Wel of geen pup?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 29 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik zijn nu al heel lang aan het twijfelen, maar we komen er maar niet uit!
    Toen we voor zo'n 3 maand terug op visite waren bij de zus van mijn vriend, hebben we gezegt dat we ooit in de toekomst wel graag een hondje zouden willen. Een week voor kerst hebben zij hun eigen hondje laten dekken, want ze wilden graag een nestje.
    Tweede kerstdag daar op visite geweest en er lag een kadootje voor ons onder de kerstboom: een hondenmandje!
    Wij mochten namelijk van hun wel een puppie! Heel erg leuk en aardig natuurlijk, maar ik voel me een beetje tegen de muur gedrukt nu.
    Het voelt bijna als een soort van verplichting om van hun een puppie te nemen. Ja, we willen graag een hondje, maar ik vind de timing zo verschrikkelijk verrot!
    De puppies worden deze week 3 weekjes oud. Als ze 8 weken zijn mogen ze bij mama-hond weg. Dat zal dus ergens midden maart zijn.
    Nu is het zo dat wij ook een poes hebben, en die is gewend om alle aandacht van de wereld te krijgen! Ik vraag me al af, hoe dat straks in godsnaam moet of gaat als de kleine er is! Aandacht zal verdeeld moeten worden. Ik vind het dus voornamelijk voor onze poes een beetje lullig dat er binnen 1 maand tijd 2 'indringers' in huis komen; eerst half maart de pup, en een maand later de baby....
    Nu hebben wij het hier al wel over gehad met mijn schoonzus, en zij zeggen ook wel dat als we het hondje niet nemen ze het niet erg zullen vinden. Vlak daarna krijgen we echter wel de opmerking dat ze het wel heel fijn zouden vinden als we het hondje wel nemen, want dan weten ze waar hij terecht komt en dat hij het goed zal hebben.

Wij vragen ons dus af wat we moeten doen, want straks als de kleine er is. moeten we al aan al het nieuwe wennen, en dan hebben we ook nog een kleine pup lopen die opgevoed moet worden....
    Wat zouden jullie doen?

(sorry voor het lange verhaal.... :oops: )

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Het lijkt mij dat als de kleine er straks is dat je geen tijd hebt om de pup op tevoeden.
    Het beestje moet nl erg veel naar buiten.

Ik zou wachten tot na de bevalling.

Succes met het nemem van jullie beslissing.

Veel liefs Lydia

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik denk dat een pup en een baby niet echt
    samengaan.

je moet je pup nog vanalles leren,
    maar je moet ook nog in een ritme komen met
    je kindje.

dus moet je gaan schipperen en dan heb je dadelijk
    het gevoel dat je op alle fronten tekort schiet.

ikzelf zou er dus voor kiezen om nu nog
    geen pup te nemen.

en je hoeft je zeker niet verplicht te voelen!

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik zou aan ze vragen of ze hierna nog een nestje nemen, en dat je er dan graag een wil hebben. Want dat de timing nu niet echt handig is, en dat moeten ze ook kunnen begrijpen... Wat voor soort pup is het eigenlijk? ras.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik denk dat de timing idd slecht is.
    Een pup vraagt echt heel veel aandacht! Is immers zelf nog een babietje. Deze aandacht kun jij hem dan even niet geven want dan huilt bijvoorbeeld je kindje. Of je poesje wil aandacht. Denk dat je beter even kunt wachter hiermee. Zou er in ieder geval even goed over nadenken.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het ras? Hahaha... uhm.. het is zo'n wit klein hondje.... (verdorie ik kom niet op de naam!) Ik ga even zoeken....

7. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Als ervaren fokker zou ik het afraden. Sterker nog, ik zou je nu geen pup geven.
    Je hebt er nu nog geen idee van hoe je leven er uit ziet met een kleine beeb. Misschien is het een heel rustig kind, maar misschien ook heb je pech en is het een "huilbaby".
    Verder heb je er ook geen idee van hoeveel werk die pup meebrengt. Het tig keer buitenzetten in verband met zijn zindelijk maken. Wat als hij voor de deur zit te piepen en eruit wil en de beeb ligt te huilen....deur open en hup pup...is een optie haha.
    Ik hoop dat je me begrijpt. Neem eerst alle tijd voor deze kleine nieuwe wereldburger! Pups komen er nog plenty!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    [-( Ook ik zou het niet doen hoor! Ik neem aan dat ze dit dan toch wel begrijpen.

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik zou het ook niet doen. Met een pup moet je elk (!) uur naar buiten voor een plasje! Zie je het al voor je....Zo net na de bevalling. Ik zou het afraden....

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jullie hebben allemaal precies dezelfde mening als mij.... De timing is gewoon té verrot voor woorden! Anders had ik graag een pup gewild, maar dat is nu haast onmogelijk!
    Heb het ras inmiddels ook gevonden! Het is een maltezer.... Opzich wel leuke hondjes, maar ik had liever een Jack Russel ofzo gewild hahahahaha..... Denk dat ik toch maar voet bij stuk hou en deze ronde oversla! Een puppie brengt verschrikkelijk veel werk met zich mee, en ik heb het er graag voor over, maar nu even niet! :)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

maltezer leeuwtje?
    (of een jackrussel natuurlijk.. )

overigens.. ik denk dat wij ons idee over een nieuwe poes ook gaan laten varen.
    zou wel heel graag willen.. maar moeten EN verbouwen EN verhuizen.. EN een kind op de wereld zetten.. ben bang dat poes dan in de knel komt :(
    maarja.. het is nogal afhankelijk van je persoonlijke situatie he

vind het overigens wel ontzettend lief dat je een pup mag uitzoeken van ze.

weet alleen ook meteen weer waarom ik nooit dieren kado geef :)

althans.. niet meer dan een goudvis op een kinderverjaardag.. en dat is dan in overleg met ouders toch :)

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Gewoon laten weten dat je het nu niet handig vind, met de baby enzo.
    Er komen nog genoeg pups! Eerst maar eens je eigen kindje verzorgen en vertroetelen! ;)

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm ik denk dat ik het ook neit zou aanraden terwijl ik van d eander ekant vind dat je er echt wel een weg in kan vinden
    en het msischienw el voor mevrouw poes ook leuk kan zijn!

de timing is niet geweldig nee! echt niet
    maar van de andere kant... het is een malteser leeuwtje

maar misschien een ander idee....
    het hodnje blijft wat lanmger bij je zus...
    zodar het geo dgaat met je poesie en je beebie, en het hondje misschien al voor een groot deel zindelijk is komt het naar jullie toe?
    misschien een oplossing?

14. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Hier nog een ervaren fokster van zowel honden als poezen, en ook ik raad het je af...een pup heeft het eerste jaar super veel structuur, aandacht regels enz enz nodig...en dat in combi met een beebie is heel zwaar, zou bijna zeggen onmogelijk....nu is een malthezer niet het moeilijkste ras maar je kunt je pup in deze periode van beebie en puppie behoorlijk verknoeien om het maar netjes te zeggen ik zou ook een ronde wachten.

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen.
    Onze is nu bijna een jaar en vraagt nog mega veel aandacht.
    Zkr nu ze aan het puberen is.
    Ze probeerd alles uit.
    Als ze klein zijn moet je elke x als ze wakker worden weer naar buiten om ze te laten plassen.
    En binnen een maandje is ze niet zindelijk.
    Dan zit jij met je beeb en die wil je ook alle aandacht geven.

16. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Als je er niet achter staat gewoon eerlijk zeggen dat je het niet ziet zitten en een baby en een pup.

Want een pup vraagt veel aandacht hoor.

Lover

17. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    een pup is net als een baby je moet er uren tijd insteken

ik zou het je afraden , heb zelf 2 pups groot gebracht en kan je zeggen je hebt er je handen vol aan

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Net als iedereen je hier al adviseerd, zeg ik ook :

Niet doen!

Ik heb mijn lieve hondje na 1 jaar eindelijk volwassen en dat heeft veel tijd gekost. De eerste 4 a 5 weken moet je elke dag, elk uur met het beestje uit. Daarna ook nog vaak, en je moet op cursus en nog opvoeden. Dan komt ook nog de pubertijd, :confused:

Ik denk dat het je echt gaat opbreken als je het wel doet.

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Persoonlijk zou ik wachten. Als ik kijk hoeveel opvoeding/zindelijkheidstraining die van ons hebben gehad. Als je de pup krijgt moet je eigenlijk sowieso 2 weken vrij zijn, om hem een beetje zindelijk te krijgen. En dan moet je denken dat je iedere keer als ie geslapen, gespeeld, gegeten heeft naar buiten te gaan. En als je dan ook nog een eigenwijze pup heb die het niet wil leren (zoals 1 van ons) ben je er weken mee bezig.

De pubertijd is bij beide honden bij ons erg meegevallen, maar vooral de reu zindelijk krijgen, pff :confused:

Deel Deze Pagina