snoep en koekjes

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    snoep kopen we amper, meestal heeft ze van verjaardagen op school wat ik in een trommel stop. of van sintmaarten laatste keer avond 4 daagse.(kikkers en spekkies) oja laatst apenkoppen snoepjes gekocht.
    maar denk dat als we snoep kopen het 1 keer in de 3 a 4 mnd is.
    koekjes kopen we 1 keer per 3 week ofzo.
    wat ik wel vaak doe als bv dora koeken in de aanbieding zijn dat ik meerdere dozen tegelijk koop, zijn lang houdbaar.

chips kopen we wel elke week, maar meestal krijgt ze maar 1 bakje per week ofzo.
    ze eet net zo lief een appel of banaan.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochtertje (3,5 jaar) eet ongeveer 1x per maand een bakje chips. Ze krijgt van mij 1 snoepje per dag (bij oma vaak ook nog eentje) en 1 koekje. Verder eet ze vaak fruit en komkommer. Snoep varieert van doosje Smarties tot een doosje rozijntjes. Als ik haar de kans zou geven, zou ze de hele snoeptrommel in één dag leegeten, vrees ik.

'Groot' snoep (zoals een snoepketting) krijgt ze 1x per week, meestal in het weekend.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier is het nog vakantie dus dan snoepen ze wat meer ook wel eens een ijsje enz. en als we visite krijgen kopen/krijgen we chips. De kids krijgen niet echt snoep het is meer een biscuitje en af en toe een snoepje... moet wel zeggen dat ik echte vreetbuien heb nu ik weer zwanger ben haha ik ben een enorme zoetekauw en houd ook erg van chips... Verder bak ik veel zelf, koekjes, cupcakes etc.

4. Maia

Maia Niet meer actief

Koek en snoep koop ik weinig. Ik eet het zelf niet, dus als ik het koop is het voor m'n man of voor Fleur. Chips koop ik 1x in de week een zak, op=op, af en toe haalt manlief roze koeken, die krijgt Fleur dan ook, maar verder, Fleur krijgt qua snoep of koek volkorenbiscuit, rozijntjes en als we weggaan heb ik van die dora koekjes. en verder is ze erg blij met een plakje ontbijtkoek of een banaan. Verder krijgt ze thuis niets.
    En af en toe halen we een zak met snoepjes die ze mag en dan krijgt ze er elke dag 1 of 2 tot hij op is en dan is het gewoon weer wachten. Heeft ze geen problemen mee, is ze gewend.

Vind het niet nodig haar vol te stoppen met suikers e.d. Buitenshuis doe ik niet moeilijk, dan krijgt ze makkelijk een ijsje, of een gevulde koek o.i.d. maar voor gewoon door de weekse dagen weinig.

Wat ik af en toe nog wel doe is samen cupcakes bakken of een minitaartje. Dat is erg gezellig. Maar ook dat is niet wekelijks en Fleur maalt er niet om, die vindt het bakken leuker dan daadwerkelijk opeten, dus daar is vooral manlief erg gelukkig door ;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeep wat weinig allemaal ;)..
    Hier zeker 2pakken koek in de wk, gaan niet op maar heb ze wel. Ik lust namelijk andere koeken als m'n man.. Snoep zeker 1zak per wk (manlief) voor mij wat chocola vaak. Chips en nootjes altijd in huis, vaak zo'n uitdeelzak van lays dan hebben we wat te kiezen. Eten het niet dagelijks maar hebben het gewoon in huis. Bij visite staat er al snel een schaaltje op tafel.
    De kleine snoept nog niet,gaan we ook zo lang mogelijk zo houden!

Als ik het zo lees is het net of wij heel ongezond leven maar dat is gelukkig niet zo en ons BMI is onder de grens dus daar laten we het ook niet voor :)
    En de appels etc gaan er net zo hard doorheen..

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    In het weekend eten wij chips, nootjes, worst enz. Maar geen grote hoeveelheden. Julia eet de laatste tijd elke dag 1 of 2 snoepjes en een ijsje. Na de vakantie wil ik hierin minderen, want ze wil ineens geen fruit meer eten......

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    1x een zak chips in de maand
    koekjes koop ik elke week maar voor d visite...
    snoepjes ja soms wat drop

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit! Met de aantekening dat dit voor mezelf geldt. Ik haal dus vooral in huis wat mijn man wel lust en ik niet :D. Geen idee hoeveel er per week doorheen gaat, dat verschilt heel erg, ook afhankelijk van welke dienst hij werkt. Maar standaard zijn hier wel in huis naturelchips, Dorito's chips en verschillende soorten nootjes en zonnebloempitten.

Snoep, in de zin van winegums, lollies, spekjes e.d., hebben we helemaal niet in huis en zal er ook niet snel komen. Voor de oudste heb ik een koektrommel met wat verschillende soorten koekjes, volkoren koekjes, kleine chocolade koekjes e.d., daar krijgt ze er 1 per dag van.

En chocola probeer ik niet in huis te halen want dat is echt mijn zwakke plek nr. 1 ;)

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Quinten krijgt elke dag wel een snoepje hoor, kan van alles zijn en als dat op is halen we nieuwe het valt wel mee hoor.
    Chips gaat er hier met zakken doorheen (papa) en ik hou van chocola, maar probeer dat alleen tot het weekend te beperken.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    heeel weinig...

Snoep zowiezo bijna nooit...enkel als we ergens heen gaan. Ons meisje lust toch niets...chocolade daarintegen dan weer wel. Ik koop af en toe wel eens zo een zak mini smarties, en die doet ze dan wel een maand of langer mee.....

Snacks zoals chips, euhm als ik 3 keer per jaar koop is het veel. Verjaardagen niet meegeteld...eigenlijk alleen als we er heel erg zin in hebben. En het niet vergeten! hahaha.

koekjes heb ik wel altijd in huis, eigenlijk altijd volkoren biscuits. Lekkerdere koekjes bijna nooit. ONze dochter is dol op de volkoren biscuits..andere dingen eet ze toch niet op dus waarom zou ik het kopen.

Voor ons gewicht niet goed en voor haar ook niet....voor mij geld, niet in huis word het ook niet op gegeten...(wel eens lastig als je visite krijgt onverwacht en die vragen fris ofzo...namelijk ook nooit in huis doordeweeks.....)

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    +1;)

Kreeg een paar maanden terug zelfs een opmerking van een oudere man, of ik dat ook allemaal op ging eten:( eeuuhh... JA (samen met man dan en visite bied ik ook altijd een koekje en iets te knabbelen aal)! hihi

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    1 of 2 zakken snoep per maand maar die verstop ik want ik wil niet dat ze snoepen erg hè chips iedere week een zak en koekjes iedere week 2 voor manlief en voor de kinderen 1 zak kaakjes

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij halen alleen wat lekkers voor in het weekend. Doordeweeks word er niet gesnoept.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nou best wat eigenlijk wel. Maar zijn dan ook met 6. Een rol koekjes zijn hier in 1x of 1,5 keer op. Een zak chips in 1 keer en dan heb je maar een heel klein schaaltje. Toch koop ik wel een voorraadje koek en snoep. We nemen het ook mee naar werk en school. Nou ja die snoep neem ik mee...
    Verder eten ze elke dag fruit. Mijn zoontje van bijna 3 doet met veel mee maar houd niet van snoep en dat heeft ie niet van mij haha. Ik lust dan weer geen slagroom, taart en ijs, bah...

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Veel te veel!
    Mijn man kan in een week soms 4 zakken chips opeten. :)
    Ik heb graag koekjes savonds op de bank voor bij de thee, maar niet elke avond!

Dus 4 zakken chips, en 2 pakjes koeken, en voor de kids die op visite komen heb ik ook altijd snoepjes in huis.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij halen per week zo'n grote zak met kleine zakjes chips en 2 pakken koek. Wil altijd wel iets in huis hebben voor onverwachte visite. De chips eten we vaak zelf op maar doen er vaak ook 2 weken mee.

17. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik heb altijd theebisquit in huis, soms een gevulde koek/roze koek/cakeje e.d.)Maar chips wordt hier eigenlijk nauwelijks gegeten, misschien 1 keer in de maand eens een zak.
    Zoontje krijgt geen snoep/zoete koek.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Chips zelden, snoep zeeeeer zelden en koek alleen voor dochter en die eet 1 liga derde stap per dag. (1 vd 2 koeken dus)

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oe! Zeeuwse bolus.. Ga al kwijlen van het idee
    Daarna meestal misselijk van de overdosis suiker trouwens.
    Maar dat heb ik die ene keer in het jaar dat ik er eentje eet dan ook wel voor over.

Hier kopen we met enige regelmaat chips...
    Meestal eten we dan een schaaltje bij de film en vind ik later de zak ineens boven naast de pc ipv in de kast :(
    Heel vreemd, manlief zegt altijd dat we vast kabouters hebben... :)

Verder kopen we snoep enkel met verjaardagen.
    Chips gaan vaak weken mee.. Totdat de zak open is dus.
    En koekjes eten we 1x per dag... Dus daar ligt altijd wel een rol van.
    Geen idee hoe vaak we dat kopen.
    En we "snoepen" ook weleens ontbijtkoek ipv een koekje.
    Vooral als er iemand hier speelt en ze zitten boven geef ik meestal een plak ontbijtkoek ipv een biscuitje. Kunnen ze lekker tijdens het spelen opeten zonder dat alles onder de keokkruimels zit.

20. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Manlief doet elke zondag of maandag boodschappen en neemt dan ook chips, snoep en koek mee. Beide lusten ze niet alle chips, koek en snoep dus dat scheelt. Justin eet alleen naturel chips, beren chips en Samira paprika chips, beren chips of K3 chips:D

Hier gaat er regelmatig 's avonds een zak chips open als de kids op bed liggen, dat zou wel wat minder kunnen:) De kids krijgen als ze om 15.00 uur uit school komen een snoepje......'s avonds voor het slapen mogen ze dan nog een snoepje of een koekje maar ze krijgen soms ook gewoon een stuk fruit, een beetje om en om zeg maar.
    Chips krijgen ze alleen in het weekend:D

Deel Deze Pagina