Ik hou niet van gebedel aan de deur. Niet voor snoep, loterijen, verkoop of wat dan ook. Mijn kinderen doen dit dus ook niet. En Sint Maarten vier ik zeker niet. Als ze snoep of iets willen kunnen ze dat aan ons vragen. Daar hoeven ze anderen niet mee lastig te vallen. Daarnaast vind ik het ook onveilig in deze tijd. Ze hebben geen idee waar ze aanbellen en wie daar woont. Ook acties voor school of sport mogen ze alleen vragen aan grootouders en eventueel directe familie. Waarom zouden buurtgenoten de school of club van andermans kind moeten bekostigen? Dat is niet hun verantwoordelijkheid maar die van mij. Het is wat mij betreft niet meer van deze tijd. Je moet gewoon heel duidelijk aangegeven "ik doe niet mee aan dit spel. Willen jullie niet meer aanbellen?" En dit ook aan de ouders vragen. "Jouw dochter belt regelmatig bij mij aan met een verzoek om snoep ik heb dat liever niet". Zeer waarschijnlijk zijn de ouders niet eens op de hoogte.
Vind het wel goed bedacht haha. Snoep is nooit voorgekomen maar wel eens een ruil spel.of een vriendje van dochter die aan de deur komt en troep van de straat verkocht. Ik kocht een oude pen voor 20 cent, blij dat hij was.
Snoep bedelen en ruil spelletjes doen ze hier niet. Heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Ik zou ook niks geven. Lege flessen geef ik ook nooit. Eigenlijk vooral omdat ik bang ben dat ze dan iedere dag voor de deur staan. (Buiten dat hem ik eigenlijk ook nooit lege flessen )
Ik ken het ook niet. Alleen rond Halloween/Sint maarten komen ze hier aan de deuren en dan alleen bij de huizen die een poster hebben hangen,die we een paar dagen eerder in de brievenbus hebben gekregen vanuit de buurtvereniging
Nee, Mijn kinderen hadden dit niet gemogen. Je weet maar nooit waar ze aanbellen. Dat bedelen voor snoep doen ze thuis en niet bij een ander.
Hier is het juist andersom. Ik wil mn kinderen niet opvoeden met kilo's suiker en dus mogen ze 1 keer per dag een snoepje en klaar. Soms een ijsje, maar niet elke dag handen vol snoep. Maar we hebben buren, met kinderen.. Die wel elke dag handen vol snoep, ijs, frisdrank etc krijgen. Nu zie ik dus constant mijn zoon van 5.5 met snoep lopen. Om 10.00 uur in de ochtend een bros of zure matten, om 17:45 nog een hele Cornetto etc vlak voor het avondeten. Ik pak het dan dus gewoon af. Dus heb er wat van gezegd, dat ik dat dus niet meer wil hebben omdat ik niet wil dat hij constant volgestouwd wordt met snoep.. Maar alsnog gebeurd het.. Wie weet mogen die kinderen die bij jou aanbellen thuis ook geen of weinig snoep van hun ouders en gaan ze daarom naar jou. Ik zou ze gewoon niet meer geven. Daaag
Hier doen ze heel vaak ruilspelletjes, maar inmiddels weten ze ook wel dat bij mij aanbellen niet zoveel zin daarvoor heeft
Ik hou er ook niet van. Tijdens een geldinzamelingsactie van school kreeg zoon een potje mee om mee langs de deuren te gaan voor 3de wereldlanden. Hebben we zelf geld ingedaan. No way dat hij langs de deuren gaat. Dat ze misschien thuis geen snoep mogen is ook door mijn hoofd gegaan. Ik zal het eens aankaarten bij de ouders maar wil ze ook niet verklikken. Ik zal voortaan duidelijker zijn tegen het nieuwe clubje. De meisjes zonder broer heb ik al geconfronteerd en die komen niet meer.
Ze zijn snel klaar bij mij , ik heb nooit snoep in huis omdat zoon het niet lekker vind...Deurbel zit er niet in omdat ik iets te vaak een pakketpunt ben de laatste tijd ,niet dat dat kinderen tegen houd omdat ze dan op het raam kloppen...Mijn zoon mag het niet en als hij al een keer iets krijgt geeft hij het aan mij...
Mijn kinderen hebben weleens zo'n ruilspel gedaan. Hier wordt ook weleens aangebeld voor een ruilspel of lege flessen. Zolang ze niet dagelijks of wekelijks komen geef ik wel iets. Ik moet zeggen dat mijn kinderen toen zij zelf een ruilspel deden naast de spullen om te ruilen ook overladen werden met lekkers. Ik wil niet dat ze zulke dingen steeds doen maar opzich was het voor mijn kinderen wel een hele goede oefening in durven aanbellen en iets vragen, maar je ook aan de afspraak houden dat ze niet bij een ander naar binnen gaat. Overigens vind ik aanbellen en om een snoepje vragen wel raar, zeker als ze dat vaker doen, dan zou ik denk ik gewoon zeggen dat ik niks in huis heb.
Ruilspelletjes en snoep vragen ken ik helemaal niet. We hebben zelf een sticker dat we geen verkopers aan de deur willen misschien helpt dat Zoon mag 2 keer in het jaar de straat op langs de deuren. 1 keer met halloween en 1 keer voor zijn sportclub. Vanwege de corona afgelopen keer niet gedaan.
Nee hoor, en dat moeten ze ook echt niet proberen Brutale apen Enige keer dat er snoep ''gevraagd'' wordt langs de deuren is hier met Sint Maarten. Dacht dat je topic daar over zou gaan (beetje vroeg wel)
Hier gebeurd dat niet en mijn kinderen mogen dat absoluut niet. Ze mogen 1x per jaar langs deuren voor snoep en dat is met SintMaarten. Op de camping heeft zoon dat spel met een theezakje ruilen en steeds wat groters krijgen 1x gedaan omdat zijn vriendjes en vriendinnetjes dat gingen spelen maar eigenlijk voelde ik me daar ook niet prettig bij. Als kinderen hier aan de de deur komen om snoep bedelen zeg ik denk ik dat ze dat lekker aan hun eigen moeder moeten vragen.
Hier niet aan de deur, wel t ruilspel op de camping gehad en dan moest t ook echt een camping item zijn. De potjes unox leverpastei, haringen en scheerlijnen waren in trek. Ben altijd wel benieuwd waar ze mee begonnen en waar ze dan mee eindigen. Was een hele horde voor 1 avond, was georganiseerd door de kinderen onderling niet t animatieteam dit keer.
Heel vreemd, zou trouwens ook echt niet blij zijn als andere mensen mijn kind volstouwen met snoep wanneer hij door heeft dat hij het dus zo kan krijgen.
Op het Sint Maarten stukje na volledig met je eens, ook het stukje veiligheid. Daarom loop ik altijd mee met Sint Maarten. Hier maakt jederen daar altijd wel een feestje van met versierde tuinen en als ik zelf met de kinderen loop dan maak ik een gezellig tafeltje waar kinderen zelf een zakje snoep vanaf mogen pakken.
Mijn dochter krijgt de laatste tijd af en toe van buren (ouders van kinderen met wie ze speelt) weleens een ijsje. Het stoort me enorm dat ze dat aanneemt en gaat eten zonder het aan mij te vragen. Dat probeer ik haar nu te leren. Als ik een ijsje aan de kinderen aanbied zeg ik altijd dat ze eerst aan hun ouders moeten vragen of dat mag. Ik vind het ook wel vervelend van de buren dat die dat niet tegen dochter zeggen. Ze snapt het nog niet helemaal heb ik het idee dus ben benieuwd wat ze de volgende keer doet als het word aangeboden.
Wij deden vroeger alleen heitje voor een karweitje. En dan gingen we in de straat bij mensen aanbellen en nij de een moesten we oud papier weg brengen. Bij de ander de voortuin vegen enzz en daar kregen we dan een centje voor.
Hier hebben we bij ons een thuis punt... Mijn zoon gaat langs bij mensen voor snoep. Hij weet dat het niet mag maar hij doet het toch... Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. Bij die vrouw geweest en ze geeft dan gewoon stiekem.... ja, een vrouw van 80 geeft het gewoon toch...