkende moeders dit, iemand tips?
Hier sliep dochterlief ook nog tot ze naar school ging... Maar school ging eigenlijk prima. Eventueel hadden we paar dagen per week een oma achter de hand die thuis was zodat ze bijv vrijdagmiddag thuis zou kunnen blijven als het nodig was.
Ze kunnen in zes maanden snel veranderen hoor! Ik heb over de jaren eigenlijk maar weinig kleuters gezien die (na wat wenweekjes) echt moeite hadden met een volle schooldag. De middagen zijn vaak toch al wat rustiger, maar ik had ook altijd een rustig hoekje in de klas waar ze zich konden terugtrekken.
Idd even afwachten, het duurt nog wel even voordat hij naar school gaat. En dan gaat het om 2 dagen begrijp ik? Het lijkt me dat hij dat wel volhoudt, zal misschien wel moe zijn, maar hij kan dan evt om half 3 uit school nog lekker even bijkomen als je man dan thuis is. Goed geregeld, denk ik zo!