Snik :(

Discussion in 'Borstvoeding' started by Omelet, Mar 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    wat baaalen! O wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt! Ik heb het ook een keertje gehad, meteen was mn hele dag verpest :(.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    #22 MamaVanSimone, Mar 31, 2011
    Last edited: Mar 31, 2011
    DAT is pas zonde! Ik weet niet hoeveel je hebt maar heb je wel eens aan het moedermelknetwerk gedacht? Ik heb laatst iemand blij gemaakt met 14 liter, ik was het zo zat om steeds te moeten ontdooien omdat het alweer 3 maanden oud was, Simone dronk niet eens genoeg om dat allemaal op te krijgen dus ze kreeg haast geen verse meer in de fles, toen heb ik de knoop doorgehakt en het weggegeven. Ik heb inmiddels alweer een paar liter, misschien ga ik het nog wel eens doen....

Ik heb het dus weggegeven via het moedermelknetwerk, ik heb er een kersverse mama heel blij mee gemaakt. Ik was toen heel even bang dat ik het achteraf zelf nodig zou hebben maar die angst bleek ongegrond gelukkig. Ik ben zo blij met mijn superboobies, ze zijn dan niet zo mooi (blauwe aders en striae) maar ze doen het hartstikke goed!!!

3. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oh die periode hebben wij ook gehad. Geef je 4 (!) voedingen mee, drinkt ze er 2 en de andere 2 gaan de gootsteen in omdat ze ze niet wou en ja ze moeten binnen het uur op. Dat was de periode waarin ik me een ongeluk kolfde om het bij te houden, nu kennen de gastouders haar wat beter en komt het niet meer voor gelukkig :)

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja gek he, het is alsnof je als je ziet hoeveel moeite en werk het je lichaam kost opeens beseft hoe kostbaar voeding is. De rest van ons voedsel kunnen we gewoon kopen (weinig moeite behalve naar de supermarkt gaan) en daar heb ik het dus veel minder mee. (trouwens niets verkeerd op te vatten in je post hoor, kan me voorstellen dat het vreemd overkomt :))

Mijn bv is me heel dierbaar, ik denk omdat ik het een pittige verantwoordelijkheid vind dat mijn kindje helemaal groeit op wat ík maak, dat vind ik prachtig en heel bijzonder maar ook best een verantwoordelijkheid die ik dus voel. En dan kan ik de melk uit OP best missen (hier ook 12 a 13 liter in de vriezer) maar toch, dat is voeding voor mijn kindje. En niet onbelangrijk: voeden vind ik heerlijk, kolven niet. Dus iedere druppel die ik eruit werk moet ten goede komen aan mijn baby anders heb ik het voor niets gedaan ;)

Hier een voorraad omdat ik melk teveel heb/had en ik op deze manier de 3/4 maanden dip wil opvangen, en bang ben dat mijn productie terug gaat lopen als ik volgende week ga werken. Ik wil erg graag de 6 maanden halen, dit geeft me een zekerder gevoel. Vriendlief ziet het lijdzaam aan. 3/4 van de vriezer is inmiddels mm en er is steeds minder ruimte voor zijn eten haha.

Bv weggooien zou ik nooit doen: inderdaad een ander kindje voeden (Moedermelk Netwerk | Introductie), een extra vriezer kopen of desnoods in het babybadje (goed voor de huid). Ik vries mijn melk in ijsblokjeszakjes (kan ik stapelen) en dan passen daarnaast in de lade nog de medelazakjes (die zijn driehoeksvorm en kunnen dus om en om op zijn kop gepropt worden). Serieus, mijn lades zitten echt propvol (zijn ook loodzwaar).

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik geef aan mijn kdv 2 flesjes mee met 150 ml voeding en een extra flesje voor als hij meer honger heeft. Die gaat dan per 50ml de fleswarmer in. Zeggen ze, geloof er geen drol van want ze keek me heel schaapachtig aan toen ik zei dat ik bv wilde geven en liever niet teveel weggegooid wilde hebben omdat het moeite kost om het bij elkaar te schrapen. (Vanaf volgende week ga ik weer werken, we zullen het zien).

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Meiden, ik wist dus echt niet dat het moedermelknetwerk bestond! Klinkt zeker interessant en ik zit er nu dus ook aan te denken dat ik dat gewoon maar ga doen. Het doet me iedere avond namelijk zoveel pijn om m'n melk weg te moeten kiepen:(, elke keer weer sta ik strontchagerijnig boven m'n wasbak.

Ook ga ik maar eens extra stapelen in m'n vriezer mbv zakjes melk ipv bekertjes, het zal allicht ruimte schelen!

Op m'n werkdagen ga ik altijd tussendoor een keer naar huis om m'n meisje live te voeden en daar tussenin drinkt ze verder niks. Hoewel ik maar 1,5 dag per week werk, kolf ik geregeld tussen m'n voedingen door om zeker te weten dat alles op pijl blijft, dus vandaar dat ik al een aardige voorraad heb staan hier. Melk in overvloed dus, maar het wordt gewoon niet gedronken, zo zonde:(.

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Weggooien is zonde, hoe gaaf zou het zijn als er twee kindjes op jouw melk zouden groeien!

8. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja dat gevoel is wel lekker, ik zou zeker informatie gaan vragen :)

Share This Page