snoep

Discussie in 'De lounge' gestart door puna, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb zelf geen snoep in huis, alleen rozijntjes. ze krijgt natuurlijk weleens snoep als we ergens op visite zijn maar ze vind het vaak niet eens lekker.

Ze heeft vanmorgen getrakteerd op kdv en gewoon fruit. Ze mogen geen snoep trakteren, het liep echt de spuigaten uit met hele zakken snoep en chips dus kdv heeft besloten alleen "gezonde" traktaties, fruit, kaas, worst, rozijntjes, soepstengel etc. Nu krijgen ze dus vaak kadootje zoals een belleblaas of een setje potlootjes.
    Schijnbaar zijn er bij ons weinig ouders die de moeite nemen om een traktatie te maken, vind ik persoonlijk erg jammer. Ben een half uur bezig geweest vanmorgen en ze waren klaar..

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Nou hier juist een compliment van de juf over het feit dat ik dus de traktatie zodanig verpakt had (in een plastic zakje met knupje en sierstrik) dat ze het niet meteen konden opeten.

Hier mogen we best "ongezond" trakteren maar het is de bedoeling dat de kinderen het mee naar huis nemen en dat zo hun ouders zelf kunnen beslissen of het genuttigd mag worden of niet.
    Alleen is het niet nuttigen van een in de hand gegeven snoepsleutel, manderijn e.d heel erg moeilijk voor 3 jarigen ;)

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee totaal niet, ik zou ook totaal niet weten wat E-nummers e.d. zijn hoor. Het boeit me ook totaal niet, ik ga mezelf niet nerveus zitten maken over waar, wat overal inzit hoor. Zolang het me smaakt vind ik het wel best. En tsja, het is gewoon leuk om hem te zien genieten. Chipitos zijn hier ook echt favoriet op een verjaardag.

Saja, wat ben ik dan nogmaals er. Hier gingen er rustig 4 rijstwafels per dag in. Als tussendoortje en rozijntjes eet hij ook als ''snoepjes'' :D.

Zolang hij netjes zijn fruit en brood blijft eten, val ik er ook verder niet over...

En zijn meptaartje gaat een ook flinke jongen worden, vol met suiker en slagroom. Precies zoals ik hem zelf ook het lekkerst vind :D.

4. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    wat een leuk idee!!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Soms wilde ik dat ik het vroeger niet gekregen had. Dan was ik misschien nu niet zo'n suikerjunk geweest ;) haha

6. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat vind ik ook wat overdreven hoor. Ze mogen toch best wel eens een snoepje eten zonder dat ouders eerst toestemming moeten geven? Het is toch niet zo dat er elke dag getrakteerd wordt?
    Ik ben ook voorstander van gezonde traktaties, maar moeilijk doen over een keer in de zoveel tijd een snoepje gaat mij wat ver.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja inderdaad, hier werd het bij de 1e 2 ook steeds gekker, de ene ouder gaf nog meer dan de ander.....kim kwam eens thuis met een zak metdaarin een barbie, speelgoedauto,kettinkje,bellenblaas,stoepkrijt een bekertje klei met vormpje en nog allerlei snoepgoed....

bij de mijn laatste dochter hadden ze het beleid verandert.... mocht je als ouder nog alleen wat knutselen, mocht geen geld kosten en de psz zorgde zelf voor een traktatie.... altijd een mand met rozijntjes, mini peperkoekjes, zoute stokje en soepstengels of een biscuitje.... ik was daar erg blij mee!

zo is het voor iedereen hetzelfde en word het ook iet zo'n prestige geval.... de een nog groter, meer , mooier dan de andere......

ja en vanaf wanneer je je kind snoep geeft dat vind ik eigenlijk een heel persoonlijke zaak.... persoonlijk zou ik het houden bij een biscuitjes, rozijntjes en dergelijke.... ze kunnen nog lang genoeg snoepen....met spekjes moet je uitkijken trouwens... dochter van collega is er 2 x bijna ingestikt.... als ze niet genoeg kauwen en er komt daardoor niet genoeg speeksel in het spekje kan hij blijven hangen.......wist ik ook niet hoor.....

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    koolhydraten heb je gewoon nodig, en koolhydraten uit brood zijn andere dan uit snoep.....en discussie over koemelk daar gaat het ook al jeren over en de meningen zijn verdeeld..... ik mis enige nuance.....

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou vind ik heel normaal hoor, en ook beter.... ik denk dat je zo beter hun smaak ontwikkeld, als je ze zo snel aan het snoepen zet vinden ze dat alleen maar lekker......

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

die snoepjes krijg Roxan wel en die word volgende week 2
    moet er bij zeggen dat ik er wel bij zit
    hier 2 oudere kindjes en die gaf ze gewoon maar nooit niks gebeurd
    nu weet ik dat ze dat stiekem deden dus krijg ze heel soms ook van die snoepjes..

op school trakteer ik verschillend de ene keer snoepjes de andere keer zelf gemaakte cup cake of zakje chips met n potloot
    maak me er niet zo druk om als ze dit als traktatie mee krijgen
    het is maar n snoepje;)

11. Partyrocker

Onzin!

Hij krijgt hier al vanaf redelijk vroeg ''zoetigheid'' en chippies,
    Maar zijn favorieten zijn nogsteeds zijn tomaat en broccoli.
    Daar kan ik hem voor wakker maken. En een lekker stukje peer, of banaan of kiwi gaat er echt net zo makkelijk in.

Ik denk dat dat eerder is hoe je ermee mee omgaat, dan wat er daadwerkelijk gegeten word.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Pardon.... hoe weet jij nou of ik vroeger een snoepje kreeg??? zat er bij ons niet in hoor..... bovendien zijn veel dingen die ze vroeger deden nu uit den boze dus dat is geen graadmeester......

De redenatie van ik vind het ook lekker dus kind ook , dat vind ik ook niet kloppen.... als je kind niet weet wat snoep is mist ie het ook niet.... en geniet hij net zoveel als van een soepstengel of biscuitje of rozijnen!

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Is geen onzin.... is wetenschappelijk bewezen..... de mens heeft een natuurlijke voorkeur voor zoet..... die smaakpapillen krijgen dan de boven toon.....

vind het ook kortzichtig om louter uit jou ervaring te beweren dat het onzin is.....

14. Partyrocker

Misschien ik een onwijs makkelijke eter, want zelfs al kent hij snoep geniet hij er net zo veel van...

Al is een soepstengel toch echt veeeeel leuker mepmateriaal..

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

of het nu bewezen is of niet
    een kindje word niet ziek van n snoepje ofzo pff
    hier krijg ze ook een snoepje en lekker veel fruit
    elke dag verse groente
    en als ik vraag wat heb je liever snoepje of n appel dan is het liever n appel
    dus ik vind het onzin niet iedereen is het zelfde en niet iedereen houdt van zoetigheid of het nu bewezen is of niet

16. Partyrocker

Zullen er wel meer zijn hoor,
    en hoeveel dingen zijn er wel niet ''medisch'' bewezen.

Het is onderhand ook wel ''bewezen'' dat mensen veelste panisch zijn geworden voor alles.

En dan nog is mijn ervaring inderdaad dat mijn kind er niet beter of slechter is door gaan eten.
    En ook geen extra voorkeur heeft voor zoet, maar voor hartig.
    So be it!

17. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier zo lang mogelijk geen snoep (suiker) en chocolade. Alleen op haar verjaardag heeft ze een stukje taart gehad en ze vond het maar niks hahaha! Ik wil haar niet aan zoetigheid laten wennen op deze leeftijd. Ze kan nog haar hele leventje slechte dingen eten, dus zo lang ik het nog kan tegenhouden graag!

18. Ik vind dat er tegenwoordig zo waanzinnig overdreven wordt gereageerd op snoep of dingen die niet bioloooogisch zijn ;)

Echt, toen ik op de basisschool zat werd er getrakteerd op kleine zakjes chips, twix', mars', snickers. Als er een paar kinderen tegelijk jarig waren trakteerden ze samen op sauzijcenbroodjes of broodjes knakworst. Nu is dat verbóden. Een snoepje als traktatie, stel je voor! Tegenwoordig moet je het doen met droge rozijntjes of met zure mandarijntjes. Het zal wel aan mij liggen, maar feestelijk vind ik het niet ;)

Ik begrijp echt wel dat fruit eten belangrijk is, en dat een kind geen 10 snoepjes op een dag hoeft te eten, maar als er 30 kinderen in een klas zitten (en dat is maar zelden zo) zou een kind op school op 30 van de 365 dagen een snoepje krijgen. Misschien ben ik heel naief, maar ik denk écht dat ze dat best overleven en dat ouders zich niet meteen waanzinnig veel zorgen hoeven te gaan maken over overgewicht en enge ziektes.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Een keer is niet erg nee helemaal niet.

Maar haar kindje krijgt dat elke dag! En is net 1.

Ik zelf vind het niet nodig voor mijn kind. En als een ander een keer een chippie eet prima! Maar elke dag een snoepje koekje stuk worst etc etc is gewoon niet gezond voor een kind van 1.

Toen ik zei dat mijn zoontje dat niet kreeg was het gelijk ahhh S.andro mag jij niet snoepen van jou mama wat een stoute mama he!

Uhh simpel zo lang hij niet vraagt om een snoepje krijgt hij geen snoepje.
    En hij kan best een keer een chipje krijgen als hij wat ouder is maar nu doet hij het maar met fruit een rijstewafel en krentjes. En daar geniet hij ook van!

20. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    +1

Dat is precies wat ik wou typen!

Deel Deze Pagina