Schoenen aan in huis

Discussion in 'De lounge' started by Tranquila, Jan 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

Feb 23, 2015
    744
    443
    63
    Female
    Houden jullie je schoenen aan in huis of gaan deze gelijk uit? Bij ons gaan ze gelijk uit, maar merk wel eens aan visite (vooral de afgelopen tijd met het kraamvisite) dat sommigen het vreemd vinden.

Ik wil over niemand oordelen maar ik vind het vies. Ik wil dat ik bij wijze van spreken van de vloer kunnen eten..

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, wij doen altijd onze schoenen uit. Ik heb ook de neiging dat bij anderen te doen.

Hier altijd pantoffels, lekker warm en comfortabel.

3. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij doen ze zelf altijd uit thuis. Vind dat ook veel fijner zitten.
    Bezoek mag ze gewoon aanhouden hoor.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dit!

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Bij ons maakt het niet zo veel uit. Wij houden vaak schoenen aan, vooral als ik weet dat ik binnen een bepaalde tijd weer weg moet. Als ik een tijd thuis blijf, dan doen ik heel graag mijn sloffen aan :)
    We hebben een hondje, dus de vloer wordt sowieso vies, ookal heb ik net stof gezogen :)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij doen zelf altijd de schoenen uit thuis. Maar verwacht dat niet, en vraag dat dus ook niet, van de visite.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier meestal uit,maar als er bezoek is blijven ze aan ,behalve bij de kinderen aangezien ze op de bank klimmen om te zitten en dan de schoenen op de bank komen.
    Ik vraag ook dus niet aan bezoek om schoenen uit te doen.
    Als ik ergens op bezoek kom hou ik ook liever mijn schoenen aan aangezien ik ondanks goede leren schoenen snel zweetvoeten heb en me hiervoor schaam.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Sinds een jaar of 3 doen we ze altijd uit.
    Wat visite doet moeten ze zelf weten, maar als z vieze schoenen hebben dan toch liever uit

9. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Hier doen we de schoenen uit. Bezoek mag ze aanhouden.

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    heb ze altijd aan, zonder de steun van mijn schoenen schiet er snel kramp in mijn voeten dus dan is de keuze snel gemaakt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen ze uit...maar de visite mag de schoenen uiteraard aanhouden.

Ik vind het erg vervelend als ik ergens mn schoenen uit moet doen.

12. Sam01

Sam01 Actief lid

Dec 4, 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe ze meestal uit, gewoon omdat ik het makkelijker vind.
    De vloer moet ik toch iedere dag doen vanwege de haren van huisdieren.

13. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Ik vind t fijn als we onze schoenen uit doen en op pantoffels lopen. Zeker nu de baby rond kruipt.
    Bezoek hoeft de schoenen niet uit te doen.
    Kinderen die komen spelen laat ik meestal wel de schoenen uit doen trouwens.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook zo, bezoek hoeft de schoenen niet uit te doen. Kinderen die komen spelen wel.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik doe ze meestal uit, maar het hoeft niet. Hier is het ook vrij onpraktisch voor bezoek om ze uit te doen. In onze vorige woning deden we dat wel en bezoek ook, vond niemand vreemd.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hier heb ik jaren geleden ook al eens een topic over geopend en dat liep best uit de hand. Sommige mensen vinden het onfatsoenlijk om aan bezoek te vragen om de schoenen uit te doen en zouden zelfs direct rechtsomkeert maken!

Hier gaan ook de schoenen uit. We hebben voor het bezoek dat wil ook pantoffels/sloffen. Ook stoere leren mannensloffen. Er heeft hier nog nooit iemand een probleem van gemaakt, maar ik heb me in het begin wel licht bezwaard gevoeld.

Als we een feestje geven, mogen de schoenen wel aan blijven. Dan wordt de vloer toch een bende en je wil niet met je sokken op een gebroken chipsje of in een geknoeid beetje slagroom gaan staan. Ook als we buiten zitten met het bezoek, mag men met de schoenen aan naar binnen. Vooral omdat we het het bezoek niet aan willen doen om steeds hun schoenen aan en uit te moeten doen als ze even naar het toilet of naar de keuken moeten. Wijzelf hebben meestal slippers of zo aan en daar stappen we, uit automatisme, bij de achterdeur gewoon uit.

17. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Dit inderdaad :)

18. Tranquila

Tranquila Bekend lid

Feb 23, 2015
    744
    443
    63
    Female
    Eerder deed ik er ook niet moeilijk over als er visite door liep maar na dat ik dit had gelezen: Vooral nu we een kleine hebben die alles in de mond doet.

Bacteriën

Uit onderzoek is gebleken dat de onderkant van een schoen een grote mate aan E-coli bacteriën bevat. Deze bacterie komt voor in de ontlasting van mens en dier. Ook zijn er tijdens dezelfde studie sporen van andere ziekteverwekkers gevonden waar iemand behoorlijk ziek van kan worden.
    Gifstoffen

Je kunt sporen van pesticiden en teer (van asfalt) via je schoenen op je vloer achterlaten. Langdurige blootstelling aan deze gifstoffen kan leiden tot chronisch buikpijn of allergieën.
    Broedplek

Door elke dag met je schoenen in huis te lopen, beschadig je op den duur je mooie (houten) vloer. Niet te spreken over je vloerbedekking die dan vol zit met vlekken en ander vies straatvuil. De vezels in je tapijt zijn bovendien een ideale broedplek voor bacteriën die je ziek kunnen maken, zonder dat je er erg in hebt.
    Gezondheidsrisico voor kleine kinderen

Kleine kinderen hebben nog geen goede weerstand opgebouwd en bevinden zich vaak op de vloer. Ook stoppen ze regelmatig speelgoed in hun mond. Ze lopen eerder het risico om ziek te worden van de bacteriën die je van buiten hebt meegenomen via je schoenen.

Bronnen:

6 Redenen om niet met je schoenen in huis te lopen

8 redenen om je schoenen uit te doen in huis

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dit. Ik doe het wel, als er specifiek om gevraagd wordt, maar ik vind het wel vreemd/vervelend als ik ergens m'n schoenen uit moet doen.

20. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Zelf doen we de schoenen gewoon uit als we thuis zijn, of we moeten snel weer weg gaan dan houden we ze wel even aan.

Bij visite geef ik aan dat ze niet speciaal hun schoenen uit hoeven te doen. Als ze het wel willen prima maar zo niet dan geen enkel probleem.

Ik vraag zelf wel altijd even als ik bij iemand op bezoek ben of ik mijn schoenen uit moet doen.

Share This Page