snoep

Discussie in 'De lounge' gestart door puna, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    mensen er word me toch weer moeilijk gedaan in ben een heeeeeeel erg ontaarde moeder. Ja ze krijgt nijntje koekjes en rijstewafels met stroop. Laatst hadden we frietjes gehaald en ons meisje keek er zoooo zielig bij dat ik haar ook een frietje gegeven heb. Ik vond het vroeger ook lekker om een snoepje te krijgen. Bij ons was de regel na school 1 snoepje thats it. Wil je meer? heb je nog honger? Neem dan maar een Appel.

2. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Dat was de reden voor de start van dit topic. Niet wetende dat het zou resulteren in zo'n discussie.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het hoeft niet duur te zijn hoor. Bijv 5 leuke bekers 50 cent, zak met 10 badeendjes iets meer dan 1 euro, zakjes koekjes (max 20 nodig) 3,00 max. 20 doosjes krentjes 2,00. Doorzichtig folie en lintjes max 1,00. Je ben dan nog geen 50 cent per tractaties kwijt. Net wat meer dan een zakje chips en goedkoper dan een standaard snoepzak. Beetje creatief en op zoek gaan naar een action in de buurt en het hoeft echt niet duur te zijn . Tandenborstels kosten daar ook maar 29 cent trouwens :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm ik vind een tandenborstel wel een geniale traktatie trouwens :)
    Zakje snoepjes in een servetje knopen en je hebt hele,schattige knapzakjes.
    (en in een servetje passen niet al te veel snoepjes ook dus dat scheelt weer :))

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Gelukkig zijn ze er hier helemaal niet dol op! De jongste al helemaal niet, die eet liever een droge cracker :cool:

Onze oudste dochter stikte bijna een keer de moord in een spekkie, dus die komen er hier al helemaal niet in.

Een chipje, koekje of een ijsje daarentegen zijn ze wel dol op! Ze mogen gerust iedere dag wat.

Blijft lastig hoor, de jongste trakteert morgen op het kdv, ik heb danoontjes gekocht, heb wel even aan de juf gevraagd of dat oke was. Die dingen zitten natuurlijk ook vol suiker en kleur/smaak stoffen. Guusje vindt ze iig heerlijk en hoop dat ze er lekker van zullen smullen.

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bestrijdingsmiddelen is ook maar minimaal....

maar op zich zijn milieu en dieren ook goede motieven, toch?

maar dat is inderdaad waar.... ik weet niet of het echt onafhankelijk onderzocht is of dat men er financieel gewin bij heeft..... weet wel dat het in de kranten en bij nos een item was......

inderdaad of topic.....;)

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik denk dat als je zelf voor de heleweek niet eens groenten kunt kopen, zo'n traktatie te duur is.....dan kun je beter groente kopen voor die 10 euro.....

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier ook geen snoep in huis... Als hij wat krijgt mag hij het opeten of het moet echt iets zijn wat te hard/zout ofzo is..

Laatst had hij een tumtummetje en vond het niet eens lekker :p

9. Purk

Purk Niet meer actief

Nee geen snoep hier, vind ik nog helemaal niet nodig. Hij heeft een keer of 2 chips op en krijgt heel af en toe een koekje (bij oma) en op verjaardagen snoept hij soms een hap taart mee. Hij taalt er nog niet naar en dat laat ik lekker zo. Hij kan zijn hele leven nog snoepen

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wil maar zeggen dat het niet duur hoeft te zijn en dat geen rede hoeft te zijn om een snoepzak uit te delen. Van een doosje krentjes kun je leuke dingen knutselen wat het net wat leuker maakt. Van een simpel plastic bekertje en een paar rietjes samen met een ballon kun je geweldige luchtballonnen maken. Stop hier in wat je kunt missen. Een komkommer krokodil met kaasjes etc is ook super gezond en is redelijk met de prijs. Hebben het hier ook niet breed maar zorg bijv dat ik van te voren dingen haal. Bijv badeendjes in maart, bekers in april en dan koekjes in juni. Hoeft niet alles in een keer te halen. Een ongezonde tractatie is niet persee goedkoper dan een dure. Voor weinig geld en een knutselavond kun je veel bereiken. Ik weet hoe het is als je dagen hebt dat je overal je dubbeltjes moet zoeken om dat ene half brood te halen omdat je moet eten. Er zijn idd moeders die over de top gaan met tractaties en wel 5 euro per kind uitgeven. Dat vind ik ook echt onnodig. Als ik echt geen geld heb maar ik cupcakes of cake lollies. Blijft leuk, lekker en redelijk gezond en voordelig

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn zoontje heeft nog nooit snoep getrakteerd. Wel zelfgebakken cakejes of eierkoeken versierd als zwarte piet. Dus ja, wel met suiker, maar ik vind het toch anders dan gewoon een handvol snoep in een zak te mikken.

Mijn dochtertje van twee heeft op beide verjaardagen op het kdv danoontjes getrakteerd. Dat viel zowel bij de leidsters als bij de kids goed in de smaak.

Hier thuis hebben we wel snoep in huis. Ongeveer een jaarvoorraad, want mijn zoontje heeft afgelopen juni voor het eerst de avondvierdaagse gelopen. Dat was pas absurd, de hoeveelheid snoep er om zo'n nekje werd gehangen! :$ Ik hoef voorlopig in ieder geval geen snoep meer te kopen!

Mijn dochter van twee krijgt Overigens vaker snoep dan mijn zoontje op haar leeeftijd kreeg. Maar dat komt omdat we nu voor hem snoep in huis hebben en zij dat dan ook wil. Maar ook daar stel ik wel grenzen aan. Ze mag af en toe een spekje, of een schuimpje. Maar lollies en dropveters etc. zijn toch echt alleen nog voor haar broer. Voor haar heb ik van die yoghurtrozijntjes van de hema of gewone rozijntjes. Vind ze ook heerlijk en haar broer trouwens ook!

12. Saskia78

Dan koop je een pak vouwblaadjes en een zak appels...
    Hoedje en oogjes op de appel.
    Ziet er leuk uit, kost "niks" en is nog gezond ook.

Of versier een eierkoek als lieveheersbeestje of met een leuk gezichtje
    Kost wat meer tijd (maar als bijstandsmoeder heb je in theorie wel tijd op zich... Of anders vraag hulp)
    Maar dan je voor eierkoeken, wat glazuur en dropveters klaar.
    (en glazuur is poedersuiker met kleurstof.. Dus dat is ook niet heel duur ofzo)
    (en als je dan slim bent koop je van die kleine eierkoeken, 10 per zak)

13. Saskia78

Dan koop je een pak vouwblaadjes en een zak appels...
    Hoedje en oogjes op de appel.
    Ziet er leuk uit, kost "niks" en is nog gezond ook.

Of versier een eierkoek als lieveheersbeestje of met een leuk gezichtje
    Kost wat meer tijd (maar als bijstandsmoeder heb je in theorie wel tijd op zich... Of anders vraag hulp)
    Maar dan je voor eierkoeken, wat glazuur en dropveters klaar.
    (en glazuur is poedersuiker met kleurstof.. Dus dat is ook niet heel duur ofzo)
    (en als je dan slim bent koop je van die kleine eierkoeken, 10 per zak à 1,70 ofzo)

Offeh... Snoepketting van een dropveter met van die nibbit rondjes en een dropsleutel.
    Het hoeft niet perse duur om leuk te zijn.

Ik woon overigens in een achterstandswijk... En hoe minder geld de ouders... Hoe groter er uitgepakt word met verjaardagen.
    Bijna alsof ze willen compenseren dat ze de rest van het jaar heel erg op hun centen moeten zitten maar hun kind wel de leukste verjaardag willen bezorgen.

Vaak de werkende ouders, 2-verdieners lijken daar een stuk makkelijker in en bovendien vaker anti-snoep.
    Niet eens perse pro-gezond maar gewoon minder en ander snoep.

Beetje generaliserend, dat weet ik.
    Maar dat is mijn ervaring hier.
    Geldt niet voor iedereen maar het is wel erg vaak zo.

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik lees hier een paar keer dat er rozijntjes 'gesnoept' worden. Snap ik niet, dat is toch gewoon fruit en niet anders dan een appel of zo? Dus wel met suiker, maar het is toch geen snoep?

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dat zou best kunnen hoor,ook al is het wat generaliserend....heb zelf ook die traktie met de eierkoek gemaakt...maar ik vind het vaak een de een wil nog mooier, meer, beter dan de ander project....ik pleit voor een beetje normalisering.... iets te snoepen.snacken .... houd het bij een ding....+ 1 cadeautje etc.....maar eigenlijk zijn die cadeautjes overbodig....

16. Saskia78

@evelien: helemaal met je eens hoor :)

Dochterlief ook gelukkig.. Die wil heel geen snoepzakjes.
    Die wil gezellig samen cakejes bakken en versieren en die dan uitdelen :)

Beetje traditie bij ons thuis.. Samen met dochterlief worden de traktaties gemaakt.
    Alleen dr eerste jaar heeft ze niet geholpen maar daarna wel altijd.
    Ze zou ook boos worden als het niet mag vrees ik :)
    (en ja met een 2-jarige traktaties maken vereist wat organisatie :) )

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    o wat ben ik een slechte mama! :D

hier krijgt ze chipito's uit het babyvak (van organo ofzo)
    en rozijntjes
    en soms ook een nibbit chippie
    en bij oma krijgt ze wel eens een speculaasje of spekje

nou lekker boeiend, ze krijgt het niet dagelijks, en dagelijks eet ze gezond, groenten en fruit en volkoren
    ik vind dat strak aan banden leggen helemaal niet zo nodig ...

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Die van Organo ruiken nog echt naar die kaaschipitos ook! Haha, alleen mijn zoontje vind de echte chipitos veeeeel lekkerder. Die pindachippies daarvan dan. Zelf heb ik weinig zoetigheid in huis moet ik eerlijk zeggen, wat fruit en nijntjekoekjes of rozijntjes.

Maar op visite bij de oma´s over overgrootoma´s, mag hij lekker snoepen hoor.

En las dat iemand zei dat haar kind van 7 maanden net pas groente en fruit at en dat ze er daarom niet bij kan dat sommige kindjes (voel me even aangesproken, want ik deed dat ook), met 7 maanden al vanalles krijgen.

Mijn zoontje kreeg met 4 maanden al groente en fruit, dus die vergelijking gaat zoiezo bij ons niet op ;).
    Ik ben gewoon niet moeilijk met eten, niet voor mezelf en voor mijn zoontje ook niet. Hij eet zijn brood, groente en fruit. En snoept nog wel eens wat weg, maar zit nog steeds op de -1 lijn.

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mannetje hier krijgt regelmatig wat lekkers, maar snoep heb ik niet dus dat krijgt hij niet. Ben bovendien bang dat hij erin stikt, de helft is hartstikke gevaarlijk voor die ukjes.

Maar een lange vinger, stukje taart, bakje wokkels, dit soort dingen vind ik prima. Ik doe t wel op een goede eet-dag dan, als hij zijn fruit al achter zijn kiezen heeft.

20. Saskia78

Helaas geldt dat laatste voor steeds minder kinderen....

Deel Deze Pagina