snellere hartslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vvlinder, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hallo dames,

Ik weet dat het mss niet kwaad kan, maar moet het ff van me afschrijven
    Sinds paar weken merk ik dat mijn hartslag hoger is dan voorheen....
    Ook dat mijn hard overslaat, had dit voor mijn zwangerschap ook. Maakt niet uit of in nu rustig zit, lig of bezig ben.

Als ik dan hoest heeft mijn hart weer het normale ritme.
    Ook heb ik altijd wel gehad dat ik mn hart voel kloppen overal.

Ben toen eens na de ha geweest en op dat moment had ik hety tuurlijk niet.
    Soms kan ik het accepteren, maar soms word ik er angstig van.

Zoals nu net haha vooral omdat mijn hartslag hoger is.

Ik heb voor mijn zwangerschap ook wel eens paniek aanvallen/hyperventilatie gehad, hoop niet dat het een deze keren ook gebeurd ben ik wel bang voor.

Nu gaat het weer wat beter......

Nog meer meiden hier last van? Voor of tijdens zwangerschap? Of erna?

Of tips?

Thanx en Sorry voor mijn lang verhaal. :)

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had het laatst ineeens, na de bevalling dus.
    Mijn hart sloeg over leek het en ging daarna keihard kloppen. Ik werd ook echt even niet goed, maar het trok ook snel weer weg.
    Ik vond het ook eng moet ik zeggen.
    Van de week was ik toevallig bij de huisarts en toen heb ik het nagevraagd. Hij zegt dat het een overslag is geweest door stress/angst en dat het hart dan even een tandje bij zet om te compenseren zeg maar. Kan geen kwaad als je er daarna geen last meer van hebt.
    Ik herken het wel dat je er angstig voor bent en dat verstrekt het nog eens, want dan gebeurt er vanalles en voel je dus ook vanalles. Een beetje een vicieuze cirkel he?!

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja dat is het ook, als ik het voel dan word ik angstig en word het erger.
    Soms wel een paar x achter elkaar.

Op werk heb ik toen eens nagevraagd bij een ambulance broeder en hij zei dat jongere mensen dit vaker hebben en als het niet meer dan 7x per minuut is zou niet erg zijn.

Ook ik had net idd het gevoel alsof het me niet goed werd.
    Word er ook onrustig en zenuwachtig van.

En andere keren denk ik er niet zo bij na en is er verder niks aan de hand.

Ben zo bang dar mijn hart in 1x stopt haha.
    Ben de laatste tijd veel over de bevalling ant nadenken enzo en heb vandaag 2 koppen koffie van nescafe gehad zijn zn zakjes latte machiatto en blikje colss dus dat zal ook wel mee spelen.

Pff haha

4. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had altijd een extra slag, en met name snachts ook wel eens hartkloppingen, heb er eens een dagje voor in ziekenhuis gelegen en toen alle mogelijke onderzoeken gehad, op een trage schildklier na kwam daar toen niets uit, en die extra slag is altijd gebleven.

Tot ik zwanger werd. Toen was mijn hartslag ineens regelmatig, maar wel veeeeel sneller! En daarnaast had ik ook continue pijn op de borst, en dat vond ik nog veel enger! Inmiddels heb ik een hartecho en een 24uurs ecg gehad, de hartecho liet geen bijzonderheden zien en op de ecg was te zien dat mijn hartslag aan het eind van de nacht wel daalde en jawel...onregelmatig werd!

Niets om je zorgen over te maken volgens de cardioloog, t wordt bij mij op hormonale huishouding in de war gegooid, ook ivm met schildklier. Gelukkig is de pijn op mijn borst over gegaan
    Na een aantal weken, want dat vond ik nog wel het engst, dat mijn hard sneller slaat ben ik inmiddels wel gewend.

Als jij je wel zorgen maakt, zou ik om een 24uurs ecg vragen, een halter monitoring heet dat geloof ik in Nederland. De meeste huisartsen hebben zelf wel zo'n apparaat, en anders kun je er met verwijsbriefje 1 bij het ziekenhuis vandaan halen. Het is een klein apparaatje wat gewoon om je nek kan hangen en met elektrodes op je lichaam vastzit.

Ik kreeg dit toen erg snel, net als een gewone ecg en een verwijzing naar het ziekenhuis, maar dat komt denk ik omdat ik er ook pijnklachten bij had.

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja dat lijkt me ook akelig.
    Kan ik idd ook eens vragen pff wat een gedoe he
    Ik heb ook wel eens vaker hartkloppingen gehad maar daarna ging mijn pols weer naar het oude ritme.
    Meestal zat ik tussen 80 en 95 per minuut.

En qua sommige dingen zoals mijn hart ben ik wel beetje angstig voor dat da war mee gebeurd. Aard van het beestje.

Heb ook gelezen op internet dat het ook mrt hb gehalte te maken kan hebben he dus gelijk de vk gemaild en uitgelegd.
    Ze zou dit 3 weken geleden al nagevraagd hebben omdat ik ook vaker moe ben maar vorige week niks van gehoord dus nu nog maar eens aangekaart.

Stom he hoevaak je ook leest dat het niks is meestal door stress en angst enzo ga je toch anders denken als je het hebt.

Heb net ff geslapen en is mn hartslag ook wat rustiger nu en voel ik hem helemaal niet zo kloppen

6. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik had het een paar weken geleden ook. Oh ja, en gisteren nog. Schijnt wat vaker voor te kunnen komen tijdens een zwangerschap. Had het nog nagevraagd en de vk zei dat het idd heel normaal is.

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ok ik weet eigenlijk ook dat ik me niet druk erom moet maken, toch doe ik hetv onbewust.
    Had vanacht ook paar x gehad

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Wij zijn even ver zo te zien. :). Ben ok 26 wkn en 2 dgn

9. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Herkenbaar. Ik voel ook altijd mijn hart kloppen, soms wat harder en sneller en dan is het echt irritant. Je kan het zo moeilijk negeren he.

Ook bij inspanning gaat mijn hart vaak heel snel... Maak vaak genoeg mee op de sportschool dat de apparaten mijn hartslag niet meer meten omdat die te snel gaat. Ik heb ook onderzoeken laten doen, maar er kwam niks uit.

Nu met de zwangerschap is het erger, vooral de laatste weken. Ik probeer het maar te accepteren maar onzeker word je er wel van.

10. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ja heb het ook. men hartslag is in rust normaal 80 dus heb al een vrij hoge hartslag en nu is hij tussen de 80 en de 110 in rust. ik hoest ook altijd als men hart overslaat dan is het weg :). maar het is idd angstig.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik herken het! En wat helpt: magnesium. Dat kalmeert je spieren en je hart is ook gewoon een spier :) Ik slik 100mg per dag, verkrijgbaar van het eigen merk van De T.uinen. 100mg is volkomen veilig in de zwangerschap en helpt ook bij kuitkramp.

Probeer je niet te druk te maken. En ik weet dat dat gemakkelijk gezegd is. Ik heb zelf hormoongerelateerde paniek- en angstaanvallen gehad, maar aangezien het bij mij door anticonceptie komt ben ik al ruim drie jaar aanvalsvrij :) In het begin is dat raar, maar naar mate de tijd vordert leer je je lichaam steeds beter kennen en vertrouwen.

Succes en hopelijk kom je wat tot rust :)

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja die heb ik idd voorheen ook een tijd genomen.
    Ik had ze in bruistablet vorm gewoon voor te drinken...

Kan ik idd ook weer eens mee door gaan.
    Heb ook vitamine b bruis nog hier maar weet niet of ik die ook mag nemen.

13. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg

Ja dat doe ik idd ook. Hoesten helpt hier ook.
    Stelt me gerust dat ik.niet de enige ben. Dat weet je ook wel alleen op het moment wat je het hebt vergeet je dat ff

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vitamine B complex? Daar zit ook foliumzuur in bijvoorbeeld.
    Je kan even met een apotheek of je huisarts bellen als je het zeker wil weten.

Ik slik zelf G.ravitamon, magnesium en op voorschrift ijzertabletten. Voorheen vitamine B complex + C, maar daar werd ik misselijk van ;)

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb de dagravit all dat energy en van de action fit calcium+ magnesium en vitamine d3 en van de vitafit magnesium die gebruik ik niet tegelijk staan gewoon hier in de kast haha

16. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Het schijnt ook dat bij een zwangerschap je hart kantelt om zo meer ruimte te krijgen voor de beeb.

Verder is het volgens mij best normaal dat tijdens je zwangerschap je hartslag opeens sneller gaat. Aan het begin ging mijn hart tekeer alsof ik heel de dag aan het sporten was. Nu heb ik het nog af en toe.

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja dat heb ik dus ook ik had vanmorgen gemeten en dat was dus in rust 132 per minuut, nu voel ik hem niet zo kloppen en is de hartslag lager....

Ja het hoort erbij, moeten we maar accepteren he

Deel Deze Pagina