Al jaren die van de Action, de grote en de kleine. https://www.action.com/nl-nl/p/excellent-houseware-snijplank-/
Als je een goed scherp mes hebt zou ik gaan voor een houten snijplank. Daar snijden we brood en groente op. Masterchef houten plank gekocht bij de action. Grote plastic planken van de ikea met rubberen rand. Rood voor vlees, blauw voor de rest.
We hebben hout gehad, ook kunststof en nu flexibel Maar bij elke plank snijden we steeds lijntjes erin Is dan glas beter?
Ik heb ook allerlei kleurtjes voor verschillende toepassingen, maar gewoon goedkoop van de Action of Hema! Ik bedoel, je moet ze toch regelmatig vervangen dus dan wil je er niet teveel geld aan uitgeven. Edit: lijntjes erin snijden is heel normaal. Daarom vervang je ze regelmatig
Glas is funest voor je messen, en het glijdt heel erg waardoor ik het gewoon gevaarlijk vind (ik heb eens een glazen snijplank gehad, wat je snijdt blijft niet liggen, het is te glad)
Ik heb een combi van goedkope kunststof en deze. Deze is ideaal. Ook gebruik ik deze regelmatig om bijv hete pan op te zetten. Gaat super lang mee https://www.kookwinkel.nl/merken/epicurean/alle-epicurean/snijplanken
Wij hebben glazen, kunstof en houten snijplanken (gehad). De kunststoffen zijn inmiddels de deur uit maar waren wel heel fijn. Ze waren namelijk flexibel, dus als ik wat had gesneden kon ik zo hup, de zijkanten van de snijplank pakken en het in de pan gieten. Waarschijnlijk omdat wij ze gewoon in de vaatwasser gooiden, kwamen er op een gegeven moment scheuren in de zijkant. Dat irriteerde dan tegen m'n hand aan tijdens het snijden. Daarom maar weggegooid. De glazen ook heel lang gebruikt. Ook erg fijn op zich. Makkelijk afwasbaar, krast niet en ik heb hem nu enkel nog liggen om de kip erop te snijden. Dat laatste durf ik namelijk niet op een houten snijplank. Veel te bang dat er bacteriën in blijven zitten. Hout kan ook niet in de vaatwasser namelijk.. Voor het mooie en omdat hout wat warmer aanvoelt dan glas, gebruik ik voor de groenten wèl liever de houten. - De glazen heb ik toen geloof ik bij de Action gekocht. - De flexibele kunstoffen dacht ik ook bij de Action toen, maar das lang geleden. Online zullen ze vast te vinden zijn. - De houten heb ik bij de Hema vandaan. Sissy boy homeland heeft ook altijd mooie. PS: de flexibele kunststoffen koop je als pakket in meerdere kleuren. Zo heeft ieder onderdeel (vlees, vis, groente en brood geloof ik) z'n eigen kleur. Wel zo hygiënisch.
Zelf vind ik de bamboe planken het fijnst. Alleen erg jammer dat ze het niet zo goed in de vaatwasser doen waardoor ik toch eerder voor de kunstof van action ga.
Wij hebben houten en glazen. Hout voor eigenlijk alles. Behalve kip En ui. Die doe ik liever op glas. Mijn man pakt voor ui de houten en vergeet die dan even schoon te maken daarna. Resultaat dag erna is appeltjes met ui smaak...
haha. Moet je wel toevallig net de goede Kant boven hebben, Er zit niet een duidelijke bovenkant aan alle planken...dus hier maak ik ze eigenlijk iedere avond als man heeft gekookt gewoon schoon
Hier bij voorkeur een houten plank, dit snijdt toch het fijnst vind ik. Daarnaast nog 2 van kunststof, 1 witte voor kip en een blauwe voor vlees. Glas vind ik echt niet fijn met snijden. Wij hebben heel scherpe messen en die glijden dan over de glasplaat.. is echt niet aan te raden.
Ik heb heel lang Joseph en Joseph gehad, toen een nieuwe gekocht na heel veel jaar maar deze heeft niet de zelfde kwaliteit.
https://www.bol.com/nl/nl/p/interlux-snijplaat-met-sapgoot-325x265x15mm-wit/9200000002834129/?referrer=socialshare_pdp_www Ik heb onlangs deze plek gekocht. Tot nu toe nog geen lijntjes er in, ondanks scherpe messen. Het materiaal lijkt wat dichter/vaster te zijn in vergelijking met andere kunststof planken. Ook erg gemakkelijk schoon te maken en een goed formaat.