maar dit keer een leuke Naast mij woont een oudere vrouw, een heel lief vrouwtje die alleen woont. Nu gaat zij elke middag een stuk te wandelen om 14 uur (kan de klok er op gelijk zetten haha) en knalt ze de voordeur dicht, mijn zoon slaapt dan en ligt in de slaapkamer schuinboven haar voordeur, dus hij schrikt steeds wakker dan en is dan erg chaggie. Vanochtend zag ik mijn Buurvrouw en denk ik ga het zeggen (voelde me wel bezwaard omdat ze zo lief is). dus ik haar vragen of zij om 14 uur de deur zachtjes kan dicht doen. Ooh zegt ze dat had ik niet door, goed dat je het zegt want dan ga ik door de achterdeur voortaan! Nou ik denk klaar dus loop door, roept ze mij terug en vraagt wat voor muziek hoor ik momenteel bij jullie? ik denk oooh het keyboard van mijn zoon die hij te leen heeft van de spelotheek... en als je die aanzet staat die enorm luid maar mijn zoon zet het al snel zachter. denk ooh ze heeft er last van... Maar nee ze zegt: ik hoor maar steeds even geluid en dan is het weer weg. ik zeg ja mijn zoon doet het dan zachter want anders wordt buurvrouw wakker Nou zegt ze zeg hem dan maar: buurvrouw ligt niet een hele dag op bed, en dat buurvrouw de muziek heel leuk vind en dat dat ding wel hard aan mag! Want buurvrouw zit dan echt even te genieten als hij aan het muziek maken is Nou das toch leuk? ik dacht ooh nu gaat zij beginnen over dat wij lawaai maken o.i.d. Maar nee ze hoordt ons te weinig en het mocht allemaal wel wat luider
haha wat schattig! zulke buren zijn goud waard vind ik. IK heb vervelende buren en baal der geregeld van dat ze over alles zagen en zeuren.
Goh, wat een leuke reactie!!! Ik ken het wel, want ik had in mijn studietijd iemand in de buurt wonen die práchtig piano kon spelen. Mocht ook wel harder!
Heb soms wel eens het idee dat ze eenzaam is. alleen ze is zo bescheiden en dringt haar niet op e.d. Vorig jaar deed mijn verwarming het niet, en niemand was thuis alleen zij, dus ik aanbellen of wij even mochten opwarmen bij haar, en meteen koffie met dik stuk koek op tafel. Mijn moeder kwam later mijn zoon halen omdat het bij mij zo koud was in huis en moest wachten op de monteur, ook zij meteen koffie en dan geniet mijn buurvrouw echt. ook zomers wanneer we meer buiten zijn, dan praat ze maar raak en vind het geweldig als mijn zoon haar helpt in de tuin. Ik wil gerust wel eens op de koffie bij haar en zij mag hier ook komen, maar ze is zo bescheiden dat ze dit nooit zegt of aangeeft
ach wat lief! nou ik zou zeggen bezorg een kerstkaartje met daarin een uitnodiging dat ze eens gezellig op de koffie komt? Zal ze waarschijnlijk erg leuk vinden.
Kerstkaart krijgt ze elk jaar vorige week had ik de auto te leen van mijn ouders, en stond ze buiten toen ik naar de auto liep. Ze zou even voelen of het droog was want ze moest naar het station, nou ik zei dan breng ik u toch even? Nee hoor was het antwoord als je niet de auto hebt moet ik toch ook lopen? ze is zo bescheiden en bang dat ze haar opdringt terwijl ze dit echt niet zou doen want wil haar echt naar het station brengen moest er toch langs dus kleine moeite.
Mag ik jou buurvrouw??? Wat een verademing zo iemand naast je!!! Ik heb echt helemaal niks met mijn buren.
Ik denk dat ik dan Nee hoor ipv ja omdat ze zich niet wil opdringen... zomers praten we veel e.d. maar winters zitten we meer in huis en geloof nu ook wel dat ze dan meer eenzaam is Ik ga het gewoon eens proberen op de koffie vragen. Mijn zoon is ook gek op haar en zij op mijn zoon
Mijn buurman heeft vanmiddag mijn zoontje opgehaald zodat onze kindjes samen kunnen spelen en ik even kon rusten (bekkenpijn en harde buiken). Daarna hebben we lekker daar gegeten en zo hoefde ik hem alleen nog maar moe maar voldaan in bed te leggen (mijn man is werken vanavond). Zeker een goede buur is echt GOUD waard!
Aaaah klein gebaar en ik las dat er heel veel eenzame oudere in nl zijn Hier alleen maar jonge mensen in de straat.. Lief dat je het gaat aanbieden!