Wat zet je op de geboortekaartjes bij een couveusekindje???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susanneevelien, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en er bestaat een grote kans dat ons kindje over 10 dagen gehaald gaat worden. Gisteren had ik een groeiecho en ons kindje is niet gegroeid (weegt nu tussen de 1700 en 1800 gram) Nu heb ik om de dag een CTG en mochten deze goed zijn dan over 9 dagen weer een groeiecho. Als ons kindje dan niet of voldoende is gegroeid gaan ze het halen.

Ik kan dus haast wel met zekerheid zeggen dat ons ukkie een couveusekindje zal worden. Nu hadden we de teksten al voor de geboortekaartjes en er komt op te staan: Bel! Kom! en Bewonder!

Nou kan het zo zijn dat ons kindje één of een aantal weken in het ziekenhuis moet blijven en ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met wat je dan op het geboortekaartje zet? Ik wil namelijk echt niet dat iedereen naar het ziekenhuis komt! Maar aan de andere kant als je de kaartjes pas verstuurt als je thuis bent (bijvoorbeeld 2/3 weken later) voelen mensen zich misschien beledigd dat ze het zo laat weten en het is ook een beetje raar misschien om de kaartjes zo laat te versturen..

Wie weet er raad?

Liefs Susanne

2. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou persoonlijk het kaartje later versturen als je kindje mee naar huis mag.
    Wat een ander er van vind zou me niks uit maken, je moet doen wat je zelf denkt dat je moet doen!

Ik wil je veel succes wensen en geniet van je kindje zodra hij/zij er is het is een groot wonder!

Liefs

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou ook het kaartje later versturen.

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Inderdaad! Het kaartje versturen als je weet dat de kleine op zeer korte termijn naar huis mag, of als jullie al thuis zijn. Hoezo moeten mensen zich dan beledigt voelen als je een kaartje later stuurt? Ik neem aan dat ze dat toch wel begrijpen? Anders zou ik ze uberhaupt niet eens een kaartje sturen.

Vrienden van ons hadden dit erop staan: "Bezoek vinden we fijn, maar wel graag als we met z'n 3tjes thuis zijn"

Misschien heb je er wat aan. Sterkte de komende tijd!

5. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben de kaartjes verstuurd direct na de geboorte, gewoon zoals iedereen het doet. Je hebt een kindje gekregen en je vreugde wil je delen met anderen, dus zou ik niet weten waarom je de kaartjes zou uitstellen?

Wij hebben de kaartjes namens de kinderen zelf geschreven en bij de adresgegevens gezet:
    ' wij moeten nog even groot en sterk worden in het zkh, maar na onze thuiskomst mag iedereen ons komen bewonderen. Wel graag even bellen.'

Iets in die trend.

6. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Bedankt!

@ Rammel: Da's een goeie! Lekker kort en duidelijk!

Ik denk ook dat ik de kaartjes pas verstuur als er een datum in zicht is dat onze kleine mee naar huis mag. Wel zo lekker rustig denk ik voor ons zelf. De mensen in mijn directe omgeving kunnen natuurlijk wel naar het ziekenhuis komen, maar ik hoef daar echt niet mijn hele familie (en die is heel heel groot) en bazin/collega's te hebben.. Wel moeilijk om een onderscheid te maken denk ik.. En dan heb je natuurlijk nog mensen die zichzelf uitnodigen in het ziekenhuis! Nou ja we zullen het wel zien..

7. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    @ adi:
    Ja daar heb je ook wel weer gelijk in! Pff lastig hoor!
    het ligt er natuurlijk ook nog aan hoe lang het kindje in de couveuse moet liggen en of het kindje het goed maakt..

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#8 mimi83, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2010
    Wij zullen ook geboortekaartjes versturen als deze mini te vroeg komt en in het ziekenhuis is, bij mijn zoontje hadden we dat al bedacht(premature weeen beide zwangerschappen )
    Je bent trots op je kleintje en wil die trots delen, als het niet zo goed gaat met de kleine ben je helemaal niet bezig met geboorte kaartjes en dan komt het wel.hopenlijk.
    Maar als de kleine het goed doet en voor aansterken moet blijven zou ik ze wel versturen.

er bestaan een heleboel tekstje voor kindjes die in het ziekenhuis zijn.
    even google'en..

Zoals

Omdat je zo vroeg bent gekomen
    moet je nog een tijdje in een ander bedje dromen
    We moeten nu geduldig zijn
    maar je thuiskomst zal zeker een feestdag zijn

Kan je er bij zetten , bezoek ontvangen we graag als... (naam).. thuis is.

Te vlug/Te klein ben ik geboren
    daar kon ik mij niet aan storen
    Ik ben zeker geen reus
    vandaar mijn verblijf in de couveuse
    Dus nog steeds te klein en te fijn
    om reeds lekker thuis te zijn

Hallo allemaal,
    Zo vlug als een trein
    wilde ik op deze aarde zijn.
    Omdat ik z’n haast had om te komen,
    zal ik voor even
    in een couveuse moeten wonen

Een wonderkindje is geboren,
    twee pondjes mens,
    heel licht en teer.
    Voorlopig ligt zij/hij
    nog in de couveuse
    wij ouders wensen
    nog niet veel meer.

Gedachten-gedichten.nl | Te vroeg geboren

9. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    hai, Ik geef Adi groot gelijk.. je kind is geboren en dat verdiend een kaartje... stel de vraag anders even bij prematuur.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de mensen die je wel op bezoek wil hebben kun je toch gewoon een extra briefje in de envelop stoppen, met als jullie het prettig vinden onze kleine te komen bewonderen in het ziekenhuis vinden we dat fijn, bel wel even van te voren.Of gewoon zeggen van te voren tegen die mensen.

EN je directe familie, daar kan je dat nauurlijk gewoon tegen zeggen..

Je kan niet van te voren weten hoe en wat, maar als het langer duurdt en je wilt wel dat mensen komen, kan je gewoon bellen naar die mensen, van joh.. de kleine ligt hier nog wel even als je wilt ben je harstikke welkom.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    wij hadden hem verstuurd na 2 weken, met de tekst dat ze in het ziekenhuis lag. weet niet precies meer wat er op stond.
    ze heeft er 5 weken in gelegen dus ben wel blij dat ik ze gewoon verstuurd heb.

12. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Bedankt allemaal!

Jeetje 5 weken ziekenhuis is lang! Ik denk ook maar dat ik ze vrij snel ga versturen, je weet van te voren denk ik nooit precies hoe lang je kindje in de couveuse moet blijven.

13. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit in de situatie gezeten, maar zoals ik er nu over nadenk zou ik de kaartjes wel al willen versturen vlak na de geboorte zoals normaal gesproken. en dan met een aanpassing in de tekst zoals de voorbeelden hierboven.
    Je bent toch trots op je kindje en wilt toch graag laten weten dat hij/zij geboren is. Tenminste zo denk ik er nu over. En degene waar je wel bezoek van wilt ontvangen weten dat vaak zelf toch wel (echt directe fam) en voor de rest staat de tekst op het kaartje. Die van: Bezoek vinden wij fijn als we met zijn drietjes thuis zijn vind ik een hele leuke maar ook duidelijk.

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hadden ook een couveuse kindje, maar geheel onverwacht (pas na de geboorte hadden we door dat het niet goed ging). Wij hebben er wel voor gekozen om direct een kaartje te sturen, maar we hebben er heel duidelijk op gezet: voor bezoek eerst even bellen. De meeste mensen wisten ook dat het niet helemaal goed met hem ging.

Mijn tante is met 32 weken bevallen en die heeft ook direct een kaartje verstuurd. Daarop had ze gezet dat **** tijdelijk in het ziekenhuis verbleef.

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Sterkte en succes trouwens voor de komende tijd....

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Eigenlijk hetzelfde als de meesten al zeggen: ik zou ze snel versturen en er iets opzetten over bezoek graag als we thuis zijn.
    Mijn zoontje en ik hebben een week in het ziekenhuis gelegen vanwege zijn slechte start (benauwd tijdens de bevalling, wel gewoon op tijd), maar het ging wel al snel een stuk beter. Wij vonden het juist wel fijn als er bezoek kwam, dan hoefde ik ze thuis niet meer te ontvangen.
    Mensen die je wel wilt zien kan je dan gewoon zelf bellen, beter dan dat je allemaal mensen moet afwijzen toch?

17. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Wij hebben de kaartjes wel later verstuurd. Ons dochtertje (1666gr) werd met 32w en 6 dgn geboren. En daar kleven nog wel wat risico's aan. Mensen in onze omgeving hadden daar alle begrip voor. Ook omdat ik ook in het begin in het ziekenhuis lag en ons dochtertje nog veel langer.

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Je kunt ook gewoon je bestaande kaartje sturen met een klein kaartje erin wegens tijdelijk verblijf van de kleine in zh gelieve over 2/3 weken afspraak te maken ofzo of iets dergelijks

xx joyce

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ons kindje heeft ook 4 weken in het ziekenhuis gelegen.
    In ons kaartje stond het volgende

JeetjeMeNeetjeWatEenScheetje!!!

dan haar namen

Bezoek vinden we heel fijn, als we allemaal weer thuis zijn.

Mensen weten dan dat je er nu even niet op zit te wachten, er haken ook mensen af, maar ik vond het niet erg, zat niet op veel bezoek te wachten.
    Een klein kindje moet anders verzorgd worden als een flinker kind (mijn mening)
    Het warm houden, en verplichte voedingen is soms pittig.

Ik zou het kaartje gewoon sturen, je bent trots en wil iedereen laten weten hoe ze heet.

Succes

20. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mensen die heel belangrijk voor jullie zijn, komen echt wel hoor.

Het heen en weer naar het ziekenhuis breekt je op, wil niet negatief doen, maar echt geloof me....het is niet erg als de mensen pas komen als ze paar maanden is.
    Het blijft toch jullie wonder, 2 weken of 6 maanden.

Ik heb ook domme, maar oooo zo lieve mensen gehad die in het ziekenhuis stonden.
    Mijn man heeft uitgelegd, dat we per dag maar 2 uur bij haar mochten zijn, en dat we die niet wilde delen met andere.
    Ik heb het 1 keer gedaan, en was nog meer verdrietig omdat ik haar helemaal niet had vast gehouden, dus weer 1 dag moest wachten.
    Ook via web-cam kunnen mensen je kindje zien, via het ziekenhuis kan je inlog code krijgen, zo kan opa en oma enz thuis genieten van het kindje.

Deel Deze Pagina