Snoep van anderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Evenzen, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, niet iedereen is zo streng daarin..
    Er zijn genoeg ouders die het extreem overdreven vinden om je kind zo te beperken.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen. Hier is het hetzelfde, ik zie het ook op de speelpleintjes, kindjes die zakken snoep of chips meekrijgen van hun ouders etc, en dan is het heel lief dat het gedeeld wordt... maar ik vind het nogal onnodig om een kleuter doordeweeks zoveel chips en snoep te geven. Mijn dochter is nu nog jong genoeg om het haar gewoon te verbieden, ik ben er toch zelf bij, maar als ze ouder is en alleen gaat spelen, gaat dat dus niet meer en zal ik het aan haar moeten overlaten.
    Nu wonen we in een groepje van 20 huishoudens met veel kindjes in dezelfde leeftijdscategorie, kindjes spelen vaak op ons gezamelijke binnenplaatsje en hier zijn de ouders wel wat eensgezinder en wordt er gewoon niet gesnoept eigenlijk, moeders denken er allemaal wel aardig hetzelfde over gelukkig. Dus misschien dat ik mijn dochter in de toekomst op die manier ga beperken; soms gewoon alleen hier op de binnenplaats blijven en niet naar de grotere speelpleintjes.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook dat houdt een keer op.... :)

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, op een dag moet ik dat ook los laten, ik vind niet dat ik andere moeders kan zeggen dat ze geen snoep mogen uitdelen ofzo. Dus ja, dan eet ze maar chips en snoep, ik vind het dan te ver gaan om haar te beperken in bij wie ze speelt. Als hier kinderen komen spelen, zou ik wel iets gezonds aanbieden, maar meer dan doet kun je denk ik niet doen.
    Maar nu is ze nog 2, gaat ze binnenkort naar de psz waar ze alleen maar thee drinken, fruit eten en rozijntjes krijgen als een kindje jarig is, en that's it :D Lekker overzichtelijk nog ;)

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Eigenlijk is het best jammer dat het beeld van "traktatie" of "iets lekkers tussendoor" zo snel verpest is... Voor echt kleine kinderen zijn rozijntjes een feest of een mandarijn met sinterklaas... bij oudere kinderen is dat er al gauw af... Als mn stiefkids vragen om iets lekkers moet ik stiekem in mezelf wel een beetje lachen om die terleurgestelde gezichten als ik dan een zak appels pak :) wij hebben gewoon geen snoep in huis. Ships wel, maar dat is voor vrijdagavond of zaterdag avond. Anders niet.

6. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ik huiver voor het moment dat mijn dochter oud genoeg is om alleen in de speeltuin met andere kindjes te spelen.

Af en toe snoepen vind ik echt niet erg, maar het wordt overal aangeboden en dat wordt ik de boeman gemaakt als ik nee zeg.

Maak me er niet druk om, afwachten en loslaten :D

Hopen dat ik haar van huis uit mee kan geven wat wel goed en wat niet goed is.

Opvoeden - zucht-

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit deden wij als kinderen juist met opzet.

Dan een groepje van 5 en dan bij elke ouder lekkers vragen, ha ha

Dat werkte ook nog :D

Ik weet er niks tegen..behalve dat ze zelf nee kunnen zeggen.

Op dit moment zeggen mijn kinderen meestal nee...maar straks als ze ouder zijn zal de grip daarop wel minder worden.

Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk.

Maar een groep app...die ga ik ook voorstellen onder de buufjes...sowieso wel handig als je dingen wil bespreken, of wilt weten of je kind daar is.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Je hoeft het niet voorzichtig voor te leggen. Praat gewoon vanuit 'ik'. Dus: het is mij opgevallen dat onze kinderen bij iedereen aan de deur een snoepje gaan vragen. Ik vind dat best moeilijk, omdat... Hoe denk jij erover?
    Dan zou het heel gek zijn als jouw kind ineens wordt buitengesloten. Je beschuldigt namelijk niemand.

Je zou ook met je kindje af kunnen spreken dat hij naar binnen komt voor drinken en wat lekkers. Ik deel zelf nooit uit op straat. Mijn overbuurvrouw ook niet. Eten wordt binnen opgegeten. Andere moeders in de straat doen dat wel. Dat is hun opvoeding.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Vreselijk.. Ik heb echt niks tegen koek en snoep, maar gewoon 1 keer bij het drinekn als ze uit school kom, en niet mee naar school.

Maar als je ziet wat die kleuters mee krijgen! Ik vind het gewoon sneu voor mn dochter.. En inderdaad zelf voel je je bijna schuldig..

Wat te denken van de reis naar school toe en terug.. Mijn dochter wordt gebracht, (om de beurt met ouders) en ze krijgen van 1 moeder serieus koek ed om in de gordel te blijven!! Grr.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Toevallig gisteren met de buuf erover gehad. Ik stond daar even en daar kamen de kindjes aan, mama, mag ik een snoepje. Gelukkig zitten we allemaal wel op 1 lijn en krijgen ze vaak soepstengel, komkommer of ik maak een bordje met verschillende soorten fruit. En als ze een snoepje krijgen is het vaak een klein snoepje.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lastig... ik zou het ook bespreekbaar maken met de andere ouders en dan inderdaad niet 'een schuldige' aanwijzen maar praten vanuit je eigen gevoel.

Op de school waar mijn dochter straks naartoe gaat mogen er geen koekjes en snoepjes meegegeven worden, alleen lunch en fruit. Ze krijgen van school zelf water te drinken en een koekje op de middag. Ik vind t vrij streng maar aan de andere kant creert het wel gelijkheid. En kan ik straks losgaan met bentolunches (dankzij Tuc :D)

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies dit zo wil ik het later ook proberen maar moet natuurlijk nog ondervinden of het ook echt gaay werken ;)

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, het is vaak gemakzucht ook. ;)

Deel Deze Pagina