Snoepjes, koekjes, chips, waarom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manuk, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Oe daar heb ik zown hekel aan! Met kerst kreeg D een lepel vienetta ijs voorgeschoteld door mijn schoonvader :( Kon nog net op tijd roepen dat dat niet de bedoeling was. Hij is nog maar 9 maand.

En de opmerkingen 'Ahh wat sneu' als hij ipv koek ijs of chips gewoon een broodkorst of banaan krijgt.

Snap echt niet wat mensen bezielt zulke jonge kindjes vol te willen proppen met zooi.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Sorry, ik ben ook wel van het gezondere eten hoor.
    Maar stellen sommige hier zich nou ook niet een beetje aan?

Wat maakt het uit als het kerst is of op een verjaardag? Het is leuk, maar met mate.

Als ik dan opmerkingen lees over dat sommige hier niet snappen wat die mensen bezielt????

Alsof er drugs gegeven wordt aan die kinderen.

Je kan ook doordraven hoor.

Gister heeft mijn bijna 16 maanden oude zoontje lekker meegegourmet en kreeg een klein bakje slagroom toe. En wat chippies later op de avond.

Hij heeft ook al wel eens een happy meal op trouwens.

Shoot me, maar hij is nogsteeds niet dik en eet nogsteeds zijn groente netjes op.

3. Partyrocker

En trouwens, ik geniet ook heel erg van die ''zooi''.
    Waarom moet ik hem een rijstewafel geven (krijgt hij trouwens ook vaak en eet hij ook graag). Als ik zelf een bak ijs zit weg te proppen???

4. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    @Partyrocker: je quote mij 2x, je mag me best bij naam noemen ipv 'sommige mensen'.

Meningen verschillen, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een kind van 16 maand een happymeal te geven.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij eten geen dingen in haar bijzijn die zij niet mag hebben we letten zelf ook op nl.... Wij zijn zelf veel bewuster aan het eten en met eten bezig. Ze hoeft heus niet op te groeien zonder ongezonde lekkere dingen maar ze is nu nog te klein. En wij stellen het zo lang mogelijk uit. Wat anderen doen prima hoor alleen hier nog even niet.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Partyrocker, misschien omdat hij nog lang genoeg "die zooi" kan eten? En omdat het gestel van een baby en een dreumes gewoon niet gemaakt is voor al die conserveringsmiddelen, toegevoegde suikers en vetten? Het is echt junk wat er in veel van die "lekkere" voedingsmiddelen zit. Dan is overgewicht nog niet eens het grootste probleem.

Een kind gaat gezelligheid pas met eten associeren als ze een jaar of 3 zijn. Verjaardag = taart! Dan hoeft mijn dochter van mij ook geen rijstwafel te krijgen. Maar nu kent ze dat nog niet. Een kind associert zoet niet automatisch met lekker. Dat is een smaak die bepaald is.

7. tuc

tuc Niet meer actief

omdat hij een baby van 16 maanden is en jij een volwassene???
    Hij krijgt toch ook geen rauwe biefstuk of alcohol wat jij of andere volwassenen wel nemen??

8. tuc

tuc Niet meer actief

dit verwoord eigenlijk precies wat ik bedoel

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja is alleen zo lullig als het je oma betreft, mijn moeder heb ik niet zo'n moeite mee om er wat van te zeggen maar mijn oma is wat anders. Mensje is 80..

En nee ik heb geen moeite met snoep, koek en chips. Ik ben zelf ook geen heilige en mijn zoontjes hoeven echt niet alleen maar gezond te eten. Waar ik wel moeite mee heb is wanneer hij een grote schaal chocola vlak voor het eten wil snoepen en dan tijdens het eten zegt geen honger te hebben om daarna nog veeeeeeel meer te snoepen en oma (mijn oma, zijn overgrootmoeder) vindt het allemaal schitterend want 'het is echt een jongen' ;) En wij de schijt erin omdat meneer over de hele dag echt alleen maar zich ziek gevroten heeft aan chocolade en andere dingen en daarna lekker een paar dagen aan de schijterij is... Sowieso heeft mijn zoon al ontlastingsproblemen en nu is dat nog even vervijfvoudigd..

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Een happy meal zou ik ook nooit doen. Troep. (maar dat eet ik dus zelf ook niet)
    Tuurlijk zal mijn kleine te zijner tijd een chippie of iets anders meekrijgen, maar zolang hij het niet mist geef ik hem niets! Nog tijd genoeg om je vol te stoppen met ongezonde dingen..

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Het gaat me ook echt niet om af en toe..
    Tuurlijk mag ze wat taart als wij dat eten, maar een heel stuk hoeft niet.
    Tuurlijk mag ze wel eens een paar chipjes, maar tijdens het avondeten hoeft er geen chips bij ingestopt te worden. Want ja, mijn dochter is ook niet gek, tuurlijk is chips lekkerder en wil ze dat dan ipv haar gewone eten.

En ze heeft vorige week ook gewoon een happy meal gehad toen wij bij de McDonalds aan het eten waren.
    Het gaat me op de manier waarop, wat en in welke mate..

Met de kerstdagen extra snoepjes tot daar aan toe, maar als ze ziek is moet men ook in het belang van het kind denken. En haar dan volstouwen met snoepjes doe je haar meer kwaad dan goed mee.

En op een gewone verjaardag op een doordeweekse avond hoeft ze niet nog een half uur voor het slapen gaan, gebak, fruitshooters en een bak chips voorgezet te krijgen!

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Eens..

Die paar dagen op een heel jaar.. phoe phoe..

E. Krijgt ook van alles ze weet echt wel wanneer ze wat krijgt en zeurt er verder niet om. Is net zo tevreden met een appel als met een koekje. Lekker een keer afwisseling ;)

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Na die documentaire ("Fat" was de titel volgens mij) over een man die bij wijze van experiment een periode 3 keer per dag McDonald's ging eten hoef ik die zooi echt noooit meer. Zou er voor mijn dochter heus wel een keer naartoe rijden, maar hoop dat zo lang mogelijk uit te stellen.

14. Partyrocker

Nescio,
    Ik heb eerder in dit topic gelezen dat een kleintje zijn rijstenwafel bij oma weggooit omdat hij daar een snoepje krijgt.

Waarom zouden ze dan niet eten kunnen associëren met gezelligheid?

Sorry, maar ik ben geen anti-suiker of anti-lekkernijen moeder.
    Mijn zoon is er niet minder gezond om eigenlijk.

En tsja, wat die mcdonalds documentaire betreft..
    Als jij een maand lang alleen maar aardappels, groente en vlees eet ben je ook niet zo gezond bezig.

Variatie is the trick.
    En als daar zo af en toe een patatje bij komt kijken is het geen ramp.
    Zolang je het maar niet dagelijks doet lijkt mij.

15. Partyrocker

Manuk, tijdens het avondeten is het niet nodig nee. Avondeten is avondeten.

16. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Nou ik vind dit ook niet kunnen.
    mijn familie kan er ook wat van...Ik denk dan bij mijzelf waar bemoeien ze zich mee!
    Als ik iets niet wil moeten ze dat respecteren. Of het nou terecht, te bezorgt of noem maar op. Dat doet er gewoon niet toe.
    De ouders bepalen voor hun kind.
    En ik wil graag dat mijn kinderen naar oma en opa willen omdat het daar leuk is. Niet omdat ze daar volgepropt worden met snoep.

Ik snap ook niet waarom mensen dit doen je eet zelf toch ook niet tijdens het avondeten chips?! Hier niet in ieder geval!

Ja een snoepje of chips op zn tijd kan toch helemaal geen kwaad.
    Maar zolang ze er nog niet om vragen, krijgen ze het hier ook niet. Wat ze niet kennen missen ze ook niet.

Zou het misschien gewoon nog eens heel duidelijk tegen je familie zeggen. En misschien erbij uitleggen wat je redenatie waarom je het niet wil. Misschien snappen ze het dan beter, en anders maar niet. Is jouw keuze

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het besef van bij verjaardagen hoort een taartje (eten = gezellig) komt pas veel later. Behalve als een dreumes altijd al zoetigheid bij oma krijgt en dat hij daar leert dat een rijstwafel maar zielig is. Ja, dan associeert hij oma met snoep en zoetigheid en leert hij dat hij daar zijn rijstwafel niet op hoeft te eten.

Variatie is inderdaad het belangrijkst, ik eet zelf ook echt niet alleen maar gezond. Ben dol op zoetigheid, pudding en slagroom, maar ik vind McDonald's en zoetigheid voor een dreumes niet vallen onder variatie. Genoeg dingen die en lekker zijn, en gezond.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Denk ook niet persé dat het issue is dat een kind wel/geen "ongezonde" lekkernijen krijgt, maar het feit dat andere mensen denken het recht te hebben deze zonder toestemming aan een kindje te geven. Hier zou ik ook echt furieus van worden.

Ook hier proberen we zo lang mogelijk de erg ongezonde zaken buiten de deur te houden. Maar eten het wel gewoon (met mate natuurlijk ;)) waar de kleine bij is. Van huis uit hebben wij ook altijd geleerd dat er zaken zijn die voor volwassenen zijn en zaken die voor kinderen zijn, zoals bv drank etc. Dat snapten wij als kind bijzonder goed en hebben daar ook nooit moeite mee gehad. :)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kreeg rond die leeftijd echt weleens een beetje chips, koek, snoep of ranja. De rest van de week eten we gewoon gezond en krijgt ze geen koek of snoep. Dus die ene dag in het weekend (of tijdens de feestdagen) dat ze snoept, zal ze echt niets aan overhouden verwacht ik.

Zo lang het MATE is, is het prima wat mij betreft!

Tijdens of net voor het eten vind ik niet kunnen..

20. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook herkenbaar hier, al is het bij mijn moeder erger dan bij mijn schoonmoeder. Maar tegen mijn moeder ga ik dan ook fel in en luistert dan meestal ook. Mijn schoonmoeder kan ik het gewoon netjes aangeven en dan luistert ze meestal ook wel.
    Het is inderdaad irritant dat mensen dingen geven terwijl er niets wordt gevraagd. Nu heb ik het geluk dat ons zoontje geen gebak/cake/slagroom/blokje kaas lust :D

Deel Deze Pagina