Alcohol en pril zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sereh, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sereh

Sereh Niet meer actief

Vrijdag heb ik voor het eerst positief getest met de KV 2v5 testen. We zijn heel gelukkig met deze zwangerschap (2e kindje). We waren heel nonchalant begonnen met proberen, of liever gezegd niet meer een zwangerschap proberen te voorkomen. Waarschijnlijk is het rond 24 april gebeurd (of misschien wel enkele dagen ervoor), want ik testte al op 5 mei positief. Ik dacht alleen dat m'n eisprong rond 26 of 27 april zou zijn (uitgaande van 28 dagen cyclus) en heb tot en met 27 april (ja, Koningsdag) nog alcohol gedronken. We hadden vakantie, het waren meestal 1-2 glazen wijn 's avonds; op Koningsdag 3...

Nu ben ik bezorgd dat dit te nonchalant was en ik al eerder had moeten stoppen met alcohol. Kan het kwaad zo vroeg, dus hooguit 2-3 weken zwanger? Binnen 1 week na eisprong/bevruchting. Dank alvast voor jullie reacties.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik heb op 7-12 nog een wijntje op dat ik op 8-12 een positieve test had. placenta vormt pas iets later in de zwangerschap. als het binnen 1 week na de eisprong/bevruchting was dan zal er niet heel veel kwaad in zitten. zolang je nu maar niet meer wijn/alcohol drinkt.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Gefeliciteerd!
    Dat kan geen kwaad.. je hebt vanaf 6wk zwangerschap een bloedband met de baby (begint de vorming van de navelstreng, en verschrompeld de dooierzak). Dus niet schuldig gaan voelen.. geniet van je zwangerschap!

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik heb ook nog tot de dag voordat ik positief testte wijn gedronken. Had nooit verwacht dat ik ooit positief zou testen. Daarna geen druppel meer gedronken. Dus vanaf nu zou ik de alcohol wel laten staan.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben elke keer pas gestopt met drinken (en roken) als ik positief testte. Kan geen kwaad volgens de gyn.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwamgerschap tot 7 weken gedronken, omdat ik er toen pas achter kwam dat ik zwanger was. De gynaecoloog gaf aan dat het tot 8 weken geen ramp is ivm bloedband.

7. Sereh

Sereh Niet meer actief

Dank voor jullie geruststelling! Ik heb niet meer gedronken vanaf dag 16 van m'n cyclus. Voor de zekerheid de vk nog gevraagd en zij zei ook geen zorgen te maken.

8. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Die van ons is op wintersport verwekt. Ik was elke avond heeeeeel aangeschoten, zeg maar gerust zo goed als dronken. Ik voelde me ook zo schuldig toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik heb zelfs nog een paar sigaretjes gerookt. (2 weken voor zwangerschapstest gestopt)
    Toen ik het idee kreeg dat ik zwanger zou kunnen zijn ben ik meteen met drinken.
    De verloskundige vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en gelukkig gaat alles tot nu toe volgens het boekje!!!

9. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Mijn zwangerschap kwam nogal onverwachts op ons pad (voor zover dat kan natuurlijk), wat er op neer kwam dat ik positief getest heb met een dikke kater!

Ben er absoluut niet trots op, maar vk verzekerde me dat ik me er geen zorgen over moest maken, gebeurt vaker als je denkt. Was 6 weken toen ik er achter kwam. Heb zelfs gewoon gerookt totdat ik een positieve test had. Toen per direct gestopt

Op het moment 33 weken zwanger, en ons meisje doet het enorm goed!

10. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Kunnen we even stoppen met de fabel over dat alcohol pas bij de foetus komt als er een bloedband is? Alcohol zit in je hele lichaam, dus ook in/bij de foetus, ook vóór de zes weken.

nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Puur uit interesse, heb je een link hierover? Van een onderzoek of medisch artikel? Aangezien ik ook bij vorige zwangerschapen heb gehoord dat het geen kwaad zou kunnen (zowel van verloskundige als van gynaecoloog )

Deel Deze Pagina