snoep en nog eens snoep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wordt hier GEK van onze knul van 22 maanden..het liefst eet hij alleen maar snoepjes en koekjes..als hij het niet krijgt dan gilt hij de hele boel bij elkaar. Nu krijgt hij van mij na zijn middagslaapje altijd een snoepje, maar hij wil gewoon meer..meer en nog eens meer...
    had alles altijd in mijn dressoir staan, waar hij dus de deur van open kan maken. heb alles gister verplaatst naar onze kast in de keuken, waar hij dus niet bij kan. Hij staat nu gewoon continu bij de kast en roept maar snoep snoep snoep..wat moet ik hier nu mee? iemand tips?

    probeer zijn gedrag al te negeren, maar wordt echt gek van dat gezeur en gegil en gejank erom.
    helaas eet hij hierdoor ook slechter, spuugt alles steeds uit en zeurt dan weer om snoep.:(
     
  2. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    negeren...en andere dingen aanbieden.....


    sterkte ermee!
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dat is idd wat ik doe..geef hem dan komkommer of een boterham, maar dat is vaak twee happen en spuugt het uit en gaat weer zeuren. lijkt wel of het erger wordt, hoop dat het minder wordt nu ik het op een plek heb liggen waar hij niet bij kan. Is in ieder geval al 1 voordeel voor mij, hoef niet steeds op te staan om hem van het dressoir weg te halen!;)
     
  4. shampoo

    shampoo Bekend lid

    6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Klinkt heel hard, maar misschien voorlopig even helemaal geen snoepje aanbieden? Dus ook niet na zijn middagslaapje. Als het zeuren dan over is een snoepje geven; in de trant van "nu zeur je er niet om, dus nu mag je een snoepje".... Ik zou het anders ook niet weten. Succes!
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dat zou ik ook kunnen proberen, wordt het wel heel hard voor hem, maar dit is ook niet leuk meer.;)
     
  6. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Klinkt goed!
     
  7. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben ook begonnen met negeren. Luca gaat steeds vaker zelf aangeven dat hij een koekje wil, dus nu krijgt hij van mij geen koekje meer als hij zeurt. Hij krijgt iets lekkers als IK dat wil geven en niet als hij erom vraagt. we hadden van de week ook echt geruzie om een koekje. Hij had een soepstengel maar dat moest hij niet, hij wilde een koekje. Het heeft een uur geduurd (krijzen, gillen boos zichzelf op de grond gooien) , maar uiteindelijk begreep hij dat hij niets kreeg en tot nu toe heeft hij niet meer gezeurd om koek. En omdat hij niet zeurt krijgt hij dus een koekje!
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik zou het inderdaad even helemaal niet meer geven. En het sowieso uit beeld zetten. Daarna kun je het herintroduceren, maar alleen op vaste momenten als ie er niet om vraagt. En daarin consequent blijven. Dan leert ie het vast wel :)

    Mijn zoontje heeft deze fase ook met peuterkoekjes gehad. Om gek van te worden. Maar door consequent te zijn, heeft ie het nu wel door.
     
  9. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dit is ook 1 van de redenen dat ik gewoon niet echt met snoep begin tot hij twee is (als ik het ga volhouden!;))
    En verder zou ik het ook gewoon even helemaal niet meer geven, in de trend van waar om gezeurd word, krijg je niet. En hem daarmee ook duidelijk maken dat een snoepje echt iets speciaals is en niet de hele dag doorgegeten kan worden. Kan je hem dat niet al een beetje uitleggen misschien?
    Kan je zeggen dat gezeur echt aafrechts bij mij werkt, ik zou het mijn kleintje onmiddelijk verbieden en helemaal niet meer geven totdat hij snapt dat ie op moet houden met dat gedram :)
    Succes! :)
     
  10. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    hier ook 1 van de redenen om geen snoep te geven. maar goed daar heb je niks aan.

    geen snoep geven op vaste tijdstippen, het zijn net wandelende klokken soms.
    hoe moeilijk het ook is, gewoon negeren, als hij niet meer zeurt, dan als beloning een snoepje geven
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Moeilijk als er een kind al een tijd staat te krijsen, maar toch: VOLHOUDEN. Niks geven. Elke keer dat je hem toch iets geeft als hij zeurt en gilt, beloon je hem voor zijn gedrag. En belonen = herhalen. Dus gaat hij vaker zo doen.
    Succes!
     
  12. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    alleen niet gaan belonen met een snoepje dan he! want dan wil hij straks voor alles wat hij goed doet een snoepje en ben je nog verder van huis!
     
  13. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Een kind van 2 dat elke dag een snoepje krijgt? Ik heb dit nog nooit gehoord. Ik weet wel dat als ze eenmaal aan de suikers wennen, ze altijd zoete dingen willen hebben.

    Ik zou zeggen AFLEREN!
     
  14. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    ken genoeg die met 1 al elke dag snoep krijgen
     
  15. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb zoeits van; waarom beginnen met snoep als ze voorheen toch niet wisten hoe het proeft. Zonde van de gezondheid en tandjes om dan met snoep te beginnen.
    Mijn zoontje vind het al feest als hij lekker een banaan of een peer krijgt, omdat die zo lekker zoet zijn. En als hij twee is ga ik denk ik ook eerst aan de rozijntjes etc. In iedergeval zo lang mogelijk uitstellen. Ik eet dan zelf natuurlijk ook geen snoep als hij er bij is, want als ik het eet kan ik het hem ook niet weigeren natuurlijk.
    Maar TS heeft nog twee andere kinderen, kan me voorstellen dat het dan heel lastig is om de jongste geen snoep te geven, als de ouderen het al wel mogen/krijgen.
    Misschien kan je daar dus ook rekening mee houden TS, zorgen dat je andere kinderen en jullie als ouders niet in zijn buurt snoepen, dan word hij er natuurlijk alleen maar aan herrinderd!
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik geloof niet dat dit een reactie is waar ts iets aanheeft.;) Bovendien snoep is geen drugs of vergif.

    En op elke leeftijd kunnen ze zo dreinen als ze iets willen. Dan maakt het niet uit hoelang je het snoep uitstelt.

    ts, ik denk dat het heel moeilijk is, ik vind de optie van shampoo wel de beste denk. Hopelijk is hij daar gevoelig voor.
     
  17. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ocjee er zitten hier weer een paar schooljuffrouwen. grrrrrr
    ook na 2 jaar kan een kind nog gaan dreinen om snoep hoor!!!!!!! dus dat gezeik van na 2 jaar pas snoep daar veeg ik me kont mee af! sorry moest er even uit!

    hier 15 maanden en by the way ook nog geen snoep alleen fruit, sosm een biskwietje of een inimini peperkoekje van sesamstraat. maar als ze ooit nu es ergens een spekje oid aangeboden krijgt. nou so be it!

    ontopic; sluit me ana bij de rest. van misschien een tijdje helemaal geen snoep en verder negeren negeren negeren. veel succes hoor ts!
     
  18. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pfffffffff hier gilt mijn dochter om
    banaan(kan niet over de groente afdeling lopen)nanana nanane
    koekjes
    alles wat eetbaar is
    word er ook soms gek van
     
  19. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.002
    1.831
    113
    Provincie Groningen
    Mijn god...de anti snoep/suiker moeders hebben hun mening weer klaar!

    Ik zou hem absoluut geen snoep meer geven als hij er om vraagt.
    En als hij dreint...laat hem maar dreinen, consequent zijn en niks geven. Hem eventueel iets gezonds aanbieden, wil hij dat niet, dan niet.
     
  20. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ooo erg herkenbaar... mijn dochter van 2 vraagt ook vaker om snoep... we hadden eerst ook een lade met allemaal lekkers erin waar ze bij kon... we hebben al het snoep weggedaan en daarvoor in de plaats in die lade fruit neer gelegd, liga's rozijntjes, en nijntje babykoekjes... en nog meer van dat soort dingen... nu staat ze steeds bij de la en kijkt erin en pakt dan maar een appel... werkt hier dus wel... snoepjes krijgt ze echt nog wel maar niet meer wanneer ze erom gaat drammen... hier werkt dat wel... niet altijd natuurlijk maar het meeste van de tijd gaat het goed...

    dus misschien je dressoir kast eens vullen met goede tussendoortjes...
     

Deel Deze Pagina