mn neefje is vandaag 2 geworden en heeft op de creche bekertjes met snoepjes getrakteerd. mn dochtertje van 14 mnd kreeg ook zo'n bekertje. Nu heb ik zelf de snoepjes opgegeten, omdat ik haar te jong vind. Maar wat is wel een goede leeftijd voor een kind om af en toe een snoepje te mogen?
Idd daar lig het aan op die leeftijd gaf ik echt wel af en toe een spekje ofzo.. Nu is ze bijna 3 en ben echt een beetje van het snoep afgestapt..Ze krijgt heel af en toe een snoepje en tja als opa en oma etc komen en die brengen wat mee vind ik het ook niet erg en met traktatie en dergelijke ook niet maar over het algemeen krijgt ze van mij zelden snoep
Ik heb eigenlijk nooit snoep in huis, maar als mijn zoontje van een traktatie nu iets meekrijgt vind ik dat prima en mag hij het lekker zelf opeten
Vreselijke traktatie voor een 2 jarige en zeker voor 14 maanden. Ik zou hier als kdv / psz wat aan doen. Een kind van 2 mag best eens een snoepje maar dan hoef je dat nog niet uit te delen
Dit soort snoep denk ik vanaf 2 2,5 jaar. Persoonlijk zou ik rozijntjes of fruitstukjes in zo'n doosje eerder geven als traktatie. Hier weinig snoep. Vanaf 1 jaar bij uitzondering een spekje. Rozijntjes/fruitstukjes wat vaker.
Eens..ik vind t zelfs op de kleuterschool vervelend dat er soms best heel veel snoep wordt getrakteerd...
Rond 1 jaar gaf ik rozijntjes en die krijgt ze nog regelmatig. Ergens tussen 2 en 2,5 heeft ze voor het eerst een snoepje gehad en af en toe mag dat best. Ik heb het niet in huis. Trakteren zou een gezonde traktatie worden, geen snoep.
Een goede leeftijd om een snoepje te krijgen is de leeftijd die jij en je partner afspreken samen. Ik heb geen idee wat 'normaal' is, ons kindje is nog lang niet op de leeftijd dat hij mag snoepen. Ik zou inderdaad ook eerder voor een doosje rozijntjes gaan dan voor tumtummetjes. En waarom tumtummetjes én een schatkistje? Ik begrijp niet dat die traktaties tegenwoordig zo veel moeten zijn.
Pfff Waar hebben we het over, over een schatkistje en tumtum .. Oeeeee wat erg zeg @ts: Heer kreeg die kleine vanaf een maand of 14 / 15 zo af en toe eens een snoepje, zo'n schatkistje bijvoorbeeld of rozijntjes, gewoon zachte snoepjes. Een normale leeftijd zit er niet aan vast, tis maar net wat jij als ouder fijn vind.
Mijn oudste krijgt die snoepjes niet. Ze krijgt zeker weleens wat lekkers, maar dan geef ik liever een koekje of een stukje chocola en niet zo'n snoepje vol met kleurstoffen en hulpmiddelen (en meestal ook nog gelatine dus sowieso geen optie voor mij). Wij hebben dat soort dingen ook nooit in huis
Nou idd, daar zijn de OER(L)(m)oeders weer haha.. Nee hoor hier krijgen ze ook eerder snoepjes en koekjes etc. (jaja, we zijn allemaal slank ) Mijn zoontje van 10 maanden krijgt rozijntjes maar ook een chippie, koekjes, hapje taart tja net wat er is eigenlijk. Er wordt hem ook vanalles toegestopt door de broer en zussen. En ik vind het niet erg..zolang het niet met bergen is. Ik zie er geen kwaad in iig.
eens. als mijn zoontje jarig is deelt hij ook gewoon snoep uit. ik snap niet dat er zoveel ouders zo moeilijk om kunnen doen. ik zelf zie in ieder geval het probleem niet. en ja ik wil ook dat mijn zoontje gezond eet en niet te veel snoept maar ik vind eerlijk gezegd een stukje komkommer of een manderijntje voor uitdelen ook raar. daar worden kinderen toch niet blij van(mijn zoontje in ieder geval niet)
Ik vind 2 jaar ook een beetje vroeg voor dat soort traktaties. Hier mag het ook niet op de peuterspeelzalen en school. Ik zou zeggen, zo veel mogelijk vermijden tot 4 jaar, zo ook chips en andere vette dingen. Je moet ook inderdaad afstemmen met je partner wat jullie vinden. Het verschilt ook per familie. Ik kreeg vroeger nooit elke dag een snoepje, ook niet toen ik 6 was. Mijn man kennelijk wel. Mijn schoonmoeder vind 1 snoepje per dag normaal op mijn dochter's leeftijd (5 jaar). Ik dus niet zo. Een paar keer per week ok, ik zeg eigenlijk altijd 'in het weekend' (ook voor zoete kindertoetjes van danone enzo) maar ze kunnen na school beter een substantieel iets nemen zoals fruit, of rozijnen, ook al willen ze dat op een gegeven moment niet meer. Graag of heel niet. Beste is het inderdaad niet in huis te hebben, al dan niet omdat mama er dan de hele week van snoept . Chocola en chocomel en zo doen we hier ook niet vaak. Chocola eigenlijk helemaal niet. Charlie
Hier echt wel eens een snoepje als het een traktatie is mag die die hebben. Thuis krijgt hij wel eens een snoepje maar heb eigenlijk nooit wat in huis van snoep en koek, en als ik het wel heb mag hij het ook. Ow vorige week onderweg naar vakantie hebben we met zijn 3 tjes een zak apenkoppen op (HEERLIJK)
Ja zeker liever een blokje chocola dan een tumtummetje. Heb je de ingredientenlijst van een zak tumtummetjes weleens gelezen? Nou, daar word ik echt niet blij van. Dan geef ik liever chocola waar geen zoetstoffen en hulpmiddelen en tig E-nummers en gelatine in zit.