hello dames, okay...ik gooi het eruit, wij gebruiken vaseline tijdens het vrijen dat vinden we gewoon lekker...vooral hij als ik eerst voorspel met hem doe.. maar ik denk dat dit misschien de boosdoener is om zwanger te worden we zijn nu al bijna een jaartje bezig. ik heb zo het idee dat hierdoor de zaadjes moeite hebben om te zwemmen doordat het zo vettig is... of niet dames?/
Hoi Nora, tja, ik kan het me wel voorstellen. Al is Vaseline wel ph neutraal, dus aan de zuurgraad zal het niet liggen. Maar elke barierre die de zaadjes extra moeten nemen, kost ze energie en gaan er duizenden verloren. Ik kan het dus niet wetenschappelijk onderbouwen, maar als het even niet hoeft tijdens de vruchtbare dagen, zou ik het voor de zekerheid laten. Dan doe je het gewoon lekker in de periode wanneer je niet vruchtbaar bent. Groetjes Brigitte
Geweldig idee, doen we... maareh of dit nou echt de boosdoener is...dat kan je me zeker dus niet zeggen? of kunnen we wel door vaseline heen zwemmen?
Hmm okay nou nog bedankt! ik bel morgen wel de huisarts op...als ik er doorheen kom(altijd bezet) koes
ik vond dat ik geen duidelijke antwoord had gekregen maar ze zei: kan helemaal geen kwaad vaseline, maar om zwanger te worden liever geen middelen extra gaan gebruiken, zoveel mogelijk de zaadjes via de normale weg laten gaan. dus geen cremes enzo.