Sneller zwanger als je er minder mee bezig bent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Porkie, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Wie was er sneller zwanger nadat je minder bezig was met zwanger worden. Of had het bij jullie geen invloed?

Ik zou er graag minder mee bezig willen zijn omdat je er echt knetter gek van kan worden enkel weet ik niet zo goed hoe.

Ze zeggen wel is als je er te veel mee bezig bent lukt het niet nu wou ik wel is weten voor wie het gezegde klopt en voor wie niet.

Groetjes

2. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik heb helaas geen advies ik ga wel meelezen hier
    Ik heb er ook erg veel moeite mee om te wachten ...

3. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

27 jul 2012
    86
    0
    0
    almere
    Hoi porkie,

Ik moet zeggen dat het bij ons wel invloed heeft gehad, wij waren 8 maanden bezig en nog steeds geen zwangerschap.
    Toen was ik het eerlijk gezegd een beetje zat ook het constant er mee bezig zijn, en toen de 9 e maand 2 x geklust en ja hoor ik was zwanger!
    Ik denk persoonlijk dat je er gewoon niet zo mee bezig moet zijn bij heel veel vrouwen duurt het gemiddeld een jaar voor ze zwanger zijn.

Succes ermee! !

4. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Ja we zijn nog niet zo lang bezig. Deze maand had ik ovulatie testen gebruikt en we heb en op de dag van de :D geklust en de dag erna. Doordat ik wist dat we op de juiste moment geklust hadden werd ik er enkel zenuwachtiger van uit de hoop dat het raak zou zijn.
    Maar helaas vandaag mijn regels gekregen.
    Ook is het frustrerend dat ik niet regelmatig ben en de laatste cyclus was 42 dagen. En dan duurt wachten echt heeeeel lang.
    Soms als ik er met mijn vriend over praat grappen we wel is hoe het in hemelsnaam kan dat er mensen zijn met een "accidentje" terwijl als je zo je best doet het niet lukt.

Groetjes

5. Fae

Fae Niet meer actief

Ik geloof er niet in, "niet mee bezig zijn" alsof je een gevoel kunt uitzetten.. natuurlijk was ik er mee bezig en heb gelukkig niet lang hoeven te wachten om zwanger te zijn ;)

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    precies... ik geloof er ook niet in.. ;)

7. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij ons lukte het zwanger worden ook niet liepen al meer dan een jaar in de MMM alles wat goed bij ons maar, het wilde gewoon niet lukken.
    Wij zouden in januari 2011 onze eerste IUI krijgen.
    In Augustus ervoor waren wij druk met onze bruiloft en bleek ik zwanger helaas VMK met 6 weken.
    De maanden erna weer niet zwanger dus had het opgegeven en had mij volledig erbij neergelegd dat ik moest beginnen met hormonen spuiten en IUI het was alleen even afwachten wanneer mijn menstruatie begon. Maar die kwam niet en wat bleek ik was hartstikke zwanger spontaan:D
    Wij kregen in September 2011 een prachtige dochter en besloten de natuur zijn gang te laten gaan want, het duurt bij ons toch eeuwen voordat, wij zwanger raken. Wij waren er dan ook niet mee bezig maar 2 maanden na de bevalling bleek ik weer zwanger. En in September 2012 hebben wij weer een prachtige dochter gekregen. Dus voor ons geld het zeker de maanden dat wij er mee bezig waren lukte het niet en wanneer wij er niet mee bezig waren lukte het wel. Maar makkelijker gezegd dan gedaan.
    Succes meis:)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Alsof de zaadjes denken "o, ze is er nu niet mee bezig, laten we dan nu het eitje maar bevruchten".

Ik geloof er dus ook niet in.

Er wordt hier gezegd: we waren er een maandje niet mee bezig en toen was het raak.
    Hoe ben je dan zwanger geworden? Van de lucht? Het lijkt me dat je er seks voor moet hebben en er dus wel mee bezig moet zijn. :p
    Sorry, beetje cynisch.

Als je zwanger wilt worden, ben je er sowieso mee bezig. Hoe je het ook wendt of keert. In meer of mindere mate, je bent er mee bezig.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier lijkt het wel zo..
    Niet dat wij te klagen hadden hoor want we zijn binnen het jaar zwanger geworden maar juist de maand dat we er even niet mee bezig waren en onze gedachten elders waren was het raak..

Manlief heeft die maand 2 weken in het Zh gelegen, dat in combi met een cyclus van soms wel 80dgn deed ons toch absoluut niet denken aan een ontstane zwangerschap in die periode.. Maar toch teste ik enkele weken later positief en ben ik net voor manlief zijn opname zwanger geraakt, eitje heeft heel lang genesteld want als ik terug telde vanaf mijn uitgerekende datum kwam ik precies middenin manlief Zijn Zh opname uit. ( en nee we hebben niets gedaan in het Zh haha).

Dus Tsja, hier zat er wel een kern van waarheid in..

10. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Volgens mijn ha is het een fabel dat als je er te veel mee bezig bent dat het dan niet lukt,

Want er zijn zat meiden die in de mmm zitten en die raken ook zwanger en die zijn er ook veel mee bezig

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij ons wel, ik ben jaren gefixeerd geweest om zwanger te worden....echt jaren ( 7 jaar ) Afgelopen zomer heb ik me erbij neer gelegd dat het niet lukte ( was wel veel aan het lezen geslagen over adoptie ) en toen afgelopen december was ik zo ziek en beroerd...kwam nooit in me op dat ik in verwachting zou kunnen zijn, ik gaf de schuld aan de vele nachtdiensten die ik had gewerkt. Wat bleek, ik was wel degelijk in verwachting:)

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo,

Ik weet niet of je er sneller van zwanger raakt.. Maar ik was 8 rondes bezig en was er wel klaar mee. Ik ging me even op hele andere dingen storten. Op me relatie, friends en werk. Ronde 10 was ik zwanger.
    Ik zal nooit zeggen dat het werkt maar voor mij was het wel goed om er niet té veel mee bezig te zijn.
    Succes!

Liefs Nijn

13. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van er niet aan denken word je echt niet zwanger! Wat iemand ook al zei: een eitje denkt echt niet: nu denk je er niet aan, ik laat mij bevruchten ;).

De derde ronde werd ik al zwanger, ik had voor het eerst ovu-testen gebruikt en getempt. Dan denk je er echt veel aan!!

Nu na 7 rondes nog niet zwanger... Heb alles al geprobeerd, ovu-testen, geen ovu-testen, weekendjes weg, afleiding zoeken.... NIKS....

Zwanger worden en blijven is nou eenmaal een groot wonder, het heeft vooral met veel geluk en timing te maken denk ik...

Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat "er niet mee bezig zijn" een positieve invloed heeft.

14. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof er ook niet zo in. Was er veel mee bezig, ovutesten en tempen en in ronde 6 zwanger geraakt. Ik denk dat je vooral veel geluk moet hebben. En natuurlijk klussen op het juiste moment :)

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    moet ook ff reageren...hoe wil je er niet mee bezig zijn als je dag in dag uit een spuit in je lijf moet jassen :(
    vind het namelijk echt rotte opmerkingen zoiets....dat is hetzelfde van misschien moet je ff op vakantie gaan en kom je wel zwanger terug....jaaaaa daaaaagggg!!! het lukt of het lukt niet!!!

16. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik geloof er ook niet in dat er niet mee bezig je helpt om zwanger te worden... Maar ik geloof wel dat als je het loslaat, je jezelf iets meer rust geeft en dat die rust je wel kan helpen..

En ik weet dat mmm je bij de keel grijpt en dat je er dan moet aan denken en dat die wachtweken moordend zijn..' Heb er zelf 5 maand ingezeten... Maar net die ene maand, dat wij alle hoop hadden opgegeven, ons al mentaal gezet haddeb op ivf in mei, lukte het dan toch.... En voor mezelf geloof ik wel dat doordat ik er niet meer in geloofde, de stress er in de wachtweken af was en dat dat me geholpen heeft....

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het is een feit dat teveel stress invloed heeft op je hormoonhuishouding, en dat tot verminderde vruchtbaarheid kan leiden. En stress kan natuurlijk goed komen door het uitblijven van een zwangerschap.

Maar goed het hoeft dus niet zo te zijn en het is wel héél makkelijk gezegd. Pijnlijke opmerking lijkt me als het niet vanzelf gaat..

18. cybell

cybell Niet meer actief

Zoals mijn gyn zegt: Als je er veel aan denkt zwemmen de zaadjes echt niet de andere kant op...

Het is gewoon een feit dat men er gemiddeld een jaar over doet.
    Je hebt geluk of ongeluk...

Suc6

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Stress is wel wat anders dan er aan denken.... Ik ben het met je eens hoor, dat stress niet goed is en een negatief effect KAN hebben. Maar er word vaak gezegd; denk er niet aan dan word je snel zwanger! Daar kan ik echt niet tegen!!

Maar goed, als je door stress niet zwanger word hoe komt het dan dat vrouwen in oorlogsgebieden zwanger worden of vrouwen die verkracht worden?

Het zal allemaal wel goed bedoeld zijn van mensen die het zeggen, maar het kan behoorlijk kwetsend zijn! Alsof het aan jezelf ligt, moet je er maar niet aan denken... (Niet aan jou gericht hoor, meer in het algemeen ;)).

Waar denk je aan als je moet afvallen?! ..... ETEN! ;)

20. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Ja ik wou gewoon eens de reacties weten van andere.
    Ze zeggen heel de tijd je moet je bezig houden met andere dingen. Er zo vaak niet aan dnken,...Dan lukt het wel.
    Awel ik kan dat niet want ik wil dit zoooooooooo graag en het liefst nu!
    Daarom wou ik eens zien hoe andere er mee omgingen.

Het was alle sinds niet de bedoeling om voor sommige verkeerd over te komen.

Ik ben er alleszins wel van overtuigd dat er meer achter zit dan enkel op de juiste moment te klussen.

Ik zal in ieder geval toch geduld moeten hebben willen of niet! Net zoals ieder van ons!

Groetjes

Deel Deze Pagina