Hier min of meer hetzelfde. Gelukkig vragen mijn kinderen ook niet om snoep e.d. en meestal willen ze het zelfs niet eens als ze het wel eens aangeboden krijgen ergens. Belonen d.m.v. snoep doen we ook nooit, vinden wij heel een hele slechte gewoonte van sommige ouders. We proberen gewoon de slechte eetgewoonten zo lang mogelijk buiten de deur te houden alhoewel ik wel besef dat wanneer ze ouder worden het wat meer strijd zou kunnen gaan opleveren. Maar goed, we zullen ze in elk geval van huis uit een gezond eetgedrag aanleren, in de hoop dat als ze ouder zijn daar wel iets van blijft hangen.
Hier ook zolang mogelijk geen snoep. Heel soms krijgt ze hier een volkoren biscuitje, dan straalt ze al helemaal. Bij m'n ouders krijgt ze een plakje ontbijtkoek, vindt ze ook geweldig en weet ze al precies als ze daar komt. Verder krijgt ze alleen als tussendoortje fruit, volkoren crackers, soms stukje soepstengel, rijstwafel, rozijntjes en soms knijpfruit (zonder toegevoegde suikers). Laatst had ik ook van die goodies bananensticks, die vond ze ook erg lekker. Het zal voor haar wel gelijk staan aan een snoepje. Hier een dochter met allergieen, maar die spekjes houden we nog maar heel lang weg en een bakje druiven is ze hier gek op, ik denk dat ze daar de voorkeur wel voor heeft. Bij de oppas krijgt het andere oppaskindje wel eens chips maar Danique krijgt dan een doosje rozijntjes. Inmiddels weet ze dat ook precies. Ze hoeft hier heus geen suikerloos leven te hebben maar snap nooit zo goed waarom kindjes van nog geen jaar al vol suiker worden gestopt en ik beperk het hier het liefst nog even zo lang mogelijk.