Dames, sinds gisteren voel ik me niet echt fit. gosteren hele dag gammel en beroerd geweest. de misselijkheid is nu gelukkig weg, maar daarvoor in de plek heb ik nu flinke keelpijn. vanmorgen honing in huis gehaald, maar zodra ik thee met honing drink is de misselijkheid weer terug. niet handig dus.. strepsils werken bij mijn man super, maar bij mij niet. Al blijf ik ze stug door innemen. Iemand DE tip tegen keelpijn?
Trachitol. Is suikervrij, misschien kan het ook met je misselijkheid. Zit een antibacteriele werking aan en daarbij verdoofd het de keel tijdelijk. Ik vind het zelf wel vaak een heel vreemd (onprettig) gevoel, maar beter dan van die hele erge keelpijn. Heb t trouwens ook net gehad, flink verkouden en keelpijn/beroerd. Maar niets hoeven nemen gelukkig.
Hier helpen altijd 2 dingen. De Chinese kippensoep van de plaatselijke Chinees, klinkt stom maar bij keelpijn of groen helpt hij zooooo goed! En gewone thee met dan een paar citroenschijfjes erin en een zoetje of beetje suiker. Geen citroentjes pakken uit een zakje maar echt schijfjes erin doen, lekker en werkt goed!! O wat ook goed werkt is waterins dat verdooft de keel waardoor je na het eten van zo een ijsje ook weer wat gewoons kan eten zonde dat het pijn doet. Beterschap
Het advies van de huisarts tegenwoordig bij keelontsteking is veel drinken en waterijsjes eten. Ik heb drie weken geleden een fikse keelontsteking gehad en gewoon ibuprofen geslikt tegen de pijn. Het verlichtte wat, maar lang niet alles. Beterschap.
Doorbloeding verhogen versnelt genezing. Warme dranken en het sabbelen op iets...waarop maakt niet zoveel uit. Kan net zo goed een steen zijn maarja dat is niet zo goed voor je tanden. Een andere optie is koelen om zwelling te verminderen, dit is prettig als je echt moeilijk kan slikken door de zwelling. Dan koude dranken en ijsjes.
Broodje kaas heb ik wel in huis. moet alleen niet aan eten denken haha. maar probeer het vanavond even als de kinderen op bed liggen. citroen heb ik niet in huis maar wandel zo wel even naar de buurvrouw. Als ik zit nergens last van, behalve die slapheid. maar zodra ik beweeg hoofdpijn en duizelig, stijve nek en enirme kippevel.. keelpijn alleen met slikken trouwens, heel vaag.
Probeer wat boullion of dextro binnen te krijgen als je het eten niet lukt. Warme kruik of pittenzak in je nek leggen en uitzieken !
wat vervelend voor je! lekker onder de wol kruipen met een kruikje, zou ik zeggen! soms werkt zo'n heet citroendrankje (citrosan heet het geloof ik) goed, maar dat verschilt per persoon!
mijn vader zweert bij zoutwater gorgelen (dus niet inslikken), ik heb het nooit gedaan maar het zou goed kunnen helpen
kamillethee, werkt ontsmettend en verzachtend voor je keel. Je kunt ook gorgelen met kamillosan, werkt hetzelfde.
Wat Vonnie zegt klopt helemaal, met zout water gorgelen. Dit ontsmet en gaat infectie tegen. Dit moet je wel zsm doen nadat de klachten zijn begonnen. En inderdaad waterijs of iets anders koud. Groetjes, Linda
hier nu ook een fikse keelonsteking, heb pijnstillers van de ha gekregen en wat hier het beste werkt is thee al het andere drinken niet. verder eet ik zo nu en dan een antaflu. ijs werkt voor geen meter. helaas heb ik er al vanaf maandag last van. vooral de nachten ik doe geen oog dicht
Ik lig nu heerlijk op bed met een kop kamillethee en dvdtje. even filmpje kijken en dan lekker slapen.
ik heb een aantal weken geleden angina gehad, dat is een bacteriele keelonsteking. 40 graden koorts, niet meer kunnen eten of drinken of praten en slikken. Heb uiteraard antibiotica gehad ervoor. Wat bij mij het meeste hielp was ibuprofen, heel veel waterijsjes eten (binnen 3 dagen, 2 pakken erdoorheen), en nat houden, dus veel drinken. Thee met honing, of koude dranken. Ook trachitol, hibitane en keelspray van dr vogel verzachtten de pijn... sterkte!
Helemaal mee eens. Het proeft redelijk smerig, maar het werkt!! Gewoon kopje kraanwater, zout er bij in en gorgelen maar. Het verzacht direct!!!! Daarnaast trekt de keelpijn snel weg. Een aanrader dus!!
Gorgelen met zout water, waterijsjes en warme thee. Zelfde als wat eigenlijk voor mij gezegd is! En ik raad je aan pure honing te halen bij een imker, en daarvan met regelmaat een lepeltje te nemen. Zit veel genezing in honing.
Ik had ook pijn in mijn keel en een heel klein beetje een verstopte neus.. Ik heb 2 avonden een ui gesneden in 4 stukken naast mijn bed gehad!! En nu geen keelpijn meer!! Succes & beterschap
Uitzieken.... Verder kun je proberen veel te drinken (thee met honing, of juist iets heel kouds), gorgelen met lauw zout water en trachitol opzuigen. Maar uiteindelijk maakt het voor de duur van een keelontsteking geen klap uit. Die moet je gewoon uitzieken. heb er zelf ook last van gehad. Nu alleen nog enorm aan het hoesten, voor de rest is 't wel over.