Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje08, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Ik ben op zoek naar werk, waar ik voor gestudeerd heb. Sinds november 2009 ben ik aan het solliciteren.. Maar nergens krijg ik een postieve antwoord.

Dus gister belt een oude werkgever van mij man ons op. Hij vraag of ik wil werken. Ik kan werken in de kas (potplant). Hij geeft voldoende uurloon. Maar ik moet altijd kunnen werken. Maandag t/m zaterdag. Dus het kan zijn dat ik 200 uur per maand moet werken. Het is t/m midden Juni 2010.

Nu de probleem. Heb een dochter van 18 maanden, oppas is geen probleem. De probleem is dat ik mij dochter dagelijks maar 3 uurtjes zie.

Het geld wat ik ga verdienen, hebben we nu niet heel erg nodig. Maar dan kunnen we nu goed sparen voor later, omdat mij man in november stopt met werken ( Seizoenswerk). Meestal is hij dan 4 maanden werkloos. Dus we krijgen 4 maanden van nergens geld binnen.

Nu zit ik maar te twijfelen wat ik moet doen. Die man gaat morgen avond weer bellen of ik wil werken..

Nu is mij vraag wat zouden jullie doen??

Sorry voor het lange verhaal..

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik zou het zeker overwegen omdat het tijdelijk is en het echt wel te overzien is.
    Er zijn genoeg ouders die hun kindjes ook maar 3 uurtjes per dag zien, kan best, ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.

3. Writer

Writer Niet meer actief

ik zou het wel doen , omdat je al tijdtje op zoek bent naar werk ,en het is voor maar 3 maandtjes , even wat sparen is nooit verkeerd vooral omdat je man straks zonder werk zit
    en lux dat geen porblemen hebt met oppas voor je dochtertje

tuurlijk is het niet leuk dat je je dochter 3 uurtje ziet ,maar ik denk maar zo ,het is tijdelijk ;)goed voor je zelf ook heb je eindelijk wat werk

succec verder

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het maar voor 3 maanden is, en oppas geen probleem zou ik het doen. Als het bij jou nog een tijd duurt voor je werk vind en je man straks 4 maanden werkloos is is het zeker fijn om een spaar bedrag te hebben

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor de antwoorden damens,

Vind dat jullie wel gelijk hebben, maar het is wel 200uur per maand.. Daar ga je ook automatisch over piekeren..Kan ik het wel aan, ga ik er niet kapot aan.

Ik kan elke dag zeggen dat ik niet meer wil, dat is wel een goede optie. Als ik het niet meer aankan. Kan ik er mee stoppen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan zou ik het zeker doen als je verder nergens aan vast zit. trek je het na 4 weken echt meer stop je toch.
    Moeilijkste zal misschien zijn je meisje zo weinig te zien. Werk zelf 4 dagen, en zie mijn zoontje dan ook maar 2 uurtjes per dag. dat vind ik wel erg moeilijk

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Aangezien het maar om 2,5 maand gaat, zou ik het wel doen. Als het langer was, dan had ik het niet gedaan. 3 uur per dag je dochter zien is niet heel lang.... En 200 per maand vind ik best veel, dat is zo'n 50 uur per week... Maar je verdiend wel lekker een centje extra....

Succes ermee.

@ Kaatje85, wat heb jij een leuke banner. Zelf ontworpen?

Deel Deze Pagina