maar waarom zeg je dat dan niet tegen de opvang? dat het teveel is en dat je dan wilt dat ze het aan jou geven als hij zoiets krijgt zodat jij kan bepalen wat hij ervan mag hebben? wat zeg je dan als hij weer snoep heeft gehad? als jij er niets van zegt gaan ze het ook niet veranderen hoor. en mijn dochter van 4 maanden gaat nog niet naar een opvang hoor en krijgt ook nog geen extraatjes. mijn zoon is 3,5 jaar.
Vergis je niet! Mijn kind WOU het niet eens en was met een rijstwafel of doosje rozijntjes helemaal happy! Nu is hij bijna 4 en is het andere koek en kan het me ook minder schelen, maar van grote snoepzakken word ik niet vrolijk. Het is JOUW kind, JOUW opvoeding, je kan die andere moeders niet opvoeden. Je kan wel met de leiding in conclaaf. Hier is wel een snoepbeleid, maar sommige ouders hebben kennelijk stront in hun oren en ogen gehad toen hen de regels werden voorgelegd.
Ten eerste staat er "kreeg". Ten tweede geeft niemand mijn kind zomaar iets zonder mijn toestemming, dat is hier op zowel psz en kdv gebruikelijk. Snoepzakken worden aan de ouders meegegeven, altijd. Op het kdv wordt geen snoep getrakteerd. Zelfde organisatie, maar kennelijk kunnen de ouders van die kindjes wel lezen en luisteren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat daar snoep werd uitgedeeld.
Hier mag er geen snoep getrakteerd worden. Wel rozijntjes of een peperkoekje, of fruit. Maar sommige ouders trakteerde gewoon snoep, terwijl we allemaal een brief gekregen hebben, en er hangt een brief op de peuterspeelzaal waar met grote letters opstaat dat je geen snoep mag trakteren. Maar de moeders deden het toch gewoon. Nu mogen we zelf niet meer trakteren, en hebben de juffen zelf een trommel gemaakt met verantwoorde dingen. Als de kindjes afscheid nemen mogen ze wel zelf trakteren. Met bijzondere gelegenheden zoals Pasen, kerst, en gisteren hebben ze spelletjes ochtend gedaan krijgen ze wel een extraatje, maar dat vindt ik echt helemaal niet erg. Maar dat er bij jullie heel veel gesnoept wordt vindt ik niet normaal.
Ik vind het ook niet erg als er snoep getrakteerd wordt, vind het wel vervelend dat dat dan om kwart voor 12 is zodat ze geen brood meer wil. Ze luncht dus regelmatig met cupcakes, snoep etc. Maar goed, ze mag toch bijna naar school.
Ook ik hou er niet van al dat gesnoep!gelukkig geeft mijn zoontje er nauwelijks om...het beleid is niet zo streng.de ouders worden verzocht geen snoep te trakteren maar het gebeurt wel vaker.dan geven ze dat aan het eind bij het weggaan en kunnen de ouders dus zelf bepalen of en wanneer ze het geven.ze eten het niet meteen op!