Op visite in een rook-huis?

Discussion in 'Mama en gezin' started by pietje1987, Oct 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zit even met een dilemma... Peettante van mijn man is jarig. Normaal gaan man en ik samen s avonds dan op visite maar dat kan niet door omstandigheden. Nu wilde ik vanmiddag als verrassing gaan met onze dochter ( zou tante echt fantastisch vinden).

Maar: tante rookt vreselijk veel en ook veel in huis. Daarom hebben we ze altijd bij ons uitgenodigd en is dochter nooit daar geweest. Vind het ontzettend vies en bang dat ze er misschien last van krijgt...

Wat zouden jullie doen?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Dat het niet fris is oké, maar denk niet dat ze na één bezoekje last krijgt?
    En anders kun je altijd nog weggaan toch? :D

Misschien vragen of er een raam open mag ofzo? En dan dicht bij het raam gaan zitten als dat mogelijk is.

3. pietje1987

@Prettykitty als je het zo zegt klinkt het best logisch haha! Ze rookt alleen zooooooo vreselijk veel... We gaan zelf ook niet vaak daarheen en daarna meteen douchen en alles in de was...

Prettykitty likes this.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor hebben wij altijd gedaan. Opa en oma van de kinderen roken ook. Met een sigaret er naast gaan zitten is wat anders, maar niet op visite gaan vind ik wel extreem.

5. pietje1987

Ze komen dus zeer regelmatig bij ons en dat vinden ze ook prima. Tante rookt naast alles (ook tijdens eten enzo), maar ga wel vragen of ze dat dan niet wil doen als wij er zijn...

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ja precies, gewoon alle kleding daarna in de was en lekker even douchen en dan is het opgelost denk. ;)

Wie weet rookt ze wel iets minder, omdat je langskomt met een klein meisje! :D

Veel plezier!

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Je zou haar ook mee kunnen nemen naar een lunchroom o.i.d. onder het mom van VERRASSING! ;)

Maar ik ken het probleem hoor. Mijn oma rookte als een schoorsteen en tijdens het op visite gaan sloeg dat altijd enorm op m'n keel en borst (en dan die stank...). Dus meestal bleven we daar niet langer dan een uurtje of haalden we haar op om bij ons thuis te komen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ik zou gewoon een uurtje langsgaan als verrassing. Tja, het heeft ook niet mijn voorkeur, maar voor af en toe een bezoekje zou ik niet te moeilijk doen.
    Vaak houden ze wel rekening met een baby.

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Ik herken het. Schoonmoeder doet het ook. Inmiddels gaat ze wel buiten roken als we er zijn, maat de rest vd dag niet dus het stinkt ontzettend. We gaan er wel gewoon heen af en toe, laten de kleine dan vaak in de tuin spelen of we stellen voor gezellig een wandeling te maken met zn allen ;)

klaver85 and Hopsatee like this.
  10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit mijn schoonmoeder rookt ook en wij gaan gewoon op bezoek. Ze rookt dan niet binnen als wij er zijn en zet een raam open. En daarna douchen inderdaad.

11. pietje1987

Nou ik ben als verrassing langs geweest..... Maar ze was niet thuis! :roflmao:

XmoonlightX, Mop81, Manque and 9 others like this.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Met een baby wel, met een peuter (zoals de dochter van ts) wellicht wat minder, tenminste, dat is mijn ervaring met mijn oma ;)

Maar voor die 2-3 keer per jaar een uurtje vond ik het geen probleem.

Hopsatee and tuc like this.

Share This Page