drukke baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jolien, Jan 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    hallo,

al vanaf de twaalfde week met de echo zeggen de verloskundigen bij ons dat wij een ontzettend druk en levendig kindje hebben.Soms werd er lachend een ondeugend kindje gezegd,dan weer echt een druk kind.
    Vanaf 17 weken voel ik de kleine ook echt trappen,en ook meerdere keren per dag.(is me 1e zwangerschap)
    Nou hoor ik om me heen bijna niet dat iemand de kleine hele dagen door voelt.
    Ook dinsdag met het hartje luisteren bij de vk zei ze weer dat de kleine zo druk is,en van de ene kant van de baarmoeder naar de andere springt.

Begin me toch een beetje zorgen te maken of het wel allemaal goed is.
    helemaal omdat iedereen (mensen van de pretecho,medische echo en vk)zegt dat de kleine echt druk is.Moet ik me eten en drinken aan gaan passen(bv helemaal geen cola meer)of moet ik er gewoon maar van gaan genieten,en denken dat het normaal is?
    heb er echt slecht van geslapen,en hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolien,

nee je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, een druk kindje is prima. Het betekent dat het kindje zich goed voelt en in goede conditie is. Sommige kindjes reageren erg op doptone en echo met veel bewegen. Af en toe een cola kan geen kwaad, maar teveel cafeine is niet goed, maar dat geldt voor elke zwangere hoor.

Mirjam

Share This Page