Sneltest positief, ervaringen?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Magnolia29, Nov 12, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Mijn man moest net verplicht een sneltest op zijn werk laten doen (iedereen, er waren een aantal mensen met klachten) en hij heeft als enige positief getest.
    Heeft geen klachten overigens.

Ik heb me vorige week woensdag nog laten testen (verkouden) en was negatief.

Natuurlijk vragen we nu een GGD test aan en gaan we uit voorzorg in quarantaine, maar heeft iemand hier ervaring met de sneltesten? En was de GGD test daarna ook positief?

2. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Mijn vriend heeft een sneltest laten doen op donderdag, negatief. Zondags een normale test laten doen via de GGD, positief.
    Hij had wel klachten, die namen ook wat toe waardoor we het niet vertrouwde.

Magnolia29 likes this.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Wij hebben op ons werk ook sneltesten en daarbij is gezegd dat zoveel %, dacht 13, valse waarden geven. Vals negatief dan.

Als een sneltest positief is dan zou hij dus bij ggd ook positief zijn.

Als wij negatief zonder klachten testen dan mogen we werken.

Negatief met klachten dan moeten we sowieso nog een extra test bij de ggd laten doen.

Hetzelfde met positief met of zonder klachten. Ggd.

Dus zou er maar vanuit gaan dat hij echt positief is.

-

Magnolia29 likes this.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En klachten bij je man kunnen alsnog komen. Hadden ik en een Aantal collega's toen we standaar getest werden. Bij mij dacht ik 2 dagen later. Collega de volgende dag.
    1 collega neutrale test dus ze zou het net gehad hebben OF ze stond op het punt om het te krijgen. Dus net op randje tussen positief en negatief in.

Magnolia29 likes this.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ja... de man van mijn mans collega!

Die had een sneltest laten doen die positief was (hij had geen klachten)
    1 dag later getest bij de GGD (hij vertrouwde het niet) en die kwam negatief uit.
    De week daarna nogmaals getest bij de GGD (toen wat verkouden), maar nog steeds negatief.

Hii had dus een vals positieve test!

Magnolia29 likes this.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn man heeft zojuist een sneltest laten doen. Is net terug uit het buitenland en op verzoek van werkgever want anders zit je met die 10 dagen quarantaine. Hij heeft geen klachten en ook negatief getest. Ze deden enkel testen in de neus voor 45 euro. Die unit staat bij een hoveniersbedrijf op het terrein dus we grapten al dat de hovenier een beetje aan het bij klussen is ;)
    Ik hoor echt enorm veel testen en ook van de ggd dat ze eerst negatief testen en dan later weer ineens positief.
    Mocht ik een keer beroerd zijn dan weet ik zo net nog niet of ik nog laat testen tenzij mijn werkgever dit graag wil en anders blijf ik wel thuis. Mijn collega is nu ziek en test negatief maar allebei haar schoonouders zijn positief, ondanks de negatieve test moet ze toch eerst 24 uur klachtenvrij zijn eer ze weer welkom zijn. We zijn veel te huiverig dat straks het hele team omvalt en we de praktijk moeten sluiten.
    Ik vertrouw geen enkele test ;)

Magnolia29 likes this.
  7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dat kan je zeggen wanneer je op dezelfde dag test. Niet wanneer die de volgende getest is. Je kan positief zijn en volgende dag negatief en dan negatief blijven.

Magnolia29 likes this.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Bii ons moet je je alsnog laten testen als je ziek bent. Dus geen keuze om thuis te blijven en het dan maar uit te zieken. Ze willen op m'n werk gewoon weten of ik corona heb, ja of nee.
    Zo ja dan moet er na gegaan worden met welke collega's en clienten ik in (nauw) contact geweest ben zodat ze die kunnen waarschuwen. Brief met mededeling dat er mogelijk een positief geteste collega geweest is en ze op symptomen moeten letten. En de nauwelijks contacten advies om in quarantaine te gaan. Als ik corona heb dan moeten collega's die langer dan 15 min binnen 1.5 meter geweest zijn, in quarantaine. Ook wanneer we allebei een mondkapje ophanden.
    Dit alles om te voorkomen dat bijv een client het van min gekregen hebt en het zo verspreid wordt.
    En dan? Dan ga jij uitzieken met mogelijk corona, dan moeten je kinderen en je man ook thuisblijven. Terwijl als je test, je misschien gewoon ziek bent, zonder corona. Dan mogen zij gewoon naar buiten.

Magnolia29 likes this.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is alleen met koorts dat iedereen thuis moet blijven.

Magnolia29 likes this.

Share This Page