Snoepen is beter voor kinderen dan niet snoepen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dora en Boots, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nou idd, dat vind ik nou ook. Ik vind het gewoon nog niet nodig, ze kunnen hun hele leven nog snoep en chips eten. Wil niet zeggen dat ie het nooit krijgt, maar thuis iig niet voorlopig!

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik geef ook wat snoepjes maar niet te veel.

Maar mijn schoonmoeder die ook doet oppassen hebben we laatst toch maar aangesproken dat ze te veel snoep aan het geven was.

Zo had ze laatst daar gegeten dus ze had een potje op, een toetje nog wat toetje van mijn schoonvader toen kreeg ze nog een milchshnite en als laatste ook nog een mini magnum. Dat vonden we toch echt iets te veel van het goede. Aangezien mijn man en ik ook niet de smalste zijn willen we dit een beetje voorkomen bij ons dochtertje. Maar ik heb er helemaal niets op tegen op een snoepje hier en daar.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hm... volgens mij zijn wij dan best streng..
    Oke onze dochter is nog wel heel erg jong natuurlijk maar wij willen het snaai (dus snoep,chips etc) echt wel zo lang mogelijk uitstellen..

Oma vond onze mening blijkbaar niet belangrijk want tijdens het oppassen heeft ze onze dochter kaasflips (chipito's) zitten voeren (!!!) ze was nog geen 7 maanden!
    En toen mijn man er iets van zei nadat ze het vol trots zat te vertellen was het 'ja maar ze vond het echt heel lekker'
    Ja kan mij dat wat schelen.. als wij dat niet willen dan krijgt ze het ook niet!
    En voorlopig dus geen geplande oppas daagjes meer want vd week hadden ze het er weer over dat bij oma alles mag toen wij kaasflips aan het eten was en wij onze dochter dus niet gaven..

Grrr word er nog boos om als ik er aan denk!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Twee dingen:

In de title moet staan: "met mate".

Dan gebeurt er namelijk dit:

'Wanneer kinderen op jonge leeftijd al de juiste porties snoep krijgen, leren ze hiermee om te gaan en ontwikkelen ze vaardigheid en discipline op het vlak van eten. Degenen die geregeld snoepen, waren zich meer bewust van wat ze eten en hun eetgewoonten', luidt de verklaring van de onderzoekers.

en dat is voor mij een duidelijk verhaal.

Kinderen die nooit mogen snoepen en bij wie de ouders panisch doen over roken en drinken, hebben grotere kans grotgebruikers te worden.

Twee:

Wat is snoepen? Telt een biorosino, plak ontbijtkoek, rijstwafel, soepstengel of bakje rozijnen, nootjes of een paar olijven ook mee? Je kan ook gezond "snoepen".

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!

6. Dana

Dana Niet meer actief

ja inderdaad, voor mijn dochter is een plak ontbijtkoek gewoon een koekje, net zoals rozijnen snoep zijn voor haar. stukje kaas heeft ze liever dan iets zoets op het moment ;)

ik laat snoepen met mate ook toe maar wat valt eronder inderdaad.

7. adi

adi Niet meer actief

Eens.

hier wordt onder 'soep' verstaan: rozijntjes, volkoren ontbijtkoek, volkoren crackotte (dit is echt hun favo-ding, daar maak je ze echt blij mee), goodies beestenkoekjes e.d.

Heel af en toe krijgen ze sinds kort een kinderchocolaatje, en op een verjaardag mogen ze van mij hapjes taart. En daar blijft het voorlopig echt bij.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, ik vergeet helemaal de kaas en de dikke plak worst van de slager, sleeeeeeecht!:D

Snoep zoals suikergoed komt er hier nooit in.
    Bij de psz weten ze na die paar keer dat ze het "snoepzakje" achter moeten leggen. Hij mag daaruit rozijntjes als die erin zitten en anders krijgt ie fijn een rijstwafel. Ik had laatst een zakje met: een milkyway, een brownie, een snoepketting en een lolly, ik vond dat behoorlijk :$ en heb het braaf in de vuilnisbak gemieterd!

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn zoontje mag over een paar jaar best af en toe een snoepje. Op dit moment is hij nog tevreden met een rijstwafel, een soepstengel of wat fruit. Daar smult hij van!
    Dan lijkt het me dus écht onzinnig om bewust allerlei ongezonde troep aan te gaan bieden.
    Wij geven hem voor de grap wel eens een heel klein hapje ijs, of wat aangelengde dubbelfriss oid, en natuurlijk vind hij dat heerlijk, maar ik vind het nog veel te vet of te zoet om hem daar nu al een eigen portie van te geven. Nergens voor nodig, hij is nog niet eens anderhalf....
    Hij is nu ook echt nog niet op een leeftijd waarop hij iets 'leert' tbv zijn eigen gedrag in de toekomst.
    Ik zal hem als hij straks 10 is echt niet gaan verbieden om een snoepje per dag te nemen, maar zolang hij tevreden is met 'gezond snoep'.....

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik schrijf het al even kort, maar qua drinken vind ik dat dus ook.
    De komende jaren geen cola e.d., maar ook geen chocomel en fristi etc. (cola tot een jaar of 10 niet, chocomel e.d. hopelijk tot een jaar of 4 oid)
    Op dit moment kan ik mijn zoon blij maken met een beker water (evt. met een mini-drupje roosvicee erin). Ik wil niet dat hij gewend raakt aan zoete smaken, want ik kan wel voorspellen dat de bekers water dan niet meer aangeraakt worden!
    Zelfde met de yoghurt hier: hij krijgt gewone 'kale' magere yoghurt, en dat is het hoogtepunt van de dag, haha!

11. adi

adi Niet meer actief

Erg is dat he?
    Wij kregen zoiets ook laatst op een verjaardag van een kind dat 2 werd. Hier zaten zelfs nog kauwgums erin :$.
    En die zakken werden uitgedeeld aan alle kinderen van 1+.

jammer denk ik dan. Dan krijgen de kindjes dus helemaal niks... Geef dan een ballon of zo..

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Laatst was manlief met onze zoon bij de bloemist, krijgt hij daar echt een enorm spekkie... Tja... heel aardig natuurlijk, maar waarom moet er toch altijd snoep of eten worden uitgedeeld? Idd, geef hem een ballon en hij is (letterlijk) als een kind zo blij.

Gelukkig weet manlief hoe ik erover denk en heeft hij hem een klein stukje gegeven (bloemist gaf hem aan Lucas in de hand voordat manlief het door had), de rest heb ik thuis weggegooid :) Lucas heeft er niet meer naar getaald...

Hier is snoep ook: rozijntjes, stukjes gedroogde abrikoos, etc. Stukje kaas of plakje worst is echt hemels voor hem. Laten we dus voorlopig lekker zo!

Deel Deze Pagina