Eigen bedje was eng.... Maar nu niet meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wilma, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ons dametje heeft al die tijd eigenlijk bij mij gelegen. Eerst omdat t handig was. Toen omdat we geen slaapzakje met lange mouwen in haar maat konden vinden. En toen werd het ineens ERG koud en naja...dan nog maar even (was ook wel erg gezellig :p)
    En na de zoveelste nacht om 5 uur beneden zitten omdat ik klaar wakker was en mn heupen vreselijk vervelend waren had ik zoiets van "nou wil ik toch wel weer mn bed terug."
    Was de pijn in mn heupen meer dan zat (lig teveel op dezelfde zij met haar naast me en dat vinden mn heupen niet zo heel fijn). Die heb ik al sinds ik op 1/4 van mn zwangerschap zat.
    Dus ...Wendy moest in dr eigen bedje!
    En we waren al rijkelijk laat had ik t idee. Want dit madammetje is sneller als dr broers met dingen door hebben.
    (Had gezegd dat ik haar met de 4 maanden echt in dr eigen bedje wilde hebben.)
    Maar goed, vorig weekend was het dus zover. We hebben het 2 nachten geprobeert. Wendy slaapt verder OVERAL...maakt haar niks uit. Box, wandelwagen, schoot, wipstoel, opa, oma, overal...als ze slaap heeft heeft ze alleen dr speen nodig en iets in dr handjes (speeltje, spuchdoek, dekentje maakt niet uit)...en soms die niet eens.
    Maar ze wilde ECHT NIET in dr wieg. Als ze er wakker in gelegd werd begon ze zo ongeveer meteen te huilen. En als ze sliep dan werd ze na 2 seconden wakker en zette het op een huilen. En dan niet dreinen of aandacht trekken maar echt hard verscheurent.
    Dat werkte dus niet... :rolleyes:
    Hadden al die opa's oma's en kennissen toch gelijk? Had ik mn meisje gruwelijk verwent ook al was ze nog maar zo jong?
    Wilde dit nog even niet toe geven... [-(
    Ze past ook nog maar net in die wieg voor mijn idee (meisie is n grote vergeleken bij de andere 2...ze is alweer 62 cm en 7,5 kg) En ze lag als ze er wakker in gelegd werd telkens echt naar links en rechts te kijken met grote ogen net voor ze erg zielig begon te huilen. Armen wijd enzo alsof ze t idee had te gaan vallen (maar dat besef kan zon kleintje toch nog niet hebben?)
    Kreeg t idee dat ze het erg eng vond om op zon klein plankie te liggen met die open speilen.
    Ik besloot om nog n paar nachten te wachten (het was ondertussen dinsdag nml...even bijslapen) En t volgende weekend de vrijdag (afgelopen vrijdag dus) opnieuw te beginnen maar dit keer met de bekleding van de wieg er omheen (die was er uit gehaald omdat dit gevaarlijk is ivm wiegen dood etc. Maar ze snapt t ook al dat als ze iets in dr mond wil en er zit n doekje n beetje voor dat ze die dan weg moet duwen en in de box draaid ze zich om als er wat in de weg ligt met ademen, ook als ze slaapt...dus denk niet dat t nog ZO gevaarlijk is.)
    Dan is het niet meer zo open en lijkt t niet alsof we dr op een smal plankie hadden liggen. Gewoon 1 nachtje om te kijken wat er dan zou gebeuren. [-o<
    Dus die avond...lekkere warme papfles (zodat ze niet om het uur begint te kreunen en steunen en miepen en opzoek gaat naar mn tepel...deden we al een week of 2) en even nog bij mama in bed. Wendy valt lekker in slaap en in dr wiegje met bekleding ligt weer een lekkere warme kruik alles op te warmen. Lekker nog even genieten van die hummel in bed en dan slaat bij mij de slaap ook toe...

Dus ik leg de kruik uit bed en til een slapende wendy horizontaal op en stop haar in dr wiegje. Uhoh...ze word wakker...
    Wendy kreunt...doet dr oogjes even open...smakt n keer...doet dr oogjes weer dicht en... zzZzzZZz... !
    Wat een geluk! Maar ze was ook erg moe dus dat zal geen 2 x gebeuren...
    En ik verwachte dat ze over niet al te lang wel weer wakker zou worden al huilend... Langzaam aan val ik lekker in slaap... om 5 uur word ik wakker omdat Wendy begint te kreunen...de nacht voeding..!? :D
    Had al tijden niet meer zo lekker geslapen maar zag op tegen de volgende nacht.
    Maar wendy deed het weer! En snachts rammelde ik papa zn bed uit zodat er weer een kruikje lag na de nacht voeding...en Wendy sliep weer lekker in. En ik ook! (papa iets minder...:p)
    Nu al 4 nachten ligt Wendy heerlijk te slapen in haar eigen bedje. Gewoon zonder probleem. En alleen omdat ik die stoffe bekleding voor dr speiltjes heb gedaan!
    En god wat voelen mn heupen lekker aan! Of eigenlijk...wat voel ik ze niet! ;) :D

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Even voor mijn beeld, het probleem is weg nadat je een soort hoofdbeschermer in d'r bedje hebt gelegd (bekleding voor d'r spijltjes) ?

Wij zijn nl. ook op zoek, waarom Vera niet in d'r bed wil blijven liggen als ze 's nachts wakker wordt....

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb het over een doek zeg maar wat als een kom in het wiegje komt en wat met grote linten aan de rand van het wiegje vast gebonden word.

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Heeeeeeeeerlijk!
    Geniet van je nachtrust! :D

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Zo zie je maar weer, dat je veel kunt aanvoelen bij je kind. Mooi he?!

Share This Page