Snoepen, wie ook zoveel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elies25, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ts paar snoepjes valt echt mee ik vrat me gewoon helemaal vol met chocola en ijs ik was ook 33 kilo aangekomen en ben nu alles kwijt gelukkig :p

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ohww is dat zo ik at ook heel veel fruit hele meloenen en aardbeien en appels druivenn jamjam:p

3. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik snoep veel, altijd al gedaan.
    Elke dag sowieso een mars, snicker, twix ect (of 2 ;), gevulde koeken, dropjes. Ik ben voor m'n werk veel onderweg en die tankstations....oeffffff.

Ik voel me echt neit schuldig hoor, ga dr niet aan beginnen. Ik eet verder ook m'n normale eten wel.
    Bij beide jongens ook volledig gesnoept, zij hebben dr in ieder geval niks aan over gehouden, waren normaal van gewicht en ik was het zo weer kwijt, zat binnen no-time in maatje 34/36 weer.

Geniet er lekker van! Zolang je de rest van de vitaminen ook maar binnenkrijgt.

4. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik dacht alleen voor je bleoddruk die dan omhoog gaat en dat kan schadelijk zijn? Ik heb juist lage bloeddruk dus vk zei juist dat ik wel wat zout mocht gebruiken (chips/drop).

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ben even gaan zoeken en kwam dit tegen:

Te veel drop slecht tijdens zwangerschap
    Uitgegeven: 21 januari 2010 15:31
    Laatst gewijzigd: 21 januari 2010 15:31

BAARN - Kinderen van vrouwen die tijdens hun zwangerschap grote hoeveelheden drop eten hebben een grotere kans op het ontwikkelen van gedragsproblemen.

© GezondheidsnetDat blijkt uit een recent Fins onderzoek. De onderzoekers bestudeerden 321 achtjarige kinderen.

Van deze groep was bekend hoeveel drop hun moeders tijdens de zwangerschap hadden gegeten. De kinderen werden psychologisch onderzocht waarbij werd gekeken naar onder andere de woordenschat, het geheugen en ruimtelijk inzicht.

Uit de resultaten blijkt dat vrouwen die meer dan 500 mg glycyrrhizinezuur, een soort zoetstof die in drop zit, binnen kregen een verhoogde kans hadden op een kind met een lager IQ dat gedragsproblemen vertoont.

Placenta

500 mg glycyrrhizinezuur komt overeen met ongeveer 100 gram dropjes. De onderzoekers vermoeden dat het functioneren van de placenta belemmert wordt door een bestanddeel van drop. Daardoor zou de moeder stresshormonen door kunnen geven aan baby.

Eerder was al bekend dat glycyrrhizine de bloeddruk kan verhogen. Ook daarom kunnen zwangere vrouwen beter geen drop snoepen

6. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ;) dan zou ik het zelf ook moeten hebben, mag ik mijn moeder geloven. toch een gemiddeld IQ en geen gedragsproblemen
    ik doe wat fout :p

gelukkig ben ik niet meer zo van de drop *pakt weer een appel*

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

hihi melindy, heb net ook een appel op! Fruit kan ik ook wel de hele dag eten, heerlijk. En dan is het nu winter, in de zomer zou ik me ook nog voleten aan pruimen, abrikozen, nectarines, druiven en aardbeien.

8. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Lekker herkenbaar!

Gelukkig wordt ik hondsberoerd van (teveel) chocola dus dat komt er bij mij niet in - behalve als het op een koekje zit! :D
    Ook ik heb een voorkeur voor drop, altijd al gehad. En qua fruit zit ik lekker aan de mandarijntjes! Mmmmm!

Deel Deze Pagina