Als wij naar de mac gaan vraag ik mijn frietje altijd zonder zout. Ik heb toch frietsaus en zo kan mijn zoontje ook een paar frietjes meepikken. Hele happy meal krijgt hij nooit op en het speeltje is hij ook zeker nog te jong voor.
ja leuk zo'n bmi meter. Ik krijg altijd te horen dat de kinderen hollands welvaart zijn ( tja ze hebben mijn ronde kop mee gekregen). Voor de vakantie de bmi meter ingevult (voor kinderen) en bleek dat ze allebei ondergewicht hadden . Gelukkig heeft Kylian tijdens de vakantie de rust gevonden om weer "normale" portie's naar binnen te werken en hebben we Kinley zover dat ze zowaar eet ipv praat onder het eten. Nu zitten ze allebei weer in het groene (bijna in het midden).
Hier regelmatig een frietje of snoep en chips hoor Zolang hij maar gewoon goed gezond eet (brood met gezond beleg, en groente, fruit en gezond avondeten) vind ik er niks ergs aan om eens een ongezonde "beloning" te geven Zoon beweegt ook nog de hele dag en is zelfs te licht voor zijn leeftijd. Zolang hij gezond beweegt, goed gezond eet, vind ik chips, snoep, koek, friet niet eens zo erg Vroeger gingen mijn ouders zelfs 2x per week met mij naar de Mac, mocht snoep pakken wanneer ik wilde, en ik leef nog steeds en heb geen overgewicht Zolang mijn zoontje geen snoep zeur/addict word en zijn gewone eten netjes zonder zeuren opeet vind ik het best
Dan is mijn peuter echt een slokkerd Klein frietje vd Mac heeft hij binnen max 5 minuten op, en de kipnuggets en fruit doet hij niet veel langer over
Hier zou ik dat nooit doen.. mannetje was 20 maanden toen hij voor het eerst frietjes at, op vakantie was dat.
Ze worden toch wel aangeboden op het internet, je moet alleen even uitkijken dat je wel de kindervariant gebruikt. Een goed gewicht? | Test jezelf of je kind!
Je weet niet hoe je er van binnen uit ziet toch? Trouwens vind het absurd veel 2x per week mac. Belachelijk. Maar ja, mijn zoontje is nu in zijn leven daar 2 keer geweest (1 keer op vakantie en 1 keer voor een ijsje) en mijn dochter nog nooit, dus misschien is mijn beeld wel niet kloppend met de werkelijkheid.
Och, hier gaan we ook wel eens naar de Mac ( jeetje, ik lust nu wel een Big Mac ) Maar een happymeal wordt gedeeld door de jongens hoor. 2 kipnuggets, wat frietjes en een danoontje. Meer dan genoeg, thuis eten we nog even een appeltje en een stuk komkommer. Zo af en toe lijkt mij geen enkel probleem. 2 x per week vind ik weer belachelijk veel. Je slibt helemaal dicht als het verkeerd wil.
Ik heb trouwens overgewicht. En heb vorig jaar een heel onderzoek gehad mbt vetten en dicht slippende aderen. Mijn cholesterol was iets verhoogd niet zorgwekkend. Vriendin van mij maatje 34 vreet zowat de hele week patat die heeft vet tussen dr darmen zitten ( vetten die dus nooit meer weggaan ) Cholesterol is veeeeeel te hoog en zit nu aan de medicatie.
nou ik vind 2 x per week ook not done hoor.....ook al word je niet dik, het is wel ongezond..... men redeneert heel vaak dat als je er niet dik van word je alles wel kunt eten...... maar ook dunne mensen hebben dicht geslibde bloedvaten , hoge bloeddruk en dergelijke...... Ik zie erg vaak dat juist slanke mensen, en ouders van slanke kinderen er vaak maar een potje van maken.... zich veilg wanend in de illusie mijn kind word er niet dik van zit nog onder de 0 lijn etc.....( ik weet het ik generaliseer)
Ik vind dat snoep ook niet kunnen op een KDV of PSZ Hier laatst een traktatie van een leidster met een lolli erin
och wat snoep vind ik niet erg maar op 1 of andere manier heb ik toch zo'n hekel aan lollie's. Vind het echt ondingen, ze zitten er ik weet niet hoe lang mee in de mond (lekker voor de tanden), of ze bijten het kapot (ook lekker voor de kiezen). Of je ziet kindjes rennen met zo'n ding in de mond (brrrrr ze zullen maar vallen)
Ja lollies vreselijk. Ik kan daar ook niet tegen. Mijn zoontje heeft er weleens een likje van gehad, 3,5 was ie geloof ik. En toen de volgende dag vroeg ie of ie een 'bloem' mocht. Hij wist dus niet eens hoe het heette, maar wel dat het lekker was. Maar hij zal ze nooit van mij krijgen. Dan heb ik liever andere soorten snoep.
ik eet zelf ook erg ongezond en ben nu nog geen 62kilo bij 180. mijn cholesterol was op mijn 15e al ligt verhoogd en wil het nu eigenlijk niet weten. ik blijf nu afvallen zonder geldige rede, misschien wel omdat ik altijd te veel en te ongezond eet. zodra de kinderen op bed gaan ga ik los. nu wat minder omdat partner op dieet is . ik geef verder we het goede voorbeeld aan de kinderen wat betreft eten. smorgens brood, 10 uur fruit, 12 uur brood, 3 uur koekje of snoepje/handje chips en dan 5 uur avondeten en daarna nog een snoepje of toetje. dat je dun ben of slank wil dus niet zeggen dat je gezond leeft. ik ben daar het voorbeeld van. ik eet bijv veel meer en ongezonder dan mijn partner en hij is sinds we samen wonen 40 kilo aangekomen en ik nog geen 4 (ondertussen weeg ik minder dan toen we gingen samen wonen). wij eten 1x per 2 wk friet of pizza buiten de deur. een lekkere vette hap dus. max 4 x per jaar gaan we naar de mac.
@lovewinnie: maar volgens mij vreet pijn ook veel energie.. Dat is vast ook een factor die niet uit te sluiten is. Overigens hier ook overdag het goede voorbeeld... 's avonds stuk minder Al ben ik wel definitief gestopt met zoetstoffen eten... En suiker is nog steeds sterk verminderd vergeleken met eerst
Ohh wat erg, mijn bink heeft vandaag voor zijn eerste verjaardag toch een happy meal gehad haha. Nou het ging er wel in hoor. Hij heeft onwijs zitten smikkelen.