Geen eisprong na de bevalling.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Keti33, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Hallo dames. Ik ben nu 3 maanden geleden bevallen van ons 2e kindje. Ik ben snel herstels en voel mij hartstikke goed weer. Graag willen we nu voor een 3e gaan. We willen namelijk geen grote leeftijdsverschillen tussen de kinderen.

6 weken na mijn bevalling kreeg ik bloeding met wat krampjes. Het was niet hevig of veel maar wel aanwezig. Ik ging vannuit dat het mijn eerste mensteuatie was, maar na precise 15 dagen kreeg ik weer licht roze bloeding en na 2 dagen 4 dagen hevige bloeding gehad en daarna werd get steeds minder en lichter. Totaal zeker 11/12 dagen bloeding gehad. 3 dagen na deze menstruatie ben ik met ovulatietesten begonnen. Op deze zag je meteen een duidelijke streep die de volgende dag iets duidelijker werd maar nog steeds lichter als de teststreep. Na deze 2 dagen zijn de testjes steeds luchter geworden. Hoe kan dit? Komt iemand dit bekend voor?

Ook vroeg ik mij af of ik eisprong heb gehad voor mijn menstruatie(s)? Naar mijn weten heb je altijd eisprong voor je menstruatie. Deze heb ik echt niet gevoeld(wat normaal wel het geval is) ook had ik tussen de 2 menstruatie maar 5 bloedloze dagen. Heel lang verhal, hoop dat het voor iemand herkenbaar is. Word erg onzeker van.

Heb al afspraak bij de gyn maar deze kin pas 12 maart:(

Ik zal foto toevoegen van de ovu test. Dit is foto van test op dag 1 hij werd dus nog ietje donkerder. Heb alleen geen foto van.

Bijgevoegde bestanden:

Madelie vindt dit leuk.
  2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik bedoel dit niet lullig dus sorry als het zo overkomt...

Je bent 3 maanden geleden bevallen. Ik zou je lichaam even de tijd gunnen om weer wat regelmaat te krijgen. Zo gek is het niet als je een keer geen eisprong hebt of tussentijds bloedverlies. Is er een reden dat je zo snel een afspraak hebt bij de gynaecoloog?

Mamalove2014, Fennec, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Na de bevalling van mn jongste ben ik steeds 2 x per maand ongesteld geweest. En soms 3 weken er tussen...Wij gingen gewoon door en ik raakte zwanger na 6 maanden! Ondanks mijn onregelmatige cyclus. Probeer het gewoon!

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ze zeggen niet voor niets negen maanden op en negen maanden af. Je cyclus is zich duidelijk nog aan het herstellen van de zwangerschap.

Je ovulatietest is negatief. LH, het hormoon dat dat deze testen oppikt heb je altijd in je lichaam. Het is dus niet vreemd dat je wel streepjes hebt. Zeker niet met de Kruidvat testen, die zijn altijd vrij snel vrij donker.

Nee, je hoeft niet altijd eerst een eisprong te hebben voordat je ongesteld wordt. Zeker niet als je cyclus nog helemaal van de boemel is door de bom hormonen die een zwangerschap met zich mee brengt.

Ik snap dat de situatie frustrerend is met een actieve kinderwens, maar in mijn ogen doen je lichaam en cyclus echt helemaal niets vreemds zo kort na een bevalling. Ik ben het dan ook met @bozoe eens dat ik eigenlijk niet snap wat je bij de gynaecoloog wilt doen.

Hopelijk komt je cyclus snel op de rit en ben je snel zwanger!

Sado vindt dit leuk.
  5. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Bedankt voor alle reacties. Afspraak bij de gynecoloog heb ik ivm de bloedingen. Omdat er zo’n korte tijd zat tussen twee menstruaties en omdat deze ook lang waren. Eerste 8 dagen en 2e zeker 11/12 dagen. Mijn huisarts vond het toch verstandig om een echo te laten maken. Dit heb ik bij mijn andere zwangerschap niet gehad.

Maar als ik jullie zo hoor is het toch niet heel vreemd. Hoe lang duurde het bij jullie voordat het allemaal weer normaal werkte?

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.239
    113
    Hier 2 maanden, maar volgens mij is alles tot een jaar gewoon normaal. Geef je borstvoeding?

Ik kan me voorstellen dat de huisarts je wel doorstuurt, een bloeding kan ook iets anders betekenen (stukje placenta dat is achtergebleven of baarmoeder die nog niet helemaal goed zit, enz).
    Heb je buikpijn of koorts (gehad) ?

In principe is een onregelmatige cyclus niet abnormaal na een bevalling mits dit dus hormonaal is en niet komt door een lichamelijk probleem :)

7. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Nee ik geef geen borstvoeding. Ik heb ook geen koorts gehad. Buikpijn ook niet behalve wat menstruatie krampen.

Ik dacht dat het allemaal hormonaal was na de bevalling dat is dus niet zo?

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.239
    113
    Jawel, bij zowat iedereen is het gewoon hormonaal. En aangezien je niet ziek bent, geen koorts hebt en geen pijn kun je er gewoon vanuit gaan dat het hormonaal is. Maar een check-up is nooit verkeerd natuurlijk.

Geef je lichaam de tijd, je cyclus wordt vanzelf weer stabiel.

9. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3

Inderdaad dat vind ik ook en dat vond mijn huisarts dus ook. Ik hoop dat je gelijk hebt. Doordat ik dit niet met vorige zwangerschap heb gehad, alles werkte toen meteen goed. Ook heb ik een mk voor deze zwangerschap gehad en ook toen was alles meteen weer hersteld. Daarom woed ik nu zo onzeker omdat het nu toch anders loopt. Ondanks dat ik mij verder goed voel.

10. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Trouwens wat zijn de beste meest betroubare ovulatietesten? Ik heb altijd die van kruidvat gebruikt. Deze geven inderdaad vaak onterecht positief aan en ik heb ook die smileys van cb gebruikt. Deze vond ik wat prijzig.

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het na de bevalling bijna 6mnd voor ik weer ongesteld werd en de boel weer op een cyclus ging lijken.

12. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Gaf je ook geen borstvoeding? Had je ook langdurig spotting na menstruatie? Is je cyclus nu weer regelmatig?

13. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik gaf tot 7 mnd half borstvoeding en werd evengoed pas na 10 maanden weer ongesteld, wel meteen raak toen. Fijn dat je even binnen kan kijken bij de gyn en hopelijk is het spoedig weer raak. Weet wel dat je lijf ondanks dat je je prima voelt echt nog in herstel is, ik vond de tweede zwangerschap daardoor (denk ik achteraf) echt wel zwaarder dan de eerste. Bij nr 1 echt bijna geen kwaaltjes en bij nr 2 kwam opeens het besef dat niet alleen anderen last kunnen hebben van hun bekken :rolleyes:.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gaf geen borstvoeding. Ik had geen spotting, werd pas na bijna 6 mnd voor 't eerst ongesteld. Dat was in febr, daarna pas in augustus weer en sindsdien een mooie cyclus van 30 dagen.

15. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat ik me nu echt afvraag; ben je echt na 3 maanden toe aan een nieuwe baby? Of is het enkel de wens voor een klein verschil? Niet dat het laatste per definitie fout is ofzo.. maar je lichaam heeft nog rust nodig hoor... het is nog bezig met de laatste keer dat je een kind hebt gekregen en ik hoop jij zelf ook. Nu gaan je gedachtes naar een ovulatie en proberen opnieuw zwanger te raken. Het lijkt me zo zonde als je dan niet helemaal 100% geniet van het kleine wondertje wat je net op de wereld hebt gezet.

16. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Dat is ieder geval heel erg fijn.

17. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Ja dat vind ik zelf ook. Zie dat je nu weer zwanger bent. Wat leuk!! Ontzettend gefeliciteerd!

18. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Het is beide. We genieten ontzetten van al onze kinderen. Zeker 100%. Ik heb een dochter van 14 van mijn vorige relatie) gezamenlijk hebben we een van 2 jaar en nu dus een van 3 maanden. Ik vind het heerlijk en met nog een kleinetje zou ik alleen maar nog fijner vinden. We hebben altijd een groot gezin gewild en het liefst geen grote leeftijdsverschillen. Mocht er nog een zwagerschap komen wordt dat waarschijnlijk wel de laatste want dan zijn we compleet.

Mamalove2014 en MamaZijnIsDeBom vinden dit leuk.
  19. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Weet iemand welke ovulatietesten fijn/betrouwbaar zijn?

Deel Deze Pagina