Hallo, Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik terecht moet met mijn vraag. Ik slik de pil en ik zit nu 6 dagen voor me laatste. Vanmiddag had ik bij het afvegen wat rode/roze afscheiding. Voor de zekerheid een inlegkruisje in gedaan, maar er is niks meer te bekennen. Behalve de zeurende 'buikpijn' en het opgeblazen gevoel. Ik ben al eerder zwanger geweest waaruit ik een prachtige dochter heb gekregen. Voor ik zwanger werd van haar heb ik een miskraam gehad bij 11 weken. Ik kan me herinneren dat ik bij beide keren ook een innestelingsbloeding had, maar niet meer precies wanneer in me periode. Ik slikte overigens toen geen pil en nu wel, dus ik vraag me af of het dan wel kan? Er is natuurlijk die 1e procent waarbij het wel gebeurd. Wat denken jullie, zou het kunnen of zal het gewoon een soort doorbraak bloeding zijn? Ik moet over een dag of 7 ongesteld worden. Groetjes Wendy
De pil is voor 99,7% veilig. De kans dat je er doorheen zwanger raakt is echt heel klein, tenzij je medicijnen hebt gebruikt die er niet mee samen gaan of als je hebt overgegeven/waterige diarree hebt gehad. Of als je pillen bent vergeten Het kan dus een doorbraakbloeding geweest zijn. Wil je echt zekerheid kan je na het stoppen voor je stopweek altijd een testje doen
Ja precies. Ik moet wel zeggen dat ik een aantal mensen ken via via die zwanger zijn geworden door de pil heen. 2 weken geleden heb ik een migraine aanval gehad en daarbij heb ik heel veel overgegeven. Maar ik weet zelf niet meer of ik de pil daarvoor heb geslikt of pas de volgende ochtend heb ik genomen. Verder vergeet ik eigenlijk nooit een pil, dus daar zal het niet aan liggen. Inderdaad maar even afwachten en dan eventueel een test doen als het me te lang duurt. Groetjes Wendy
Overgeven/Diarree is trouwens ook alleen maar schadelijk als het binnen 4 uur na het innemen van de laatste pil is
volgens mijn vlos komt het bijna niet voor, maar één van de aug2009mama's heeft door de pil heen een zoon gekregen, zonder vergeten of ziek zijn o.i.d. overigens zul je echt moeten testen, door de pil kun je namelijk ongi worden ondanks een zwangerschap!