Mijn laatste menstruatie was in December 2009 en de eerste dag daarvan was de 9e. Mijn menstruatie heeft ongeveer drie dagen geduurd. De 12e deze maand en de 13e heb ik positief getest op zwangerschap. Als het goed is, ben ik nu rond de 5 weken zwanger, kan dit kloppen? het punt is...sinds gisterenavond heb ik last van licht bloedverlies. Ik heb geen stolseltjes en gelukkig geen buikpijn, wel een licht trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Vanmorgen heb ik urine naar de huisarts gebracht, er kwam uit de test dat ik nog steeds zwanger ben. Meteen daarna heb ik de verloskundige gebeld, die adviseerde me om nog een weekje af te wachten omdat ze in dit stadium van de zwangerschap misschien het vruchtje niet goed op een echo zou kunnen zien en dat zou volgende week waarschijnlijk beter kunnen gaan. Ik heb zelf ook veel verhalen op internet gelezen, sommigen waren goed, andere verhalen met dezelfde klachten liepen helaas minder goed af... Ik ben echt zo bang dat mijn menstruatie zal doorzetten. En ik denk dat ik woensdag een afspraak met mijn eigen huisarts maak. Jeetje, wat is het nu moeilijk om een week af te wachten als je zo bang en nerveus bent. Hebben jullie daarin misschien wat adviezen voor me? Wat kan ik nu het beste doen?
Hey meis, Heel erg herkenbaar. Ook ik heb rond de 6 weken bloedverlies gehad. Hier was het helderrood en ging ook uit van het ergste. Ik moest echter nog 3 weken wachten tot mijn volgende echo. Eerder lieten ze me gewoon niet langskomen. Snap het ook wel, want er valt met een echo van 5 weken echt vrij weinig te zien (heb op dit termijn mijn eerste echo gehad omdat ik dacht veel verder te zijn) Rond 6 weken kun je (als je gelukt hebt) een hartje zien kloppen. Dat is toch iets wat mensen vaak willen zien. Achteraf bleek het bij mij zo te zijn dat er een bloedvaatje gesprongen was. Doe je niets aan en is verder ook niet erg voor het vruchtje. Nu loop ik alweer tegen het einde aan van me zwangerschap. Probeer je niet teveel zorgen te maken, je hebt geen buikpijn en verliest geen stolseltjes, dit is toch echt wel positief. Ik denk eerder aan een innestelling. Een trekkerig gevoel kan komen door de innestelling of je banden die aan het oprekken zijn. Dit is dus helemaal niet raar of gek dat je dit voelt. Ik duim met je mee dat je volgendeweek een mooie goede echo in handen hebt. Liefs Belliebel