Ik snap de hele rel om snoep nooit zo. Hier krijgt hij toch regelmatig een nijntje koekje en bij familie krijgt hij rustig een spekkie. Oke het heeft geen toegevoegde waarde, maar denk je dat ik daar aan denk als ik s'avonds zoete trek heb... En trouwens.. nooit een gegeven paard in de bek kijken..
Ik denk rond de 1,5 wat rozijntjes rond de 2 jaar eens een spekje en een tijd daarna 2,5/3jaar dus meer richting winegum of tumtum. voor de 1,5 jaar krijgt onze dochter af en toe een liga of rijstwafeltje en that's it ben ook niet zo van het snoep. ze kan in dr leven nog zoveel snoepen dat ik het de eerste jaren echt afhoud
Bepaal je toch lekker zelf en daar hoef je toch geen raad bij andere moeders om te vragen..hmmm!! Ik ben heel makkelijk met snoep en hij kreeg al vrij vroeg bepaalde snoepjes. Gewoon van die zachte snoepjes! Niks mis mee!!
Sluit ik mij bij aan. Ik zit met stijgende verbazing de reacties van sommigen te lezen... Pfff tumtum snoepjes NOU WAT EEN RAMP zeg Laat kinderen gewoon lekker kinderen wezen... Dames jullie kregen vroeger ook gewoon een snoepje hoor, waarom moet ALLES tegenwoordig altijd etisch/medisch/gezondheidstechnisch verantwoord zijn.... Ik kan daar echt ontzettend moe van worden. Heb op het KDV laatst iets soortgelijks getrakteerd trouwens... Ohohoh wat zal ik nu een slechte moeder gevonden worden met al die niet verantwoorde snoepjes
Tja hier mogen ze van mij ook gewoon op snoep trakteren als ze jarig zijn. Ze zijn tenslotte jarig Toevallig een lading klaar staan omdat onze dochter vanmiddag op de psz mag trakteren. Een bekertje met een cakeballetje en een snoepspeentje aan een aardbeienveter. Voor onze kinderen staat er op de kalender wat ze per dag mogen hebben Per dag mogen ze 2x fruit kiezen, 1x een koekje en 1x een snoepje. Wat gekozen is wordt doorgestreept zodat ze zien dat ze dat niet meer kunnen kiezen. En als ze een traktatie krijgen op school dan hebben ze gewoon mazzel net zoals ik mazzel heb als ik bij iemand een stukje taart krijg bij de koffie ipv een bisquitje
En omdat er zoveel verschillende meningen zijn, hebben wij op t werk (kdv) een geen suiker beleid. Traktaties waar suiker in zit word dan ook met de ouders mee terug naar huis gegeven. (dit word overgens in het intake gesprek aangegeven) Wij hebben een boek op t werk liggen waar ouders in kunnen kijken voor alternatieven. Persoonlijk heb ik 2 meningen, aan de ene kant denk ik, tja t kind is jarig.. en zo af en toe een snoepje op t kdv tja wat maakt t uit.. maar er is soms bijna alke week wel iemand jarig, dus eigenlijk is t niet zo af en toe een snoepje. en kinderen krijgen thuis, en idd van opa oma, tantes enz al genoeg. Dus waarom ook nog op t kdv..kinderen zijn net zo blij met een doosje rozijntjes, soepstengeltjes met smeerkaas, of een stokje met wat fruit/worstje/kaasje.. t gaat erom dat ZIJ uit mogen delen, op de tafel mogen staan, een mooie muts krijgen, liedjes worde gezongen omdat ze jarig zijn. en (soms) papa en mama zelfs mogen blijven bij de verjaardag. dat is speciaal en dat vinden de kinderen leuk.. Als je vanuit t kind zelf kijkt, gaat t hun echt niet om t snoep...
Jee wat zijn een hoop van jullie vreselijk krampachtig met snoep bezig. Hier zie ik het al bij de vriendjes en vriendinnetjes van oudste die thuis amper wat krijgen dat ze hier maar door blijven zeuren. Mijn jongste is nu 20 maanden en krijgt ook gewoon snoepjes hoor. Eigenlijk al vanaf heel jong.Tja als je zus wat lekkers krijgt en jij moet het met een stukkie ecologisch,biologisch komkommer doen ja dan zou ik ook een driftbui krijgen. Hij krijgt hier al vanaf 12 maanden (schrik niet) rozijntjes,spekkies,tum tummetjes,hapje van mini marsje, griotjes, roze mini koek,gevulde koek(eigenlijk alle koek dus.chippies,cakje. en nog veeeeeeeeeeeeeul meer. Maar gewoon met mate. Na schooltijd als zus wat lekkers krijgt dan mag hij ook wat.en in weekend mischien iets vaker. Allebei mijn kinderen zitten prima op de middenlijn van de gewichtscurve en gaan niet overdreven met snoep om. laatst op verjaardag bij een zogenaamde geietnwollensokken gezin en moeder ging met schaal met lekkere koeken rond bij koffie en de kids kregen een maria bisqietje. Nou dat vind ik dus echt absurd.
Doe waar jij je goed bij voelt, dat heeft die moeder wiens kind trakteerde ook gedaan. Hier geven ze de traktaties mee naar huis, en dan kun je als moeder en vader zelf beslissen wat je ermee doet. Dan wordt het ook niet in een keer opgegeten. Verder hebben ze hier op de basisschool wel de regel gehad dat snoep niet meer mocht, maar cupcakes wel. Vond ik en vele ouders met mij ook raar, gezien er in cupcakes ook hopen suiker zitten, om nog maar niet te spreken over de versieringen die hierop worden gedaan. Deze regel is dus ook afgeschaft. Ik denk zelf nog met veel plezier terug aan mijn jeugd, gewoon zakjes chips in een shopper mee en uitdelen. Of moeders kwam langs met een koeltas vol ijsjes. Geen poespas, gewoon simpel trakteren.
gewoon voor jezelf een grens trekken idd. hier had ze van die traktatie een paar tumtummetjes gehad en dan de volgende dag of 2 dagen later wat uit t schatkistje. ben ook niet moeilijk met een spekkie of iets anders lekker, MITS ze dr banaantje/perzikje weet ik wat ook lekker op eet. en dat doet ze, lekker een reepje paprika knagen als ik kook, dan heb ik geen problemen met een stukje chocola of een spekkie. alternatieven als een soepstengel met smeerkaas (zout!!!) of een prikkertje met worstje/kaasje(zout!!!) ben ik ook niet voor. gewoon lekker alles met mate en gevarieerd. heb de ervaring hier dat de kindjes die geen snoepjes mogen thuis, hier komen schooien of zelfs snoepjes afpakken van andere kindjes. dan geef ik liever zelf een snoepje.
uhm dat is dus gewenning! Mijn dochter kreeg niets tot een 1.5 jaar, dan hebben ze het nog niet zo door. Daarna mocht ze gewoon mee doen met de tractaties. Als het veel is, krijgen ze het hier ook(deels) mee naar huis. Ze krijgt af en toe wat koek, voornamelijk als we een tijd in de auto zitten ofzo. En soms rozijntjes. Maar niet standaard. Doe niet moelijk over wat ze bij andere krijg (tot een grens, én chips, én snoep én koek vind ik bv niet zo nodig.) maar heb het zelf gewoon niet in huis. En mijn dochter is dól op komkommer en water dus daar doe ik haar net zo'n plezier mee
Niet voor deze leeftijd, maar mijn vriendin heeft zo'n leuke traktatie gedaan bij haar dochter van 5, dat ik hem toch even wil delen. Ze had van die frietbakjes gehaald met 2 vakjes voor saus. PLakjes cake heeft ze in reepjes gesneden en in het frietgedeelte gedaan. In de vakjes zaten aardbeiensaus en slagroom. Ik vond het er echt super leuk uitzien.
Is het zo lastig gewoon te accepteren dat sommige mensen er anders over denken? Ik roep toch ook niet dat sommige mensen hun kinderen maar volstoppen met zoete troep dat moet iedereen fijn zelf weten (NEE ik doel op niemand persoonlijk, ik zal het er vast bijzetten ). Godzijdank mag iedereen nog altijd zelf beslissen wat hun kinderen te eten krijgen.
ja zou je denken? Als iemand geen BV geeft worden ze ook aangevallen omdat ze FV geven.... Zo zal het altijd blijven de 1 weet het altijd beter dan de ander Mensen weten helemaal niet meer wat goed en slecht is.. Volgens mij zijn er ook altijd nog mensen die hun kinderen koemelk laten drinken of (veel) brood geven... Brood zit ook heel veel suikers in ( koolhydraten) en die zijn net zo slecht als die in een snoepje.
ik heb soweiso een hekel aan traktaties die met snoep ed te maken hebben. toen nikita jarig was op de psz en meteen ook afscheid nam omdat ze 4 werd hebben wij een windmolentje met bellenblaas als traktatie gegeven. die kinderen glunderde helemaal van geluk en ik kreeg van de juffen een compliment dat ze eindelijk eens iemand hadden die geen snoep of chips als traktatie gaven oh en ik bedoel t natuurlijk niet als aanval maar ik vind wel dat mensen / ouders zelf moeten weten hoeveel hun kind snoept en als er juist snoep uitgedeeld wordt dan zitten er ook kids tussen die nooit snoepen waarvan de ouders niet willen dat er teveel gesnoept wordt.. hier mogen ze best een koekje of een gezond tussendoortje maar liever geen zoete bende want dan zijn mijn kids al helemaal niet meer te houden en stuiteren ze tot laat in de avond door
Lol dan ben ik slecht hoor, hier was dat namelijk zelfs eerder. Meestal op visite krijgt hij wat toegestopt. Sinds 7 maanden ofzo??? 3kwart eindigt op de vloer, maar wat kan hij smullen.
Ja maar lijkt wel of hoop ouders hier willen laten zien hoe verantwoord ze wel niet bezig zijn en dus nooit de fout in gaan. Net zoals al die reacties van moeders soms hier over dat ze hun kindje nooit eens 2 min in de auto laten zitten, of nooit te lang voor de tv.
Ik had afgelopen zaterdag een verjaardag van een kindje ( werd 1 ) Mijn zoontje is 14 mnd. Toen werd er ook gevraagd of hij chips wilde en spekkies en een koekje stukje worst. Haar kindje at het allemaal al ( zelfs met 8 mnd al ) En die van mij heeft nog nooit een koekje snoepje of chippie gehad. Hij is 14 mnd heeft ie toch helemaal niet nodig? Hij krijgt soms een rijstewafeltje of krentjes. Maar ook niet elke dag
dnze: gelukkig ik ben niet de enige dus haha.ah ja hier ook al heel snel wat lekkers hoor. Oma zat hem met 2 maanden ook wel eens een vingertje slagroom te geven. En is echt niet dat ze hier volgestopt worden maar ik vind zelf een snoepje of koekje ook lekker op zijn tijd dus mijn kind ook. en weet niet meer wie het zei maar laatst had een kindje in klas fruit uitgedeeld nou de kids keken niet erg vrolijk haha. het hoeft zeker niet altijd snoep te zijn maar mag best iets lekkers zijn toch. Hier laatste keer vrolijke bekers met popcorn getrakteerd met parasolletje erin en sleutelhanger eraan