snoepjes met bijenwas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door karin29, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

Vraagje aan jullie. Ik heb een heerlijk snoepje gevonden bij de Liddl. Nu heb ik er een paar gegeten maar deze blijken bijenwas te bevatten.
    Honing is een rauwprodukt dus vroeg me af of ik deze kan eten of dat het niet slim is.

Groetjes Karin

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Volgens mij kan je als je zwanger bent gewoon honing (en ik denk dan ook bijenwas) gewoon gebruiken.
    Je mag het niet aan kindjes tot 1 jaar geven, maar je kan het voor zover ik weet zelf dus wel gebruiken.
    Zoek maar eens op google bij honing en zwangerschap.

Bevatten trouwens niet heel veel snoepjes bijenwas om ze te laten glimmen?

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Heb gegoogled en inderdaad kan honing een bacterie bevatten die botulisme bij de baby kan veroorzaken.
    Vraag me nu af of die bijenwas in snoepjes eerst bewerkt is of dat het nog rauw is voordat het verkocht is.

Groetjes Karin

4. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Zucht ... en ik dacht dat honing zo gezond was. Ik gebruik wel bio honing, misschien dat bio geen kwaad kan?!? Ik gebruik dagelijks honing in mijn thee. Gebruik nu ook propolis voor mijn aften. Het is soms erg moeilijk om gezond te leven ...

Groetjes zibella

5. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Honing is alleen gevaarlijk voor het kind (jonger dan 1 jaar) als je het direct aan het kind geeft. De moeder mag dus, ook tijdens de zwangerschap, gewoon honing eten. De bacterien die er in kunnen zitten komen niet bij de ongeboren baby terecht. Dus geniet lekker tijdens je zwangerschap van de honing.

Deel Deze Pagina