Hoi, Wil dit gewoon even van me af schrijven... Dit klinkt misschien heel gek, maar ik merk dat ik me een beetje schaam voor mijn buik. Nu met 14 weken issie echt al behoorlijk bol en ik vind het nog zo vroeg! Even wat achtergrond informatie: bij mijn eerste zwangerschap had ik een beste buik, volledig naar voren. Groeide toen ook al best vroeg. Kreeg veel opmerkingen van mensen: weet je zeker dat je er geen 2 krijgt en wat knap dat je nog rechtop kunt staan... Ook achteraf hoorde ik allemaal dingen van mensen die ik dan via via kende op een feestje: oh jij was die zwangere met enorme buik?! Niet echt leuke opmerkingen voor een vrouw natuurlijk... Begrijp me niet verkeerd, ben niet bang om een dikke buik te hebben tijdens mijn zwangerschap, maar door deze opmerkingen ben ik wel heel zelfbewust geworden. Schaam me ook een beetje voor het schamen als je begrijpt wat ik bedoel. Baal er ook wel een beetje van, want ben blijkbaar toch nog wel gevoelig voor wat anderen denken en vinden Hoop dat als ik wat verder ben in m'n zwangerschap dat ik dan wat trotser kan zijn... Omdat dan de buik en het termijn gevoelsmatig meer matchen Zijn er meer vrouwen die het wat herkennen? Of ben ik een beetje raar hierin?
Mensen hebben toch altijd iets aan te merken op anderen jammer genoeg. Meid geniet van deze bijzondere periode en laat de rest van de wereld maar kletsen!
Iedereen heeft een mening over zwangere buiken. Ben nu zelf 39+4 en krijg de meest tegenstrijdige opmerkingen: - Wat heb je nog een klein buikje! - Zo! Wat een buik! - Weet je zeker dat er geen 2 in zitten? - Je buik is al flink gezakt, ze zal wel snel geboren worden. - Wat zit je buik nog hoog, en dat op dit termijn. Geen touw aan vast te knopen dus... Wel jammer dat je nu baalt van je buik en dat je je schaamt. Ik hoop voor je dat je snel trots kunt zijn op je buik! Het is een groot wonder dat er een baby in groeit en daar mag je trots op zijn!
Ik heb ook een bolle buik en ik ben niet eens zwanger Ik vind het juist iets om trots op te zijn. Geniet ervan!
Pff hier ook recht naar voren net of er een voetbal in zit, helemaal rond. Maar ook ik hoor de hele dag dat soort opmerkingen, ik kan er alleen niet wakker van liggen. Hallo ben zwanger, kan er ook niets aan doen hoe mijn buik groeit . Ach en het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen die zo naar voren dragen weer veel sneller hun eigen figuur weer terug hebben, dus er zitten ook voordelen aan .
Helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Na een zwangerschap hele buik kapot met extra hangend vel en diastase Tijdens mijn eerste zwangerschap trok ik me er ook weinig van aan! Was toen ook trots! Maar nu om een of andere reden schaam ik me dus nog. Misschien ook wel omdat ik zwaarder ben dan ik zou willen zijn Nouja dank voor jullie reacties zover! Wel fijn om te horen dat meer vrouwen stomme opmerkingen krijgen... Hopelijk kan ik het naast me neer leggen...
Hier zelfde verhaal, ben 22 weken zwanger en heb echt een leuk buikje vind ik zelf.. Maar reacties als "sow je hebt wel al een flinke buik" vind ik ook overdreven en onnodig. Merk ook dat ik er soms beetje onzeker van word terwijl ik eigenlijk hartstikke trots ben en me soms zelfs zorgen maak of de kleine wel goed groeit. Proberen niks van aan te trekken en lekker genieten!
Ik ben nu 17 weken zwanger en heb al een flinke buik. Mensen maken er ook opmerkingen over, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, ben er best een beetje trots op. Je bent zwanger, dus mag je buik lekker dik worden . Naar mijn idee bedoelen anderen er ook niks slechts mee!
Ik vond het in het begin echt vervelend dat ik een buik kreeg. Had ook met 8 weken een positiebroek aan. Bij 20 weken vroeg een monteur al of we al een vervolg afspraak over een paar weken konden maken, of dat we liever hadden dat hij tegen die tijd nog evenzou bellen ivm de aanstaande bevalling 😳 Inmiddels ben ik daar gelukkig overheen. Echt trots op mijn buik, weet ik niet. Maar ik krijg wel van veel mensen te horen dat ze hem mooi vinden.
Zonnetje ik begrijp je precies! Mensen vinden blijkbaar dat ze maar van alles mogen zeggen omdat je toevallig zwanger bent!!! 😡 Het beste is om het langs je heen te laten gaan, niemand kan van buitenaf beoordelen of je buik 'normaal' is of niet. Zoveel zwangere vrouwen zoveel buiken! Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook alle opmerkingen die hier genoemd worden al aan moeten horen en soms zelfs op één dag.. Grr! En zo goed ben ik er zelf niet altijd in om me er niks van aan te trekken hoor. Meestal wel maar er zijn dagen..😑 Aan de andere kant, de aller-allerergste vond ik toch nog dat iemand me over m'n buik aaide, vrolijk feliciteerde... Terwijl ik NIET zwanger was op dat moment!! Zo dán zak je dus echt door de grond, temidden van een grote groep mensen op een feestje!😱
Oh nee!! Das is ook mijn angst! Door de diastase stond m'n buik ook wel wat boller dan voor de zwangerschap. Ja mensen zijn echt raar af en toe! Eigenlijk is het genanter voor hen denk ik dan maar, maar ik kan het niet altijd naast me neerleggen. Ga dat nu wel proberen! Maar zal vast soms lastig zijn.
Ik ben vrij tenger van postuur dus ik ben alleen maar blij met een dikkere buik nu,echt trots, hoe dikker hoe beter alleen wil het niet zo groeien bij mij.. weet niet of dat gevoel scheelt per persoon met andere maten/gewicht. Zo apart dat de ene juist met zulke opmerkingen blij is en een ander niet Maar als het je stoort, probeer je er vanaf te zetten ,makkelijker gezegd waarschijnlijk.. die buik is het huisje momenteel van je wonder en dat mag gezien worden toch
Meisj lekker proberen te genieten Bij de eerste kreeg ik te horen dat ik wrl heel rond was.. Meisje.. of zoo je kan wel zienndat je ene meid krijgt.. Bij 2e was ik giga groot.. zooo zijn er zeker 2.. Werd er gek van toen heb ik buikband latwn maken van nee hoor het is er 1.. geweldig niemand durfde meer opmerking te maken.. Nu bijna 6 wkn en al een buikje.. De mensen die het weten grappen nu al zijn het er 2... Ik heb nu zo iets van laat maar lullen.. Mensen hebben altijd wat te zeuren te groot te dik te dun te klein..
Ik heb zelf heel erg moeite met het dikker worden. Krijg ook veel verschillende opmerkingen varieert van goh begin het nu echt te zien hè. En anderen zeggen hè mooi gegroeid buikje! En weer een ander zegt jee wat een buik. Zoveel mensen zoveel verschillende ideeën van zwangere buikjes.
Over je buik heeft idd iedereen een verschillende mening. Door hormonen kun je nog minder hebben dan normaal. Mensen bemoeien zich ook opeens met wat je eet. Ik denk weleens ooit roep ik een keer terug "houd je kop, je bent zelf dik" en dan moet ik er weer een beetje om lachen. Maar wat dacht je van een opmerking als: " Zooo. Je krijgt echt een kont!!" Op een feestje keeeg ik dat eens te horen. Gggrrrrrrr. Laten lullen maar. Ik kreeg daarna een prachtig mooie gezonde, goed doorvoede baby en ik was helemaal niet dik, ben alle kilootjes op 1 na ook weer kwijt geraakt. Mensen zijn gek
Precies!! De opmerkingen over mijn buik kan ik goed hebben maar an opmerkingen zoals je gezicht, kont, benen beginnen ook dikker te worden word ik ook onzeker. Juist doordat ik het idee heb dat dat wel meevalt (merk het niet aan broeken). Ben vorige zwangerschap 28 kilo aangekomen er probeer dat nu binnen de perken te houden en dan zijn die opmerkingen niet fijn. Mijn man noemt me al weken bolle. Was het van het weekend zo at dat ik hem heb gedwongen op de weegschaal te staan. Ik heb dat daarna ook gedaan en van ons beide bmi berekend. Die van hem was hoger ondanks dat ik 26 weken zwanger ben... mooie stok achter de deur als hij me weer bolle noemt; -)
Begrijp precies wat je bedoeld... heb t ook meegmaakt, ik droeg ook erg naar voren en hoog en kreeg ook veel opmerkingen van mensen die ik niet eens ken. In t begin was t nog te doen daarna werd het irritant....
Ik snap wat je bedoeld, maar dan heb ik het andersom. Ik ben nu bijna 21 weken zwanger en heb een aardig buikje. Ook als ik lig plopt hij naar voren. Maar mijn baas was me vorige week praktisch aan het uitlachen dat ik zwangerschapskleding draag. Plus heb ik veel last van harde buiken, nu al en is eigenlijk het advies om halve dagen te werken. In eerste instantie leek mijn baas begripvol maar vandaag, nadat ze vroeg het nu ging, zei ze: ja het hoort er ook bij he. Dus andersom dan jij: ik heb wel een buikje, niet gigantisch ofzo maar af en toe heb ik het gevoel dat ik me nog niet zwanger "mag" voelen. Ik voel me dan ook bekeken alsof mensen willen zeggen: hou die buik in.
Mijn buik was bij de eerste enorm en nu bij de tweede weer. Vind het heerlijk!! Eindelijk mag ik trots zijn op mijn buikje. Ik ben erg klein: 165 maar mijn zoon was wel mooi 9 pond en had 2 liter vruchtwater ipv 1-1,5. die opmerkingen gewoon negeren. Er bestaan hele domme mensen die graag wat te zeggen willen hebben.