We gaan voor IVF. Gewoon patsboem na bijna 2 jaar op natuurlijke wijze proberen. 7 keren zijn zaad testen, komt de uitslag uit: Hij heeft onder de 5 miljoen. Reden? Geen idee. Hij drinkt niet, hij rookt niet, gebruikt geen drugs, hij sport 2 keer in de week in de gym. Ik vraag me af waarom? Nu komt het volgende: Hij eet bijna geen groente. Zou het daardoor komen? Hij lust alleen brocoli en wortels en sla, maar ja. (ook uit tegenzin) Hij lust absoluut geen spruitjes, geen spinazie, geen bloemkool, geen boerenkool. En hij lust geen ei en ook geen vis. Nu we op IVF moeten, eet hij tonijn uit tegenzin en ook groente. Maar is er geen andere manier waardoor eten plezieriger wordt? Ik weet het is stom. Maar voor mij is het probleem. Ik wil dat hij gezond eet.
Toch gewoon klaar maken! En extra vitamine tabletten laten nemen! Meer kan ik je niet adviseren... Succes met de mmm!!
Misschien kun je een MODje vragen je bericht te verplaatsen naar Vruchtbaarheidsbehandelingen? Aangezien je met IVF gaat beginnen? Dan krijg je reacties van mensen met ervaring met IVF namelijk. Qua vitaminen...misschien kan je partner multivitaminen gaan slikken? Extra zink?
Ik zou hem een voedingssupplement geven. 1000 mg vitamine C in combinatie met zink verbeterd de zaadkwaliteit. Daar moet je dan wel meteen mee beginnen, want het effect zie je na 3 maanden. Succes!
Ik wilde het niet op vruchtbaarheidsbehandelingen zetten. Omdat ik aan iedereen wilde vragen. Het is een algemene vraag voor iedereen MMM of niet.
Oh, ik ben wel begonnen met vitamine pillen slikken (zwangerschapspillen van de kruidvat met foliumzuur) maar pas 3 dagen... En hij helemaal niets... Wat ben ik toch een oen dat ik helemaal niet aan pillen dacht. terwijl de dokter heeft geadviseerd...
Orthica multi 4men is een hele goede met alles erop en eraan Ook wat prijzig, maar als je googelt vind je ook wel aanbiedingen. Mijn man eet trouwens wel gewoin heel gezond, maar in een multi zit toch net even wat meer.
Heb hem gebeld, hij zegt dat teveel pillen niet goed is Hij zegt al dat hij gezond eet. Hij eet fruit, dat is toch ook gezond? Maar ik vind het zo erg, dat ik hem bel en wilt weten wat hij elke dag eet. ik lijk wel op een moeder!
En groente "verstoppen" Dit receptje is bijvoorbeeld erg lekker: Boerenkoolpesto met spaghettini - Recept - Allerhande - Albert Heijn En zo zijn er meer, wat ik ook wel eens heb gedaan is veel groente door de pasta.. maar de groente pureeren
Ik weet niet hoeveel invloed het op zijn zaad zou hebben als hij meer andere groenten eet hoor...ik zou ook een vit pilletje proberen. Misschien vindt hij dat een minder probleem en krijgen jullie ook wat rust. Het lijkt me voor hem ook erg vervelend als jij m zo aan het controleren bent... Een omega-3 vetzuur capsule en een multivitamine zouden een mogelijke oplossing zijn. (Denk er wel aan dat het 2-3 maanden duurt voordat je dan resultaat zou zien hoor...)
Groente gewoon proberen heel lekker klaar te maken. Lekker met een groentesausje, of koolsoorten (spitskool, spruitjes, savooiekool) wokken met spekjes, ui en geraspte kaas, staan genoeg lekkere recepten op internet. Of trapt hij daar ook niet in?
Heb jij geen leefregels gekregen van de dokter??? Wij zitten dus ook in de mmm alleen mijn mannetje heeft helemaal niks in plaats van verminderd vruchtbaar. Maar de mijne MOET! dus vitamine pilletjes slikken gewoon multi vitamine is al voldoende je hoeft echt geen superdure rare vitamine supplementen te gebruiken. Hij mocht nog maar 2 glazen alcohol per dag geen pieken dat is ook niet goed voor de zwemmers. En resultaten zie je idd pas na 3 maanden dus tja. En overigens mijn mannetje doet ook geen rare dingen en kijk het resultaat dus het zegt allemaal niks. Maar met alleen een ander voedsel patroon tja zal niet veel uithalen en al helemaal niet als hij er al niet gelukkig van word, ik zou gewoon dat vitamine pilletje voorzetten Succes met alles!!
En als je wokt, de groentes gewoon heel klein maakt? Ovenschotels, of soep, daar zijn groentes ook niet zo aanwezig in als je dat niet wilt. Lijkt me wel belangrijk om groentes te eten, al is het ook voor zijn eigen gezondheid.
mijn vent had ook erg slecht zaad! in september had hij: 29milj/ml 4% was maar beweeglijk en 99% had een afwijkende vorm! 4maanden later na de nodige vitamine pillen en dagelijk vers geperste jus d órange en citroen zitten we nu op : 85milj/ 93% beweeglijk/ 15% afwijkende vorm! dus zo zie je maar het kan HEEL VEEL uitmaken! mijn man drinkt niet en rookt niet en leeft vrij gezond! maar toch zijn op de een of andere manier bij hem die extra's nodig helaas! begin eens met multi van gravitamon, selenium/zink van pharma nord, en omega 3-6-9 van de hema! en dan zal hij een enormeeee verbetering zien! succes!
Mijn man gebruikt supradyn zit ook echt alles in... Heb toevallig gister staan vergelijken met "dure" vitamine maar komt op het zelfde neer! (Supradyn vind ik ook duur hoor ) er zit ook zink, selenium, foliumzuur en de rest van de vit in! En is maar 1 pil(letje) Succes!!
Idd lekker multivitamientjes geven.........Maar er is nog hoop hoor. Mijn vriend had ook maar iets van 5 miljoen of minder. En toch hebben wij een zoon gekregen via de natuurlijk weg. De hoop nog niet opgeven hoor meid!!!!!!!!!!
inderdaad goede combinatie heb ik gehoord, maar als je er ook nog een omega 3 tablet bijneemt is het helemaal een top combinatie. trouwens heb gehoord dat foliumzuur ook heel goed is voor de zaadjes van een vriendin van mij, haar man liep in dusseldorf en die moest dat ook slikken. heb je trouwens ook al gedacht aan smoothies? Je kan er van alles ingooien aan groenten en fruit wat hij lekker vind en eventueel wat zoeter maken met bepaalde soorten fruit. nootjes als amandelen en walnoten zijn ook erg goed voor de zaadkwaliteit, het bevat veel selenium.
En geen strak ondergoed, een te hoge temperatuur van de balzak is slecht voor de zaadkwaliteit. Dus ook geen lange saunabezoeken.
Mijn man eet wel gewoon gezond maar heeft maar 1 miljoen zaadcellen waarvan maar 4% leeft en van slechte kwaliteit is. Een oorzaak voor het aantal en de kwaliteit is niet gevonden. Hij is tijdens de medische molen gestopt met het drinken van bier en cola en we zijn nog meer op het eten gaan letten, daarnaast ook nog accupunctuur (baat het niet dan schaad het niet), maar kwaliteit of aantal is er niet beter van geworden. Wil niet zeggen dat je man niet gezond moet gaan eten hoor. is altijd goed. Maar verwacht geen gigantische veranderingen!