krampjes en moeilijke stoelgang

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door manny82, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    hallo

Onze dochter is 14 dagen oud en heeft na de zwarte ontlasting, konijnekeutels gehad zeg maar. Hele dikke harde keuteltjes. Op advies van de vk gaf ik rooibos thee door iedere fles. Toen het niet veel beter werd en ik het icare nummer eens belde vertelden ze dat ik geen rooibosthee mocht geven omdat dat de darmen iets ontspant tegen krampjes (maar die had ze toen niet) dus toen ik er mee stopte kwam er weer een beetje vorm in de keutels. Toen na een dag er een flinke compacte kwam. dit was vrijdag.
    Zondag middag gierde ze alles aan elkaar en bleek dat ze van voor tot achter onder de poep zat. (pindakaas zeg maar) dus we dachten dat het nu klaar was. Maar ze begon s avonds tegen half negen te gieren en giert nu nog (dinsdag avond)
    Ben maandag met haar bij een vervangende ha geweest en die schreef lactulose voor 2 keer daags 1 ml. Gisteren na de lactulose direct weer pindakaas en nu na twee keer lactulos nog niets. (zo zielig) Geef wel nog steeds afgekookt water bij. Ze heeft goede plasluiers en is alleen een beetje rustig te krijgen als ze bij ons ligt.

Mijn vraag is of het klopt dat de lactulose tijd nodig heeft om te werken en zo ja hoe lang ongeveer?

En kunnen we nog meer proberen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor vragen over lactulose moet je terecht bij je arts waar je het van hebt gekregen.

Mijn advies is vaak een theelepel olie door de fles te doen. Echter zou ik dit niet zo snel in combi met laxeermiddel doen.

Ilja

Deel Deze Pagina