baby 12 dagen...paar vraagjes over oa draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxNienkexx, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Vorige week maandag zijn mijn man en ik de trotse ouders geworden van een prachtig meisje. Nadat de borstvoeding niet op gang kwam (weinig melkproductie en bloedende tepels) heb ik aan het eind van de kraamweek de toch wel moeilijke keuze gemaakt om over te gaan op flesvoeding.
    Onze meid drinkt hartstikke goed....maar het slapen....
    Ze is soms tussen twee voedingen gewoon wakker..en dan bedoel ik ook echt wakker...van zich afkijken met open ogen en als ze dan bij ons ligt is ze gewoon tevreden. Soms heeft ze dan wel last van krampjes die haar dan volgens mij sowieso wakker houden. Ook heeft ze gigantisch vaak de hik en komt er vaak eten mee wat ze weer terugslikt (ze spuugt nooit) We kunnen haar in die periodes ook niet wegleggen, want dan gaat ze huilen...eerst wat jengelig...maar na een kwartier wordt dat toch wel wat heftiger en halen we haar eruit...
    's Nachts slaapt ze na de laatste voeding wel goed, maar na de voeding van 4 uur 's morgens hebben we hetzelfde probleempje. Wel merk ik dan dat ze dus constant de hik heeft en die voeding probeert weg te slikken waardoor ze erg onrustig is.
    Inmiddels hebben we het bedje een beetje schuin staan en na elke voeding houden we haar een kwartiertje rechtop om het eten te laten zakken en de evt hik en boertjes te laten komen. Ook als ze krampjes heeft laten we dat eerst even goed komen en mag ze lekker bij ons in de armen. Ze is dan heel rustig en huilt niet tijdens de krampjes.

Nu hebben we ook een draagdoek aangeschaft en ik merk nu dat ze daar heerlijk in kan slapen....maar ik ben bang wat dit met de nachten gaat doen...wat is jullie ervaring...zijn kinderen in draagdoek juist slaperiger en rustiger 's nachts of vinden ze het lastiger om in slaap te vallen in bed....
    daarnaast...krijgt een baby in de draagdoek overdag juist niet teveel prikkels (heb graag lekker radio aan of stofzuigen of neem haar mee naar buiten, op visite of naar de kerk)? of is dit niet aan de orde als ze lekker rustig slaapt.

Mijn vragen zijn dus:
    - Moet mijn kindje niet meer slapen en is dat misschien de reden dat ze zoveel wakker is...of hebben wij gewoon een 'wakker' kindje.
    - krijgt een kindje niet teveel prikkels als je haar in draagdoek overal mee naar toe neemt?
    - Hoe beïnvloed een draagdoek de nachten? positief of negatief...
    - Moeten we haar in bedje soms prikkels uit laten huilen 's nachts...zo ja...hoe lang kun je haar laten liggen (zelf voel ik me niet zo prettig bij die methode...maar ja, wil haar juist niet overprikkelen door haar de hele tijd te pakken)

ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden..het is echt zoeken naar een manier om het haar zo fijn mogelijk te laten hebben...ben nog een beetje onzeker wat dat betreft...:)

alvast bedankt!

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hoi Nienke
    Alsof je het over mijn dochtertje hebt! hier dus ook een wakker meisje die veel huilde en wel spuugde. En dus ook veel gedragen. De meningen zullen er over verdeeld zijn ( kijk anders even op het dragen en voeden forum). Hier hielp het heel goed en ik hecht veel waarde aan een tevreden kindje. Na 8 weken ben ik haar gaan leren om haar overdag in bedje te laten slapen. Dan ging eigenlijk meteen goed. nu is het spugen ook minder.( bleek KMA te zijn) Ik laat haar max 5 min huilen, maar dat is persoonlijk.
    Er is niets ergs aan je kindje dragen. Het is juist heel natuurlijk! En voor veel kindjes heel prettig. Ze heeft 9 maanden in je buik gezeten, lekker gewiegd en lekker warm. En alle geluiden gehoord. Niet zo gek dus dat ze daar nu ook rustig van zou worden. Ik zou het gewoon lekker proberen. Je kent je kindje het beste en merkt vanzelf of ze her baat bij heeft! Zorg ervoor dat ze zich terug kan trekken in de doek en je zult waarschijnlijk een tevreden kindje hebben.

Gr. Patrijs

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    ohja en volg je moeder gevoel, wat iedereen ook zegt ( vooral het cb was niet zo blij met mij), jij weet het zelf het beste!

4. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    bedankt voor je antwoord Patrijs...

zijn er nog meer mensen met ideeën hierover?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook veel gedragen en beide meiden slapen goed in hun eigen bed hoor! :)
    Je zou nog kunnen kijken of je nutriton kunt gebruiken om de voeding in te dikken, en of dat meer rust geeft. Mocht dat de krampen versterken, dan kun je daar eventueel infacol voor gebruiken, (onze KA vertelde dat dit niet opgenomen wordt door het lichaam, maar de ontlasting wel soepeler maakt).

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ons meisje is maandag 8 weken en ook ik draag haar regelmatig bij me in de draagdoek.. Vooral wanneer ze onrustig is, ze vindt het heerlijk! Overdag wil ze nog niet in haar bedje slapen, dus slaapt ze beneden in de wandelwagenbak, of bij mij in de draagdoek. Ook hebben we haar veel op de arm. De nachten gaan prima, dan slaapt ze wel gewoon in haar eigen bedje.

Bij mijn oudste dochter ben ik (achteraf, naar mijn mening) wat te streng geweest, wilde alle regeltjes persé opvolgen.. Nu ben ik een stuk soepeler, naar mijn mening leren ze vanzelf wel in hun bedje te slapen..Ik kan het toch niet afdwingen en denk nu dat kindjes meer gebaat zijn bij geborgenheid bij pappa en mamma (of de nabijheid ervan). Bovendien scheelt het voor iedere partij een hoop frustraties!

Komt goed! Die waar jj je goed bij voelt!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Kinderen voelen zich ontzettend geborgen in de draagdoek omdat ze vlakbij hun moeder zijn. Dragen is eigenlijk heel natuurlijk en (bio)logisch: De logica van het dragen | Kiind Magazine (heel duidelijk en goed artikel, vind ik)

Je kunt je kindje niet te veel dragen, een kind geeft zelf wel aan als het niet in de draagdoek wil zitten. Juist omdat het zo dicht bij de moeder zit, kan het de prikkels veel beter verwerken.

Op het forum Dragen en Voeden | Forumoverzicht kun je ook veel lezen over het dragen van je kindje.

8. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Bedankt voor jullie inzichten en ervaringen...goed om te horen.
    Ze heeft soms wakkere periodes tussen de voedingen (vaak gepaard met krampjes) en ik merk dat ze in de draagdoek makkelijker ontspant en dat ze beter met krampjes om kan gaan. Fijn om te weten dat prikkels op die manier juist beter te verwerken zijn door een baby. Mijn man en ik gaan namelijk graag de deur uit en vinden het fijn als ons meisje daar dan zo min mogelijk hinder van ondervind. Ze kan dan heerlijk bij mij in de draagdoek!

@marlett mooi artikel, bedankt voor het delen

Deel Deze Pagina